Supporttekniker till Soluno
Hero / Butikssäljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla butikssäljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hero i Stockholm,
Solna,
Danderyd,
Huddinge,
Botkyrka eller i
hela Sverige Om Kunden:
I början av 2017 gick SolusBC och Uno Telefoni ihop och bildade den enskilt största och mest innovativa operatörsoberoende leverantören av molnväxlar och samordnade kommunikationstjänster på den nordiska marknaden. Med ett bolag och i gemensam plattform kommer Soluno Business Communication (
https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:6347032573453094912) (se video) att ges bästa tänkbara förutsättning till fortsatt expansion i Sverige och, inte minst, internationellt. Deras mål är att SolunoBC ska ta positionen som den ledande systemintegratören i molnet och skapa den bästa upplevelsen för kunder, partners och operatörer. Läs gärna mer om Soluno här: (
https://www.soluno.se/om-oss/) Deras främsta styrkor är att de utvecklar och skräddarsyr deras telefoni och kommunikationsplattform åt deras kunder samtidigt som de har branschens nöjdaste kunder med råge. Läs mer om Solunos framgångar och framtidsutsikter här: (
https://amp-mynewsdesk-com.cdn.ampproject.org/c/s/amp.mynewsdesk.com/se/solunobc/pressreleases/solunobc-konstaterar-att-ett-plus-ett-blivit-tre-2328096)Publiceringsdatum2018-05-03Dina arbetsuppgifterBrinner du för att ge exceptionell service? Då är du kanske Solunos nya Stjärna! Som Supporttekniker på Soluno är din främsta arbetsuppgift att supportera företagskunder inom Solunos telefoniväxellösning där olika mobiloperatörer används beroende på kund. Du kommer att arbeta i ett flertal system och administrera dynamiska ärenden, högt och lågt, samtidigt som att du bemöter kunden med lyhördhet och god serviceanda per telefon och mejl.
Dina dagliga arbetsuppgifter innebär att:
• Hantera inkommande ärenden på telefon och mejl
• Administrera tillägg och borttag av licenser
• Konfiguration och felsökning (t.ex. Call routing, ACD, IVR, Schedules)
• Ta en rådgivande och utbildande roll mot sälj samt slutkund
• Underhåll och förebyggande arbete på befintliga kunder.
De ärenden du tar emot kommer vara av varierad art och komplexitet. Användarhantering, konfigurering och felsökning av diverse problem är exempel på ärenden som du kommer att hantera dagligen
Du kommer att arbeta både självständigt och i nära samarbete med dina kollegor där ni hjälps åt att lösa ärenden för att ge kunden bästa service.
Utvecklingsmöjligheter:
Detta är den perfekta möjligheten för dig som vill arbeta på ett familjärt och öppensinnat bolag tillsammans med ambitiösa och hjälpsamma kollegor. Soluno satsar på sin personal genom bra anställningsvillkor och ett starkt värderings- och kulturarbete för att få personalen att trivas och utvecklas. Samtlig personal på Soluno lever efter mottot att de ska ha roligt på jobbet med mycket skratt internt i kombination med en hög professionalism gentemot företagets kunder. Att våga utmana sig själv och andra är en egenskap som de anställda delar med varandra. Nya idéer och utvecklingsförslag välkomnas varmt på företaget och du får stora möjligheter att påverka och bidra till organisationens framtida utveckling. Utöver att du får många utmaningar i denna roll och att arbeta med en hel telefonväxel, finns det ett flertal utvecklingsmöjligheter inom bolaget såsom att byta roll eller få ytterligare ansvarsområden på sikt.
KompetenserDu har minst gymnasiekompetens och arbetslivserfarenhet från någon form av serviceyrke där du har vana att bemöta kunder. Du brinner för att ge god service och har en bra personkännedom där du anpassar kommunikationen utefter kundens kunskapsnivå. För att lyckas i tjänsten är det en fördel om du har en god systemvana och har lätt för att lära dig nya system. Vi ser gärna att du har erfarenhet från telekombranschen och en god förståelse för telefonilösningar och växlar, men det är inte ett krav. Det är även meriterande om du har någon form av supporterfarenhet via telefon från exempelvis en roll inom helpdesk, kundservice eller som webbmaster. Utöver detta är det ett plus om du har viss kunskap av växelplattformen Mitel Telepo Cloud, jobbat med ärendehanteringssystem (t.ex. Zendesk) samt har kunskaper inom nätverk.
Dina personliga egenskaperFör att lyckas i denna tjänst är du en person som trivs att arbeta i ett högt arbetstempo och du är lugn och stabil även i situationer som kräver uppmärksamhet av fler arbetsuppgifter på en och samma gång. Du bemöter kunden på ett professionellt, informativt, tydligt och förtroendeingivande sätt och tar gärna en rådgivande roll gentemot kunden. Då du kommer att arbeta i ett flertal system är det viktigt att du är nyfiken och har en förmåga att ta till dig ny kunskap snabbt. Vidare är du en person som har en stor initiativkraft och du vågar ta för dig och uttrycka åsikter och komma med nya idéer. Ansvarsfull, pålitlig och punktlig är andra egenskaper som Soluno värderar högt hos sina medarbetare. Utöver det hoppas vi att du är lekfull samtidigt som du har ett inre driv att alltid göra det lilla extra.
Arbetstider, tillträde och omfattning:
Heltid, kontorstider, med start enligt överenskommelse. Detta är en direktrekrytering med 6 månaders provanställning.
Hur söker du?
Vi tar emot ansökningar via vår hemsida där du genom att klicka på knappen "ansök" längst ner i annonsen registrerar ditt cv och personliga brev innehållande en beskrivning av ditt intresse för tjänsten. Vi går igenom ansökningarna löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har löpt ut. Har du frågor besvaras dessa av rekryteringsansvarig Madelaine Roosmark på
madelaine.roosmark@hero.se.
Vi ser fram emot att läsa din ansökan!
We are heart working"
Vi på Hero specialiserar oss på personaluthyrning och rekrytering i Stockholm. Bolaget växte fram genom viljan att ta vara på erfarenhet från branschen och att samtidigt bidra i ett större samhällsperspektiv. Det har vi uppnått genom att alltid jobba med hjärtat. För oss betyder det att vi aldrig tummar på kvalitet, att vi är personliga och att vi alltid strävar efter att bygga långsiktiga relationer. Det betyder också att vi är ärliga mot kandidater, konsulter, kunder och oss själva. Det visar sig dagligen vara det roligaste och mest lyckade sättet till framgångsrika samarbeten.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-05-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMadelaine Roosmark
madelaine.roosmark@hero.se +46709306645
FöretagHero
AdressHero
Holländargatan 22
11359 Stockholm
KontorsadressHolländargatan 22, Stockholm
Jobbnummer 4120698
Observera att sista ansökningsdag har passerat.