Systemspecialist tillika Teamleader Ref S-558 444

NextCrew Norden / Försäljningsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla försäljningsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos NextCrew Norden i Stockholm, Vallentuna, Örebro, Sundsvall, Malmö eller i hela Sverige

NextCrew Norden söker nu en medarbetare med bredd inom IT-projekt.

Vår kund är i stort behov av en systemspecialist som kan både leda och hoppa in som t ex linjemedarbetare när så krävs.

Detta uppdrag är i första läget på ca 5 månader med god option på en förlängning.

Är du ett bred person som har lätt för att se helheten i en verksamhet då är detta uppdrag säkert något för dig.

Beskrivning av uppdraget
Vi söker nu en Systemspecialist med kompetensnivå 4 Uppdraget omfattar: Rollen Systemspecialist har det operativa ansvaret för en eller flera specifika applikationer och/eller infrastrukturella komponenter och säkerställer optimering av leverans av existerande lösningar. Rollen inkluderar ett ansvar för att etablerade rutiner och instruktioner vid fel-och förändringshantering fungerar på ett effektivt sätt. Förvaltning och support: * Tillsammans med Solution Manager planera systemunderhåll i enlighet med verksamhetens krav * Löpande kontrollera och säkerställa att lösning levereras på ett kostnadseffektivt sätt och enligt förväntad servicenivå * Tillhandahålla expertkunskap till verksamheten och IT om lösningsmöjligheter * Rapportera status för pågående support och förvaltningsaktiviteter * Utifrån kommunikationsplan löpande informera verksamheten om ändringar och driftstörningar i lösningen * Driva operativa förvaltningsmöten * Identifiera, definiera och uppföljning av mätetal och rapporteringsbehov * Agera kontaktperson för Solution Manager och Super Users för specifik lösning i syfte att säkerställa leveransförmåga och återkoppling från användare * Säkerställa och underhålla systemdokumentation, inkluderat användarinstruktioner och riktlinjer * Säkerställa och vid behov agera 2nd/3rd line support och fel hantering * Specificera och granska tekniska specifikationer * Agera Problem Manager för specifik lösning och agera ägare av kända fel * Underhålla och kommunicera rutinbeskrivningar för fel- och förändringshantering med interna och externa intressenter Projekt och vidareutveckling: * Initiera, planera och leda/koordinera projekt och aktiviteter som bidrar till förbättrad IT-leverans * Genomföra förstudier och utredningar * Förbereda beslutsmaterial och ge input till business case * Tillsammans med Super Users, dokumentera, koordinera och prioritera förändringsförslag * Säkra att acceptanstest utförs och bedöma när lösningen är redo för acceptanstest * Granska och godkänna driftsättning av ändringar i produktionsmiljö Leverantörsstyrning * Uppföljning av operationell drift enligt överenskomna SLA:er * Agera eskaleringspunkt för att lösa ärenden som har alternativt riskerar passera SLA * Driva förbättringsaktiviteter och säkerställa optimerad leverans * Granska och bedöma offerter och prisförslag vid förändringar Konsulten ska även kunna backa upp i rollen som Solution area Manager Bank.

Kanske kan du följande:
• Kunna förstå och omsätta verksamhetsbehov till tekniska lösningar
• Bra kunskaper inom kund-, kort- och transaktionssystem,
• Erfarenhet av kort inlösningsystem
• Erfarenhet från Bank/Finans
• Jobbat med Mainframesystem
• Kunna koordinera och driva flera aktiviteter parallellt
• Ha en god kunskap om systemförvaltning : Ja

Publiceringsdatum
2017-01-20

Dina personliga egenskaper
• Självgående
• Handlingskraftig
• Lösningsorienterad
• Strukturerad
• Problemlösare Hög analytisk förmåga
• Prioriteringsförmåga

Anställningsform: Projektanställning option på förlängning

Lön: Lön/tim

Placeringsort: Stockholm

Sista dag att ansöka är 2017-02-10

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Fast anställning tills vidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
NextCrew Norden

Adress
NextCrew Norden
Oxenstiernsgatan 37
11527 Stockholm

Kontorsadress
Oxenstiernsgatan 37, Stockholm

Jobbnummer
3274461

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från NextCrew Norden

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos NextCrew Norden: