Teamleader Kundsupport till Gleerups Utbildning
Bravura Sverige AB / Kundservicejobb / Malmö
2025-09-29
Visa alla kundservicejobb i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Malmö,
Burlöv,
Lomma,
Staffanstorp,
Vellinge eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2025-09-29Om tjänstenDen här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura och du anställs direkt hos Gleerups som erbjuder en trygg arbetsmiljö med ett generöst förmånspaket.
Om företaget
Gleerups är en av Sveriges ledande aktörer för framgångsrikt lärande. Utifrån en stark pedagogisk plattform och ett tydligt användarfokus vill de bidra till att bygga världens bästa skola och högskola. Genom ett aktivt och nära samarbete med lärare, elever, skolledare och forskare utvecklar de innovativa verktyg för framgångsrikt lärande. Idag är Gleerups ca 70 anställda. Läs mer på
https://www.gleerups.se/om-gleerups Arbetsuppgifter
I rollen som Teamleader i kundsupporten har du en operativ roll där du leder, koordinerar och coachar kundsupportteamet, som idag består av fyra medarbetare samt receptionen. Ditt uppdrag är att skapa struktur, sätta mål och bidra med teknisk kompetens som stärker avdelningen. Rollen innebär många externa kontakter med både kunder och återförsäljare samt ett nära samarbete med övriga avdelningar inom Gleerups och Berling Media.
Dina ansvarsområden:
Vara "lagkapten" i teamet - fördela arbetsuppgifter, driva på och skapa en stark teamkänsla
Ha överblick och kunna stötta inom hela bredden av frågor, exempelvis fakturor, returer och licenser
Hantera komplexa eller eskalerade kundärenden och säkerställa hög kundnöjdhet
Arbeta med process- och systemförbättringar, inklusive CRM-frågor, för att effektivisera kundsupporten
Följa upp mål, analysera prestation och skapa driv i teamets arbete, exempelvis genom att sätta tydliga delmål
Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
Gedigen erfarenhet av kundsupport och kundhantering
Omfattande erfarenhet av att arbeta med CRM- och ERP-system samt effektiv hantering av lager, logistik och flödesoptimering
Meriterande med arbetslivserfarenhet av att leda och motivera team inom kundservice eller liknande områden
Mycket goda kunskaper i svenska och engelska
Vi söker dig som har förmåga att alltid sätta kundens behov i centrum och som är affärsmässig, drivande, strukturerad och kommunikativ. Du kan prioritera, fatta beslut och skapa resultat även i ett högt tempo. Som person är du pragmatisk, analytisk och initiativrik med en stark lösningsorientering och förmåga att identifiera möjligheter och driva värdeskapande lösningar. Du är lyhörd och kan tydligt förmedla verksamhetens idé, mål och visioner till både medarbetare, kunder och samarbetspartners.
Övrig information
Start: Enligt överenskommelse Plats: Malmö Lön: Enligt överenskommelse
Vi använder en kompetensbaserad metodik i alla rekryteringsprocesser för att säkerställa fördomsfria urval. Vi jobbar också med löpande urval, vilket innebär att vi tar ner annonsen när tillräckligt många kandidater har ansökt. Om du blir aktuell för tjänsten kommer vi att kontakta dig för en första telefonintervju. Oavsett om du går vidare i processen eller inte så kommer du att få återkoppling på din ansökan.
Har du frågor? Hör gärna av dig!
info@bravura.se 010-171 47 10
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval.
Välkommen med din ansökan!
#Nextgen
Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2026-03-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803),
https://www.bravura.se Arbetsplats Bravura
Kontakt David Renblad
david.renblad@bravura.se 0765125203 Jobbnummer 9531403