Teamchef Färsk - Stockholm City Saluhall, Stockholm

Future Management / Ekonomichefsjobb / Stockholm
2019-03-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Teamchef Färsk - Stockholm City Saluhall, Stockholm" (publicerad 2019-05-28) ⬅️


Visa alla ekonomichefsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Future Management i Stockholm, Solna, Järfälla, Sollentuna, Täby eller i hela Sverige

Hemköp är butikskedjan för matintresserade där god och hållbar mat står i fokus. Vi har närmare 200 butiker i Sverige, i Hemköps organisation ingår även Tempo med cirka 150 butiker. Med fokus på färskvaror och kundmöten som guidar och inspirerar ska kundens förväntningar överträffas, både i butik och digitalt. Hemköp ingår i Axfoodkoncernen.

För dig som vill ha ett övergripande ansvar för en eller flera avdelningar och arbetsleda medarbetare är rollen som Teamchef Färsk på Hemköp Stockholm City Saluhall helt rätt. Du kommer att ansvara för både inköp och försäljning samt för att avdelningen uppnår våra gemensamt ställda mål. Kunden är kärnan i vår verksamhet. Därför är den dagliga kundkontakten viktig för att skapa en positiv butiksupplevelse. Tillsammans med dina medarbetare ska du säkra lönsamheten och se till att rutiner följs liksom att vi följer upp bruttovinst och försäljning. Som Teamchef Färsk har du personalansvar. I det ingår att medarbetarna får rätt information, utvecklas och trivs samt att arbetet i butiken fungerar smidigt och bra. Du kommer även att ingå i butikens ledningsgrupp. Tjänsten avser en tillsvidaretjänst på heltid där provanställning tillämpas. Arbetstiderna är schemalagda under dagtid, kvällar och helger.

Det här förväntar vi oss
Att du är matintresserad, bra på att driva försäljning och tycker om att arbeta med människor, är en förutsättning för rollen. Lika självklart ska du ha kunskap om produkterna som ingår i ditt ansvarsområde. För att lyckas i denna roll ser vi att du har 3-5 års erfarenhet av operativt ledarskap i butik, samt erfarenhet av ekonomiskt arbete och budget såväl som resultatuppföljning.

Eftersom du ska leda och utveckla dina medarbetare behöver du vara bra på att förklara rutiner, beskriva vilka mål butiken ska nå och vilka utmaningar som finns. Att du trivs med ett högt tempo är viktigt. Lika viktigt är att du kan delegera arbete, både kan ge och ta feedback och att du inte ryggar för att driva igenom förändringar.

Kompetensutveckling och karriär
Hemköp karaktäriseras av entreprenörskänsla, nyfikenhet och en snabbhet i att ta beslut. Vi är ett av flera bolag inom Axfood-koncernen, vilket innebär en möjlighet till utveckling internt inom koncernen. Vi arbetar mot tydliga mål och är en organisation i förändring där du har möjlighet att få vara med och påverka från dag ett.

För Hemköp är mångfald en styrka. Medarbetarnas breda kunskaper, kompetenser och perspektiv skapar nya möjligheter och genererar bättre beslut. Hemköp uppmuntrar därför en mångfald av sökande till alla sina tjänster. Att du vill utvecklas och växa tillsammans med företaget ses som en självklarhet. Via Axfoodakademien, koncernens utbildningsenhet, erbjuds ett antal utbildningar som ger medarbetaren förutsättningar att utvecklas i sin roll och inom koncernen. Hemköp erbjuder en arbetsplats med tydliga gemensamma värderingar där alla strävar åt samma mål.

Information om bolaget
Hemköp är ett framgångsrikt företag inom dagligvarubranschen med missionen att skapa matglädje för våra kunder. Företaget är en del av Axfood-koncernen som är börsnoterat med Axel Johnson AB som huvudägare. Grundläggande för Axfood är tron på växtkraft för både människor och företag. Vi på Hemköp har stort förtroende för våra medarbetare och chefer samtidigt som vi förväntar oss ett stort ansvarstagande. Våra medarbetare har kunskapen, kompetensen och idéerna som utvecklar och förbättrar våra verksamheter.

För att söka tjänsten går du in på Future Managements hemsida www.futuremanagement.se. Vi hanterar inga ansökningar via post eller e-post.

Har du några frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult på Future Management; Rolf Lindgren, 070-513 66 94.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tills vidare

Publiceringsdatum
2019-03-19

Ersättning
Fast

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-04-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Rolf Lindgren rolf.lindgren@futuremanagement.se 0705136694
Alexander Lindgren alexander.lindgren@futuremanagement.se 0727407998

Företag
Future Management

Adress
Future Management
Erik Dahlbergsallén 15
11520 Stockholm

Kontorsadress
Erik Dahlbergsallén 15

Jobbnummer
4677559

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Future Management

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Future Management: