Team Leader logistik/support
Clas Ohlson Sverige / Ekonomichefsjobb / Strömstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomichefsjobb i Strömstad,
Tanum,
Dals-Ed,
Munkedal,
Bengtsfors eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Clas Ohlson Sverige i Strömstad,
Uddevalla,
Lidköping,
Kungälv,
Alingsås eller i
hela Sverige ClasOhlson brinner för att förenkla livet. Vi strävar efter att jobba smartare varje dag när vi hjälper kunder med smarta produkter och tjänster som förenklar vardagen. Som arbetsgivare erbjuder vi dig rum att växa och en fantastisk företagskultur där vi uppmuntrar dig att vara dig själv. Clas Ohlson har funnits i 100 år nu, och med din hjälp kommer vi att finnas i minst 100 år till.
Är du redo?
Som Team leader är din främsta uppgift att leda, coacha och utveckla dina kollegor för att skapa en positiv kundupplevelse. Som en god förebild deltar du och butikens resterande ledningsgrupp i arbetet på butiksgolvet med att levererakundservice i världsklasstill våra kunder. I ditt dagliga arbete växlar du mellan att aktivt hjälpa och möta våra kunder, kassaarbete, upplockning av varor samt med att inspirera, motivera och driva gruppen mot uppsatta mål.
I rollen som Team Leader logistik/supportstöttar du butikschefen i arbetet med bemanningsopimtering i form av exempelvis schemaläggning och attandra administrativa rutiner följs. Du arbetar också med att säkerställa förutsättningarna för Clas Ohlsons kundservicekoncept i syfte att uppnå bästa tänkbara kundservicenivå. Vidare är ditt ansvar också att säkerställa ett smidigt flöde av varor och gods till och från butiken, optimera lagersaldon för att maximera försäljning, en kommersiell butiksamt positiva kundupplevelser.
För att lyckas med detta arbetar du bland annat med att:
• Leda, delegera, informera och utbilda dinabutikskollegor i frågor som rör rollen som logistik/supportansvarig
• Stötta butikschefen i daglig/månatlig planering och schemaläggning
• Ansvara för tidrapportering och för korrekt information om de anställda i våra system
• Säkerställa optimerade och kostnadseffektiva rutiner för bland annatlagersaldon, godsmottagning och varupåfyllnad
• Planera och implementera rutiner för inventeringsprocessen
• Följa upp och analysera definierade nyckeltal (servicegrad/lagervärde) och besluta åtgärder för dessa
• Arbeta proaktivt för, i samarbete med butikschefen, en säker och trygg arbetsplats enligt företagets riktlinjer
Vem söker vi?
• Avklarad gymnasieutbildning, meriterande med utbildning inom Handel- och administration och/eller butiksledning
• Minst1 års erfarenhet inom serviceyrke
• Goda språkkunskaper i svenska och engelska i såväl tal som skrift
För att trivas i rollen som Team Leader logistik/support är du en trygg ledare som drivs och inspireras av att få både verksamheten och medarbetare att utvecklas. Vidare har du en hög grad av serviceförmåga och strävar alltid efter bästa möjliga kundmöte. Du är också en noggrann personsom på ett strukturerat sättlevererar inom givna tidsramar.Som person är du vidare analytiskt lagd och har förmågan att planera på lång- och kort sikt.
Bli en del av oss!
Tycker du rollen låter spännande? Tveka inte med att skicka in din ansökan! Rekryteringsprocessen är igång och vi gör intervjuer och urvallöpande, vi ser därför att du skickar in din ansökan så snart som möjligt - dock inte senare än 7 maj 2019.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% med start enligt överenskommelse.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2019-04-16ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-05-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPetra Landestål
petra.landestal@clasohlson.se +46 247 264 334
FöretagClas Ohlson Sverige
AdressClas Ohlson Sverige
Nordby Köpcenter
45270 Strömstad
KontorsadressNordby Köpcenter, Strömstad
Jobbnummer 4737308
Observera att sista ansökningsdag har passerat.