talent sourcer till randstad i kiruna

Randstad AB / Administratörsjobb / Kiruna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Kiruna, Gällivare, Jokkmokk, Pajala, Överkalix eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Randstad AB i Kiruna, Gällivare, Jokkmokk, Pajala, Arjeplog eller i hela Sverige

Har du ett genuint intresse för människor och affärer och brinner för tanken på att matcha individer med det perfekta arbetet för just dem? Då borde du söka rollen som Talent Sourcer hos oss på Randstad och bli en efterlängtad kollega i vårt härliga team!

Som Talent Sourcer/kandidatansvarig kommer du att fokusera på att hitta, attrahera och matcha kandidater med spännande uppdrag hos våra kunder. Du kommer att arbeta tätt ihop med våra konsultchefer och tillsammans fokusera på att expandera vår affär och vår positiva påverkan på marknaden i Norrbotten! Arbetet är mycket utåtriktat och du har ansvar för att rekrytera rätt kompetens i rätt tid till våra kunder och arbetar aktivt med att utveckla och vårda relationen till kandidater.

Som Talent Sourcer är du den som träffar de flesta av våra kandidater. Eftersom vi jobbar brett med olika brancher kommer du få förmånen att jobba med att rekrytera många olika typer av yrkeskategorier, på alla nivåer. Du searchar, gör urval av ansökningar, intervjuer och referenser. Du är en viktig spelare vad gäller att attrahera talanger och matcha rätt person till rätt uppdrag. I arbetet kommer du bland annat att använda dig av olika digitala kanaler för att nå ut till kandidater och i många fall också aktivt söka upp möjliga kandidater.

Det är viktigt att du gillar att träffa många nya människor och är bra på att kommunicera både muntligt och skriftligt på svenska och engelska. Att vara lyhörd för kundernas behov, genomföra kravprofilsanalyser och fullfölja genom att presentera det rätta kandidaturvalet är grundläggande i arbetet.

varför ska du jobba hos oss?

På Randstad vet vi att våra medarbetare är vår absolut största tillgång och i utbyte mot ditt engagemang och den tid du spenderar tillsammans med oss erbjuder vi bland annat ett attraktivt förmånspaket och möjlighet till ständig utveckling genom bland annat en mängd interna utbildningar och en stor intern arbetsmarknad. Du kommer att trivas hos oss om du gillar att arbeta på ett värderingsstyrt och marknadsledande företag med kompetenta och prestigelösa kollegor som alla brinner för att göra skillnad. På riktigt. För oss är det viktigt att påverka vårt samhälle positivt, därför engagerar vi oss i arbetsmarknadsfrågor, donerar till välgörande ändamål samt erbjuder volontärarbete på arbetstid.

vem är du och vad har du gjort innan?

Det vi värderar högst är rätt inställning - vi söker dig som att delar våra värderingar och vill dela vår vision.

• Du har ett stort intresse för rekrytering och affärsmannaskap. Har du tidigare erfarenhet av att jobba med search är det meriterande.

• Du har goda kunskaper i svenska och engelska, i tal och skrift då vi möter många människor med olika bakgrund.

• Körkort B

Personliga egenskaper.

• Du är en nätverksbyggare med en god förmåga att se helheten, har ett affärsmässigt tankesätt och är bekväm med att ta ansvar.

• Du är engagerad och trivs i en miljö där det är mycket att göra och där förändringar sker ofta och snabbt. Det är även viktigt att du är lösningsorienterad och att du är orädd inför nya utmaningar och kundsituationer.

• För att lyckas i den här rollen behöver du vara duktig på att se detaljer, samt tycka om att kommunicera med både dina interna kollegor, olika kunder, kandidater och konsulter.

• Ett prestigelöst förhållningssätt till människor och arbetsuppgifter är en förutsättning för att trivas i teamet där vi alla jobbar tillsammans och hjälps åt.

• Du är strukturerad och har förmåga att organisera ditt eget arbete på ett effektivt sätt. Du är trygg i dig själv och har en öppen, förtroendeingivande och positiv personlighet.

placering och omfattning

Tjänsten omfattar heltid och löper tillsvidare. Våra anställningar inleds med sex månaders provanställning. Du kommer utgå från Randstads kontor i Kiruna men vi värnar om flexibilitet i arbetslivet, därför finns möjlighet att delvis arbeta hemifrån.

information om ansökan, rekryteringsprocessen och kontaktpersoner

Något för dig? Då är du varmt välkommen att visa intresse för tjänsten senast 2024-01-31.

Notera att urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan därför komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Vår rekryteringsprocess består av ett par olika moment i form av intervjuer och tester och vi genomför kontroll av straffrättsligt register på samtliga slutkandidater. En del kommunikation i processen kommer ske via mail, vi ber dig därför ha uppsikt på din inkorg efter att du skickat in din ansökan.

För frågor som rör tjänsten och dess innehåll är du varmt välkommen att vända dig till Carina Fors, Branch Manager via: carina.fors@randstad.se

Vi ser fram emot din ansökan!

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-01-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Randstad AB (org.nr 556242-1718), http://www.randstad.se

Arbetsplats
Randstad

Kontakt
Andreas Berglund
andreas.x.berglund@randstad.se

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar där Randstad AB varit leverantör

Jobbnummer
8371930

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Randstad AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Randstad AB: