Supporttekniker till Skanska IT Nordic
Skanska / Supportteknikerjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skanska i Solna,
Stockholm,
Järfälla,
Huddinge,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Skanska
Presentation
Vi söker för rekrytering till Skanska IT Nordic en serviceorienterad IT-supporttekniker. Du kommer att ingå i ett supportteam bestående av tio personer med placering vid Skanskas lokaler i Solna.
Skanska IT Nordic erbjuder dig ett utvecklande och stimulerande arbete i en nyetablerad nordisk organisation. Du blir en del av ett viktigt, serviceinriktat och effektivt team.
Publiceringsdatum2010-02-11Dina arbetsuppgifterDina arbetsuppgifter som IT-supporttekniker på Skanska IT Nordic består av att ge teknisk support via telefon och e-mail till Skanskas användare runt om i Sverige i ökande grad i övriga världen. Rollen som supporttekniker ställer höga krav på att du har en känsla för service samt att du tycker om att lösa problem. Du kommer att sitta i en first-linesupport och lösa tekniska problem inom främst Microsofts applikationer men det förekommer även mer specifika Skanska-applikationer. Du ansvarar självständigt för att de supportärenden du tagit emot löses alternativt förmedlas till annan instans och att ärendena blir registrerade i ärendehanteringssystemet. Som mottagare av ett supportärende har du även uppföljningsansvaret för att säkerställa att ett ärende åtgärdas inom angivet SLA.
Utbildning/erfarenhet
Vi söker dig som har minst en ettårig eftergymnasial utbildning inom data med goda kunskaper om Microsoft produkter så som Operativsystem, Office, Exchange, Outlook.
Tidigare erfarenhet från supportarbete är ett måste. Meriterande om du har kännedom om ITIL.
Vi ser att du som person är strukturerad, har problemlösande analysförmåga, är självgående, stresstålig och har god samarbetsförmåga.
Du talar och skriver svenska och engelska utan problem.
Företagsbeskrivning
Skanska IT Nordic är en specialiserad serviceenhet med omkring 180 anställda i Norge, Sverige och Finland. Skanska Nordic planerar, utvecklar, levererar och underhåller IT-service och IT-infrastruktur till Skanskas nordiska affärsenheter.
Skanska är ett av världens ledande projektutvecklings- och byggföretag med expertis inom byggande, utveckling av kommersiella lokaler, bostäder och projekt i offentlig-privat samverkan. Koncernen har idag 55.000 medarbetare på utvalda hemmamarknader i Europa, USA och Latinamerika. Omsättningen år 2008 uppgick till 144 miljarder kronor.
Sluttext
Ansökan sker endast genom att du registrerar ditt CV här på vår webbplats. Klicka på knappen Ansök till höger i denna annons. När du registrerar ditt CV rekommenderar vi att du fyller i så många uppgifter som möjligt samt att du bifogar ett färdigt CV. Kontrollera även att din e-postadress är korrekt ifylld.
Poolia är ett auktoriserat bemanningsföretag vilket innebär att vi uppfyller de krav som är uppsatta av Bemanningsföretagen.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2010-02-28
Ange följande referens när du ansöker: 21516
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktFöretagSkanska
AdressSkanska
Jobbnummer 585219
Observera att sista ansökningsdag har passerat.