Supporttekniker till TCS Data Business Support
Tele2 Sweden / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Tele2 Sweden i Stockholm,
Solna,
Järfälla,
Botkyrka,
Sollentuna eller i
hela Sverige Tele2 är en internationell mobiloperatör med utmanaranda i vårt DNA.
Vi utmanar våra konkurrenter och marknaden förstås, men framförallt oss själva. Vi verkar på en marknad som ständigt växer och förändras. Våra kunder vill ständigt ha nya och bättre lösningar vilket ställer höga krav på oss. Självklart vill vi möta dessa krav, därför blir hur vi arbetar och vilka vi är vår nyckel till framgång.
Tele2s arbetssätt präglas av ansvar, öppenhet och prestigelöshet. Vi drivs av snabbhet, kvalitet och att alltid ha kundernas bästa för ögonen. Det gör att alla våra anställda kan och förväntas bidra till vårt övergripande mål: Att vara bäst på att skapa värde för kunderna.
Det här är jobbet:
Customer Operations Tele2 Sverige hanterar kundservice för både privat- och företagskunder. Betydelsen av kundservice ökar i takt med våra kunders förväntningar och därför arbetar vi på Tele2 intensivt med att utveckla kontakterna med våra kunder. Målet är att våra kunder får den service de behöver med en kundservice i världsklass.
Avdelningen Technical Customer Support Business inom enheten Customer Operations ansvarar för att skapa och driva felanmälningar från företagskunder. Detta innebär ansvar för ärendehantering, felsökning och kommunikation med kund.
Gruppen Data Business Support & Operational Informaton jobbar med teknisk support mot Tele2:s företagskunder med datanät- & SIP-telefoni tjänster. Arbetet innebär direkt kundkontakt vid felanmälan och support men även mycket kontakt med andra avdelningar inom företaget.
Du kommer att ha direktkontakt med Tele2:s företagskunder. Tjänsten omfattar följande:
• Support av innehållstjänster
• Felsökning av nätverk; routing, konfiguration, hårdvara
• Felsökning av SIP-telefoni
• Konfigurering av switchar och routrar
• Återrapportering av lösningar mot slutkund
• Tätt samarbete med Tele2:s teknik- och säljorganisationer
Det här är vad du har:
Vi ser gärna att du har erfarenhet av att jobba mot kund, gärna från helpdesk, support eller NOC samt:
• Erfarenhet av innehållstjänster
• Ett intresse av nätverk
• Gillar att felsöka och lösa problem
• God vana av att prata i telefon med kunder
• Lätt för att lära dig nya saker
Det är meriterande om du har:
• Goda nätverkskunskaper
• Tidigare erfarenhet av cisco
• Erfarenhet av routing
• Erfarenhet av SIP telefoni
• Erfarenhet av linux
Du värderar öppenhet, effektivitet och flexibilitet. Vi söker dig som tycker om kundkontakter och problemlösning. Du skall vara tekniskt intresserad och ha mycket god datorvana. Som person är du prestigelös och driven och villig att lära mycket på kort tid. Du skall vara ambitiös och metodisk och ha ett genuint intresse för datanät och felavhjälpning.
Det är även viktigt för dig att det ska vara kul på jobbet. Du trivs bäst i en liten men nära samarbetande grupp.
Det här är vad Tele2 kan ge dig:
: en plats i en flexibel, prestigelös organisation som präglas av stark teamkänsla, högt engagemang och mycket glädje där din kompetens kommer att göra skillnad.
: stora möjligheter till spännande karriärvägar inom Tele2. Hos oss ligger din framtid i dina egna händer. Vi ger dig chansen att utvecklas genom interna utbildningar och vidareutvecklingsprogram.
: Vi tar hand om dig, både i din roll på företaget, men även utanför. Hos oss finns möjligheten till ett flexibelt arbete och förmåner som rör hälsa, föräldralön och pension.
Vill du veta mer om hur det är att arbeta med oss? Följ våra ambassadörer på vår Facebooksida;
www.tele2.se/karriar Tjänsten är placerad i Kista.
Är du en av oss? Välkommen med din ansökan. Intervjuer sker löpande varför vi vill ha din ansökan snarast, dock senast den 10 maj 2015.
Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: enl. ök tillsvidareanställning
Publiceringsdatum2015-04-28Ersättningmånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-05-10
Ange följande referens när du ansöker: 2015/129
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagTele2 Sweden
AdressTele2 Sweden
Borgarfjordsgatan 16
16440 Kista
KontorsadressBorgarfjordsgatan 16
Jobbnummer 2268868
Observera att sista ansökningsdag har passerat.