Supporttekniker till vår kunds servicedesk
Adecco Sweden AB / Supportteknikerjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Är du junior inom IT och letar efter den perfekta chansen att ta dig in i IT-branschen? Har du en passion för att arbeta med service och lösa tekniska problem? Då kan detta vara något för dig! Vi söker nu efter en driven supporttekniker till vår kunds servicedesk! Detta är ett konsultuppdrag med start omgående som kommer pågå till 27 februari 2025.
Om rollen
I rollen som supporttekniker hos vår kund kommer du att ha varierande arbetsuppgifter inom teknisk support, främst i en Windowsmiljö och i den klassiska första linjen på en servicedesk. Vår kunds globala servicedesk är baserad i Linköping och erbjuder support dygnet runt. Detta innebär att även om majoriteten av din arbetstid kommer att vara dagtid, så inkluderar rollen också arbete på kvällar, helger och nätter. Du kommer att ingå i ett högpresterande relativt ungt gäng om ett fyrtiotal medarbetare som arbetar med stor professionalism. Samtidigt som de gärna spelar pingis eller tv-spel i fikarummet under lunch-och fikapauser.
Dina främsta arbetsuppgifter kommer innebära:
• Ta emot samtal och lösa ärenden i ärendehanteringssystemet ServiceNow
• Noggrant dokumentera ärenden
• Majoriteten av samtalen kommer att vara på svenska men all dokumentation sker på engelska
Om dig
Vi söker dig som trivs med att ta stort personligt ansvar och som har en passion för service. Du är verbal, har en positiv attityd och gillar att lösa problem och anta utmaningar. Dessutom strävar du alltid efter att ge förstklassig service och sätter kunden i fokus i alla situationer. Du som söker ser det som naturligt att samarbeta med kollegor, hålla tider och ta till dig ny information i en flexibel arbetsmiljö.
Vi ser gärna att du har:
• Avslutad gymnasieutbildning
• En vilja att jobba med service på distans och hjälpa människor med tekniska problem
• Goda kunskaper i svenska och engelska - i tal och skrift
• Meriterande med kunskaper om Windows 10
Om Adecco
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Vi på Adecco Tech strävar efter att vara det självklara valet för våra konsulter och visa vägen till de bästa jobben.
Om ansökan
När vi tagit emot din ansökan kommer första steget i processen vara ett mail med ett eller flera tester, beroende på hur din ansökningsprocess har sett ut hos oss innan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Urval och intervjuer sker löpande, så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Kontaktuppgifter
Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare:
Beatrice Arvidsson via
Beatrice.Arvidsson@adecco.se Om din fråga rör registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport via
info@adecco.se Observera att vi ej tar emot ansökningar via mail. Vänligen använd ansökningsformuläret på vår webbplats för att skicka in din ansökan!
Varmt välkommen med din ansökan!
Ersättning Fast lön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-05-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "ref-45649".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Adecco Sweden AB (org.nr 556447-2677),
http://www.adecco.se/ Jobbnummer 8692962
Observera att sista ansökningsdag har passerat.