Team Leader Customer Support, Operations
Ticket / Övriga jobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla övriga jobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Ticket i Stockholm,
Solna,
Sollentuna,
Täby,
Uppsala eller i
hela Sverige Vi söker nu en Team Leader till vår Customer Support på Operations, placerad på vårt huvudkontor i Stockholm. Avdelningens uppdrag är att ansvara för support till de kunder som har bokat sin resa online på någon av våra 10 marknader. Idag består teamet av 15 medarbetare som i huvudsak finns placerade i Nacka, men även i Lund och Oslo. Utöver vårt team arbetar vi tillsammans med två partnerföretag och har därmed verksamhet även på Malta och i Indien.
Publiceringsdatum2019-02-28Om företagetAvdelningens huvudsakliga uppdrag är att ge support till våra kunder som har bokat sin resa via någon av våra två varumärken Airngo eller Ticket. Till största del jobbar vi i vårt ärendehanteringssystem, vår interna back office-system samt i bokningssystemet Amadeus.
Arbetsuppgifterna omfattar bl.a.
Kundsupport via telefon, e-mail och chat
Manuell hantering av ordrar
Ändringar i bokningar som ombokningar, inbokning av ancillary services, försäkringar och charterflyg
Operations består idag av två grupper, där den andra gruppen ansvarar för back office som ekonomisk avstämning, biljettering, omskrivningar och BSP. Som Team Leaders kommer ni att ha ett tätt samarbete både i planering och utförande.
Vi erbjuder en arbetsplats
Där du själv är med och påverkar både verksamhetens och din egen utveckling
Goda möjligheter att utvecklas vidare inom företaget
Med högt till tak och stark gemenskap
Som är social och positiv
Om tjänstenTjänsten är ett vikariat på heltid om minst 1 år och innefattar att arbetsleda och planera arbetet på Customer Support på både kort och lång sikt. Du ser till att de dagliga rutinerna för kundgruppen följs och utvecklas och du kommer att vara delaktig i att effektivisera och utveckla rutiner, processer, flöden samt säkerställa ett effektivt arbetssätt i gruppen. Utöver detta kommer du även till viss del att arbeta i gruppen operationellt med supporten.
Du håller i månatliga coachsamtal med medarbetarna och ansvarar för att sätta deras mål samt följa upp att de genomförs. Tillsammans med Team Leader för systergruppen och ansvarig för Operations leder du den långsiktiga planeringen för avdelningen. Du kommer även att vara med och kravställa samt följa upp våra externa partners.
Om dig
För att lyckas i rollen förväntar vi oss att du har en positiv attityd och är lösningsfokuserad. Det är också viktigt att du har lätt för att ta initiativ och för att ta beslut. Som Team Leader bör du vara entusiasmerande och bra på att skapa god laganda samt vilja bidra till att andra människor växer.
Du är en flexibel och prestigelös ledare med närvaro i den operativa vardagen som rycker in där det behövs. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet från Customer Support och är van att utveckla och arbeta med KPI:er. Då vi har internationella kunder och externa partners är du duktig på att kommunicera i både tal och skrift, talar något av de skandinaviska språken flytande samt har mycket goda kunskaper i engelska.
Det är meriterande om du har tidigare ledarerfarenhet samt att du har tidigare erfarenhet från branschen.
Vi vill ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 20 mars 2019. Vid frågor kontakta
martina.zadigwaller@ticket.seVaraktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-03-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnnelie Westman +46 8 702 66 48
FöretagTicket
AdressTicket
Värmdövägen 84
13154 Nacka
KontorsadressVärmdövägen 84, Nacka
Jobbnummer 4640201
Observera att sista ansökningsdag har passerat.