Teamleader till Kundcenter
Carglass Sweden AB / Ekonomichefsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Carglass Sweden AB i Stockholm,
Botkyrka,
Uppsala,
Eskilstuna,
Västerås eller i
hela Sverige Carglass Kundcenterfunktion tar emot alla inkommande kontakter från våra kunder via telefon, chat och web.
Som Teamleader på Kundcenter ansvarar du för att säkerställa att alla inkommande kontakter blir besvarade via Carglass olika kanaler. Du leder och fördelar det dagliga arbetet med syfte att skapa positiva kundupplevelser och konvertera alla potentiella möjligheter till en lönsam affär. Du har en viktig roll i att engagera och coacha medarbetarna på Kundcenter. Det är viktigt att du föregår med gott exempel för att uppnå hög motivation och goda prestationer i teamet.
Du ansvarar för att hålla Kundcenters processer och rutiner aktuella och uppdaterade samt rapportera KPI: er internt och till vårt koncernbolag. Det är viktigt att du kan förstå och sätta dig in i alla tekniska aspekter som ingår i leveransen av våra tjänster och vid behov även besvara inkommande kontakter från våra kunder. Du samarbetar också med vår säljavdelning för att uppnå bästa leverans till våra nyckelkunder.
Tjänsten är en tillsvidareanställning heltid, tillträde enligt överenskommelse. Arbetsplats är på vårt Huvudkontor på Karlavägen i Stockholm.
Du har gymnasieexamen och några års erfarenhet från verksamhet med direkt kundkontakt. Vi tror att du tidigare haft någon form av arbetsledande position och det är meriterande om du tidigare arbetat inom Kundtjänst och/eller har erfarenhet från Försäkringsbranschen. Du har en förmåga att sätta kunderna först och hitta sätt att överträffa deras förväntningar.
Du besitter en god kommunikativ förmåga och talar och skriver flytande på svenska och engelska. Vi tror att du är analytiskt lagd och har en grundläggande förståelse för statistik. Du är öppen för förändring och arbetar för att ständigt förbättra verksamheten samt har förmågan att fatta snabba och sunda beslut i en föränderlig verksamhet. Erfarenhet av schemaläggning och tidrapportering är meriterande.
Vana av dator som arbetsredskap och av att arbeta i olika system är en förutsättning för att lyckas i denna tjänst.
Carglass grundades av familjen Jacobson 1932. Sedan april 2002 ägs Carglass till 100 % av Belron och ingår därmed i världens största bilglaskoncern, med verksamhet i nästan 30 länder och över 25000 anställda. Belron är specialister på reparation & byte av bilglas och betjänar över 10 miljoner kunder per år och var 3:e sekund utför vi ett bilglasjobb någonstans i världen. Det svenska huvudkontoret finns i Stockholm. I hjärtat av allt vi gör är vårt åtagande att alltid leverera kundservice i världsklass. Vi vill göra skillnad för våra kunder genom att lösa deras problem med verklig omsorg. Trots att vi vuxit och idag är över 140 anställda finns familjekänslan kvar i företaget. För att trivas hos oss är du en person som värdesätter våra grundläggande värderingar omtänksam, genuin, driven och samarbetsvillig. Vi erbjuder vi trygga anställningsvillkor och goda förmåner. Kanske viktigast av allt erbjuder vi ett roligt jobb med härliga kollegor och en stark gemenskap!
Publiceringsdatum2017-02-02Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-03-05
Ange följande referens när du ansöker: Teamleader Kundcenter
KontaktJeanette McGuinness
jeanette.mcguinness@carglass.se 084429235
FöretagCARGLASS SWEDEN AB
AdressCARGLASS SWEDEN AB
BOX 19125
10432 STOCKHOLM
KontorsadressKarlavägen 108
Jobbnummer 3297825
Observera att sista ansökningsdag har passerat.