Supporttekniker till trivsamt IT-bolag
Centric Professionals AB / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Centric Professionals AB i Göteborg,
Mölndal,
Kungälv,
Härryda,
Kungsbacka eller i
hela Sverige Nu söker vi dig som vill vara en del av ett trevligt gäng på ett IT-bolag inom bilbranschen. Du kommer att vara en del av det tighta team som är deras Service desk. Det går riktigt bra för bolaget och de behöver därför stärka upp internt. De behöver alltså din hjälp.
Uppdraget är ett konsultuppdrag, vilket innebär att du kommer att vara anställd av Centric och uthyrd till vår kund. Efter en tid som konsult kommer rätt person att gå över och bli anställd direkt av kundföretaget.
Som konsult hos Centric får du givetvis ta del av våra förmåner så som certifikat, aktiviteter, friskvårdbidrag, våra nätverk och vidare karriärmöjligheter. Och inte minst vara en otroligt viktigt del av vår duktiga konsultgrupp i Göteborg!
Publiceringsdatum2018-01-30Dina arbetsuppgifterSom supporttekniker i Service desk kommer du att hantera inkommande ärenden via telefon och mail. Användarna är till största delen svensktalande, men även fransk-, tysk- och engelsktalande, även flamländska förekommer.
Inkommande ärenden är på en 1st/2nd line nivå. Du kommer att registrera ärenden löpande i företagets ärendehanteringssystem. Du har goda möjligheter att felsöka, cirka 55-60 % av alla ärenden löses av dig i Service desk. Kan du inte lösa ärendet eskaleras det vidare till onsite- eller driftgrupperingen.
Inkommande ärenden rör exempelvis:
• Windows 7/10 klienter
• Åtkomst till Citrix
• Office 365
• Skrivare
• AD-hantering
• Problem med anslutning till Exchange/felsökning av Outlook
• Uppkoppling till nätverk
Din profil och kvalifikationen
Rätt person har en IT-inriktning på gymnasienivå i bagaget, och/eller läst en YH-utbildning inom IT. Eller kanske har du motsvarande arbetslivserfarenhet inom IT att bidra med? Har du påbörjat din karriär eller vill fortsätta i rollen som supporttekniker och vill hantera ärenden av 1st/2nd line karaktär? Då är detta en trivsam arbetsplats och ett gott gäng att vara en del av.
Det viktigaste är att du är en naturlig del av gruppen som bidrar snarare än att du träffar rätt på alla andra områden rent tekniskt. Har du lätt för att lära och ser detta som en rolig möjlighet kan det vara just du som är rätt för person för uppgiften.
Eftersom att du kommer att arbeta med att hjälpa och stötta användare per telefon och via skrift, är det viktigt att du trivs med service och vet om att det är viktigt att skapa en god upplevelse för användaren i alla lägen.
Kan du ett extra språk utöver engelska och svenska, till exempel flamländska, franska, tyska, norska, så är det grymt meriterande.
Vad vi erbjuder
Att jobba på Centric är roligt. Inte bara för att vi är ett glatt och inspirerande företag, utan även för att vi hjälper dig att nå dina personliga mål. Vi tycker nämligen att alla våra medarbetare hela tiden ska fortsätta att utvecklas, oavsett om de är juniorer eller har några år på nacken. Därför erbjuder vi alla våra konsulter kvalificerade utbildningar och certifieringar inom den senaste tekniken. Och inte nog med det - du som konsult får även lägga upp en individuell utbildningsplan utifrån dina speciella intresseområden, där vi tar notan för både studiematerial och certifieringar. Hos oss på Centric kommer du snabbt in i gemenskapen genom våra interna och externa aktiviteter där vi träffas och hittar på något roligt tillsammans.
Börja med att registrera din ansökan och ta första steget mot ett roligare och mer utvecklande jobb. Vi behandlar alla ansökningar löpande och tar gärna emot dig på en intervju om din ansökan passar något av våra uppdrag. Vi ser därför fram emot din ansökan redan idag.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Linda Gylling på tfn: 0734-159351 eller
linda.gylling@centric.eu.
Vi har tyvärr inte möjlighet att hantera ansökningar som inkommer via vanlig post eller e-post.
Centric är ett IT-företag med över 300 konsulter i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping, Jönköping, Karlstad och Örebro. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister, förmedling av specialister, rekrytering och outsourcing. Som ett av Europas största privatägda tjänsteföretag med över 5 000 anställda i Europa är en sak tydlig; vi tror på människor oavsett om vår kund vill hyra in, anställa eller låta oss göra hela jobbet. Vi är självklart ett auktoriserat bemanningsföretag och följer givetvis gällande kollektivavtal tecknat mellan Almega bemanningsföretagen och Unionen.
OBS! Du vet väl att du kostnadsfritt kan ladda ner tusentals e-böcker när du registrerat dig som sökande på vår hemsida. Där finns böcker inom allt från t ex IT, ekonomi, personlig utveckling, karriärstips till hur man skriver ett bra CV.
Gilla oss på facebook så att du inte går miste om nåt. Där listar vi våra lediga tjänster och kommer med tips och trix när det gäller jobbsökande;
https://www.facebook.com/CentricSweden.Sökord IT, tekniker, IT-tekniker, it - tekniker, support, 1st line, first line, helpdesk, service desk, servicedesk, supporttekniker, support-tekniker, support tekniker, konsult, consultant, data, IT-technician, Göteborg
Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Varaktighet, arbetstid
Arbetstiden är 40 timmar per vecka -
ErsättningIndividuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-04-30
Ange följande referens när du ansöker: 1517299996898
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLinda Gylling
linda.gylling@centric.eu 0734-159351
FöretagCentric Professionals AB
AdressCentric Professionals AB
Lindholmspiren 9
40222 GÖTEBORG
KontorsadressLindholmspiren 9 17266 Göteborg
Jobbnummer 3931795
Observera att sista ansökningsdag har passerat.