Svea hovrätt söker en administratör till vår servicesektion

Sveriges Domstolar / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sveriges Domstolar i Stockholm, Solna, Huddinge, Sollentuna, Södertälje eller i hela Sverige

Är du en kommunikativ person som söker efter en kombinerad roll där administration och service är i fokus? Drivs du av varierande arbetsuppgifter och en snabbrörlig vardag? Nu finns möjligheten att arbeta som administratör i en av samhällets viktigaste verksamheter.

Om arbetsplatsen
Svea hovrätt är landets största hovrätt med cirka 400 anställda. Hovrättens huvudsakliga uppgift är att överpröva mål och ärenden som överklagats från de tingsrätter som ingår i hovrättens domkrets. Svea hovrätt består av åtta dömande avdelningar samt en administrativ enhet. Den administrativa enheten består av tre sektioner: HR, ekonomi och bibliotek, Arkiv och registratur samt Service.

Hovrätten erbjuder en attraktiv arbetsplats, vackert belägen i kulturhistorisk miljö på Riddarholmen centralt i Stockholm. Hovrätten strävar efter att vara en öppen och modern arbetsplats och värdesätter mångfald bland personalen avseende ålder, kön samt etnisk och kulturell bakgrund.

Vi erbjuder dig
Som administratör kommer du framför allt att arbeta i en grupp om tre medarbetare som tillsammans ansvarar för alla arbetsuppgifter som gäller hanteringen av hovrättens nämndemän. Gruppen tillhör sektionen för service och säkerhet.

Dina arbetsuppgifter består bl.a. av salsplanering, schemaläggning och bokning av nämndemän, vilket innefattar en hel del kontakter med nämndemän och domstolens medarbetare. Du kommer även att arbeta med resebokningar, fakturahantering, diarieföring, registrering och kontrollering av tjänstgöringsrapporter, samt med olika typer av möten och utbildningsinsatser som ordnas för hovrättens nämndemän. Vidare kommer du att vid behov även att bistå ordningsvakterna med att bemanna hovrättens reception samt hjälpa till med andra serviceuppgifter inom sektionen. Som medarbetare i hovrätten förväntas du att vara delaktig i och bidra till det löpande utvecklingsarbetet.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

- Fullgjord och godkänd gymnasieutbildning
- Minst två års dokumenterad och väl vitsordad erfarenhet av framgångsrikt administrativt arbete i en servicefunktion
- Goda IT-kunskaper och lätt för att lära sig och att arbeta i nya system
- Mycket goda kunskaper i Office-paketet

Du ska också ha en mycket god kommunikativ förmåga och förmåga att uttrycka dig väl i både tal och skrift på svenska.

Personliga egenskaper
Att arbeta på Svea hovrätt ställer höga krav på medarbetarna. För att lyckas i rollen som administratör krävs det att du är noggrann, lösningsorienterad, initiativtagande och har en hög ansvars- och servicekänsla. Det är viktigt att du har ett öga för detaljer, ser samband och har helhetsperspektiv. Du har en hög arbetskapacitet, är driven och kan planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt för att nå uppsatta mål. Vidare är du flexibel, prestigelös och har en mycket god samarbetsförmåga och bidrar till ett gott arbetsklimat i gruppen. Vi ser gärna att du är van att ställa om och hoppa in där det behövs samt att du är intresserad av att utveckla enhetliga rutiner samt arbeta enligt dessa.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och arbetsprov kan komma att användas som en del av rekryteringsprocessen.

För att bli aktuell för anställning krävs att du motsvarar högt ställda krav gällande omdöme, säkerhetsmedvetande och lämplighet. Det innebär att du står upp för demokratiska värderingar och den statliga värdegrund som styr Sveriges Domstolars verksamhet.

Ansökningsförfarande
- Fullständig ansökan görs i Varbi.
- Ladda upp slutbetyg från gymnasiala studier. Behöver du komplettera detta ska det framgå i det personliga brevet.
- I fältet för ditt Personliga brev beskriver du varför du söker anställningen samt på vilket sätt du kan bidra till domstolens verksamhet.

För att säkerställa en inkluderande och rättvis rekryteringsprocess tillämpar Sveriges Domstolar kompetensbaserad rekrytering. Vårt urval bygger på kandidaternas kompetenser och meriter.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Ersättning
Månadslön. Inom Sveriges domstolar tillämpas individuell lönesättning.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-01-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "HSV 2023/1852".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sveriges Domstolar (org.nr 202100-2742)

Arbetsplats
Svea hovrätt

Kontakt
Ellenor Gallman Martinsson, Servicechef
08-56167214

Jobbnummer
8326234

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sveriges Domstolar

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sveriges Domstolar: