Systemförvaltare och administratör inom mark och fastighet
Södertälje kommun / Fastighetsskötarjobb / Södertälje
2025-06-23
Visa alla fastighetsskötarjobb i Södertälje,
Salem,
Ekerö,
Nykvarn,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Södertälje kommun i Södertälje,
Botkyrka,
Sundbyberg,
Stockholm,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Enheten Mark och Fastighet förvaltar kommunens markreserv och kommunalägda fastigheter; mark och byggnader. Vi driver olika typer av underhållsprojekt och handlägger många olika avtal. Vi samverkar med andra enheter både inom samhällsbyggnadskontoret dit enheten hör, inom kommunen och kommunala bolagen, i olika mark- och fastighetsrelaterade frågor samt servar medborgare med svar på olika frågor. Totalt förvaltar vi ca 900 objekt.
Vi är idag ca 10 medarbetare samt enhetschef och söker nu en systemförvaltare tillika administratör till enheten. Vi befinner oss på en konstruktiv resa där vi både bygger kultur, struktur och tydliggör vårt uppdrag - tillsammans.
Publiceringsdatum2025-06-23ArbetsuppgifterI rollen som systemförvaltare och administratör kommer du att vara ansvarig för administrationen gällande faktura- och avtalshantering. Du kommer stötta verksamheten i budget- och prognosarbete samt ekonomisk uppföljning. Du kommer hantera inkommande fakturor med granskning, kontering och vidarebefordran i ekonomisystemet.
Enheten använder idag ett avtalshanteringssystem för att administrera arrende-, nyttjanderätts- och hyresavtal och som systemförvaltare har du till uppgift att fungera som huvudansvarig för avtalssystemet där du sköter behörigheter, användarstöd och kontakter med systemleverantör och IT samt utveckling av innehåll och användningen av systemet. Du ska bistå och samordna våra fastighetsförvaltare i hanteringen och användningen av avtalshanteringssystemet och säkerställa att avtalen följer interna processer och formkrav.
Beroende på din erfarenhet och vår arbetsfördelning kan du även komma att delta i arbetet med andra typer av utrednings-, samverkans- eller processfrågor. Systematisk dokumentation, ärendehantering och uppföljning är också viktiga och vanligt förekommande arbetsuppgifter.
Vem är du?
Du har dokumenterad erfarenhet av administrativt arbete med koppling till avtalshantering och ekonomi. Du är nyfiken på att lära dig mer och bidra till ordning och reda, likabehandling och hållbar förvaltning i vår kommun. Du gillar att samarbeta och är bekväm med att kommunicera med interna såväl som externa intressenter. Du är trygg i dig själv och har förmåga att anpassa din kommunikationsstil efter olika personer och situationer och bidrar till en vänlig och utvecklande arbetsmiljö.
Dina personliga egenskaper• Du behöver vara mycket organiserad och ha hög förmåga att arbeta strukturerat
• Hög samarbetsförmåga, sätter laget före jaget, är prestigelös, lärande och delar med dig av erfarenheter/frågor
• Du skapar tydlighet och gillar att tillsammans med kollegorna hitta lösningar och vägar framåt, samtidigt som du tar ansvar för och driver dina uppgifter i mål.
• Du vågar fråga och be om hjälp vid behov.
Krav:
• Din lägsta utbildningsnivå är gymnasial, gärna med ekonomisk inrikting
• Du har minst ett par års erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter
• Du har erfarenhet av ekonomiska arbetsuppgifter och/eller fakturahantering
• Du behärskar svenska språket obehindrat i både tal och skrift
• Datorvana, kunskap inom MS Officepaketet och stor vana att hantera digital information
Meriterande:
• Erfarenhet av systemförvaltning
• Erfarenhet av arbete inom samhällsbyggnadssektorn
• Kunskaper i ekonomisystem
• Erfarenhet av avtalshantering
• Erfarenhet från offentlig verksamhet
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Vi erbjuder dig
Varje dag går ca 6 000 personer till sitt jobb i Södertälje kommun. Vi har många olika roller hos oss och vill erbjuda dig ett meningsfullt jobb där du får möjlighet att bidra till samhället och samtidigt känna glädje. Som medarbetare hos oss får du möjlighet att utvecklas och sätta avtryck på riktigt.
Som anställd i Södertälje kommun erbjuds du bl.a. trygga anställningsvillkor, ett generöst friskvårdsbidrag samt möjlighet att byta semesterdagstillägget mot extra lediga dagar. Inom vissa verksamheter finns även möjlighet till viss flexibilitet avseende arbetstid och arbetsformer. Vi har ett stort utbud av utbildningar och kompetenshöjande insatser för dig som medarbetare. För mer detaljerad information kring våra förmåner läs gärna mer på vår externa hemsida:
https://www.sodertalje.se/formanerArbetsplatsen finns i moderna lokaler i Södertälke stadshus nära pendeltåg och bussar.
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid.
Välkommen till oss!
Urval och intervjuer kan komma att ske löpande under ansökningstiden.
En anställning hos oss kan innebära placering i säkerhetsklass. En säkerhetsprövning med registerkontroll enligt Säkerhetsskyddslagen (2018:585) kan därför komma att genomföras före beslut om anställning. För en del av våra arbetsuppgifter i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Ersättning Individuell lönesättning
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-07-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Södertälje kommun (org.nr 212000-0159)
Kontakt Områdeschef genomförande
Robin Eriksson Waara
Robin.Eriksson-Waara@sodertalje.se 08-523 024 69 Jobbnummer 9399673