Systemspecialist tillika Teamleader Ref S-558 444
NextCrew Norden / Försäljningsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla försäljningsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos NextCrew Norden i Stockholm,
Vallentuna,
Örebro,
Sundsvall,
Malmö eller i
hela Sverige NextCrew Norden söker nu en medarbetare med bredd inom IT-projekt.
Vår kund är i stort behov av en systemspecialist som kan både leda och hoppa in som t ex linjemedarbetare när så krävs.
Detta uppdrag är i första läget på ca 5 månader med god option på en förlängning.
Är du ett bred person som har lätt för att se helheten i en verksamhet då är detta uppdrag säkert något för dig.
Beskrivning av uppdraget
Vi söker nu en Systemspecialist med kompetensnivå 4 Uppdraget omfattar: Rollen Systemspecialist har det operativa ansvaret för en eller flera specifika applikationer och/eller infrastrukturella komponenter och säkerställer optimering av leverans av existerande lösningar. Rollen inkluderar ett ansvar för att etablerade rutiner och instruktioner vid fel-och förändringshantering fungerar på ett effektivt sätt. Förvaltning och support: * Tillsammans med Solution Manager planera systemunderhåll i enlighet med verksamhetens krav * Löpande kontrollera och säkerställa att lösning levereras på ett kostnadseffektivt sätt och enligt förväntad servicenivå * Tillhandahålla expertkunskap till verksamheten och IT om lösningsmöjligheter * Rapportera status för pågående support och förvaltningsaktiviteter * Utifrån kommunikationsplan löpande informera verksamheten om ändringar och driftstörningar i lösningen * Driva operativa förvaltningsmöten * Identifiera, definiera och uppföljning av mätetal och rapporteringsbehov * Agera kontaktperson för Solution Manager och Super Users för specifik lösning i syfte att säkerställa leveransförmåga och återkoppling från användare * Säkerställa och underhålla systemdokumentation, inkluderat användarinstruktioner och riktlinjer * Säkerställa och vid behov agera 2nd/3rd line support och fel hantering * Specificera och granska tekniska specifikationer * Agera Problem Manager för specifik lösning och agera ägare av kända fel * Underhålla och kommunicera rutinbeskrivningar för fel- och förändringshantering med interna och externa intressenter Projekt och vidareutveckling: * Initiera, planera och leda/koordinera projekt och aktiviteter som bidrar till förbättrad IT-leverans * Genomföra förstudier och utredningar * Förbereda beslutsmaterial och ge input till business case * Tillsammans med Super Users, dokumentera, koordinera och prioritera förändringsförslag * Säkra att acceptanstest utförs och bedöma när lösningen är redo för acceptanstest * Granska och godkänna driftsättning av ändringar i produktionsmiljö Leverantörsstyrning * Uppföljning av operationell drift enligt överenskomna SLA:er * Agera eskaleringspunkt för att lösa ärenden som har alternativt riskerar passera SLA * Driva förbättringsaktiviteter och säkerställa optimerad leverans * Granska och bedöma offerter och prisförslag vid förändringar Konsulten ska även kunna backa upp i rollen som Solution area Manager Bank.
Kanske kan du följande:
• Kunna förstå och omsätta verksamhetsbehov till tekniska lösningar
• Bra kunskaper inom kund-, kort- och transaktionssystem,
• Erfarenhet av kort inlösningsystem
• Erfarenhet från Bank/Finans
• Jobbat med Mainframesystem
• Kunna koordinera och driva flera aktiviteter parallellt
• Ha en god kunskap om systemförvaltning : Ja
Publiceringsdatum2017-01-20Dina personliga egenskaper• Självgående
• Handlingskraftig
• Lösningsorienterad
• Strukturerad
• Problemlösare Hög analytisk förmåga
• Prioriteringsförmåga
Anställningsform: Projektanställning option på förlängning
Lön: Lön/tim
Placeringsort: Stockholm
Sista dag att ansöka är 2017-02-10
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Fast anställning tills vidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-02-19
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagNextCrew Norden
AdressNextCrew Norden
Oxenstiernsgatan 37
11527 Stockholm
KontorsadressOxenstiernsgatan 37, Stockholm
Jobbnummer 3274461
Observera att sista ansökningsdag har passerat.