Teamledare/coach till Ellos Groups kundservice
Ellos Group / Försäljningsjobb / Borås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla försäljningsjobb i Borås,
Bollebygd,
Svenljunga,
Ulricehamn,
Alingsås eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ellos Group i Borås Ellos Group är Nordens ledande e-handelsgrupp med bolagen Ellos, Jotex och Stayhard. I nära relation med våra miljontals kunder strävar vi ständigt efter att utveckla och erbjuda attraktiva erbjudanden inom mode och hemprodukter för hela familjen. För oss är kunden alltid i fokus. Ellos Group - med huvudkontor i Borås - är verksamt i samtliga nordiska länder. Ellos Group har ca 700 medarbetare och omsätter ca 2 miljarder SEK. Huvudägare är Nordic Capital Fund VII.
Vi söker dig som vill vara med och fortsätta utveckla Ellos Groups kundservice!
Du kommer att operativt leda och coacha ett kundserviceteam på ca 20 personer som tar hand om kundkontakter via telefon, e-mail och sociala medier för våra kunder i Sverige, Norge och Finland.
Tillsammans med ditt team arbetar du för att skapa goda, långsiktiga relationer med våra kunder, öka kundnöjdheten och skapa kvalitet, effektivitet och goda resultat. Du kommer också att arbetat i förbättrings- och utvecklingsprojekt kopplat till kundservice.
Publiceringsdatum2018-12-19Bakgrund - Erfarenhet från kundservice, gärna inom e-handel
- Relevant utbildningsbakgrund på längst gymnasienivå
- Ledarerfarenhet och en vilja att vara en coach, snarare än en arbetsledare.
- Kunskap och erfarenhet av coachning, teamutveckling och konflikthantering.
- Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift.
- Goda kunskaper i MS Office och erfarenhet av affärs- och kundservicesystem.
Vi söker dig som är en genuin serviceperson:"Vad kan jag hjälpa dig med?" genomsyrar allt du gör och med ditt förhållningssätt bidrar du till nöjdare kunder och medarbetare. Vi vill också att du har en egen uppfattning om vad bra kundservice är.
Du är prestigelös och trygg med att lyckas genom andra. Du har förmåga att inspirera, engagera och uppmuntra till egna initiativ och du vill aktivt bidra till att bygga en inkluderande och positiv avdelningskultur.
Du är lösningsorienterad, drivande och du har en mycket god förmåga att kommunicera och samarbeta med medarbetare på alla nivåer inom företaget. Du kan på ett logiskt, analytisk sätt identifiera och härleda problem och du kan förstå och tolka siffror.
Rollen rapporterar till Customer Relations Manager.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.
Har du frågor? Kontakta gärna Customer Relations Manager, Kristian Hagstedt på tel 0700-807640 eller via mail
kristian.hagstedt@ellos.seLäs mer om företaget och ansök via
www.ellosgroup.se/jobb. Välkommen med din ansökan senast den 20 januari.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-01-20
Ange följande referens när du ansöker: 2018/62
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagELLOS GROUP
AdressELLOS GROUP
Ödegärdsgatan 6
50186 Borås
KontorsadressÖdegärdsgatan 6
Jobbnummer 4519276
Observera att sista ansökningsdag har passerat.