Supporttekniker till Kungliga biblioteket
Kungl. biblioteket / Supportteknikerjobb / Stockholm
2012-03-09
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supporttekniker till Kungliga biblioteket" (publicerad 2012-03-21) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kungl. biblioteket i Stockholm,
Strängnäs,
Ludvika eller i
hela Sverige Kungl. biblioteket (KB) är Sveriges nationalbibliotek och nationalarkiv för audiovisuella medier, tillika en statlig myndighet. De huvudsakliga uppgifterna för myndigheten är att samla in, beskriva, bevara och tillhandahålla svenskt tryckt och audiovisuellt material, samordna informationsförsörjningen till högre utbildning och forskning samt arbeta med samverkan och utveckling inom biblioteksväsendet. KB är en daglig arbetsplats för forskare, studenter samt för ca 360 medarbetare.
I likhet med mediebranschen i stort är KB mitt inne i övergången till digital teknik, där främst lagrings- och arkiveringslösningar kommer att ställa nya krav på vår plattform och infrastruktur. Med ett dygns intag på över en TB växer de digitala arkiven snabbt, vilket ställer höga krav på vår infrastruktur och våra masslagringssystem. KB har i dagsläget digitala arkiv på knappt två PB. Vi söker nu en supporttekniker till vår förvaltningsfunktion inom IT enheten, Administrativa avdelningen, ref.nr. 141-KB 189-2012
Publiceringsdatum2012-03-09Dina arbetsuppgifterDu ska ingå i vår förvaltningsfunktion, som har ansvaret för teknisk förvaltning och support gentemot våra egenutvecklade applikationer inom Kungliga biblioteket.
I arbetsuppgifterna ingår ansvar för kontakterna med leverantörerna som KB får materialleveranser ifrån, samt med den administrativa förvaltningen och kundtjänsten för att genomföra de önskemål som finns beträffande de aktuella systemen. Det innebär att arbeta med förvaltningsorganisationen och deras planering av underhåll och genomförande av åtgärder såsom uppgraderingar och hantering av olika serverinstallationer i vår VMwaremiljö.
KvalifikationerUtbildningsbakgrundRelevant teknikinriktad eftergymnasial examen eller motsvarande kompetens inhämtad på annat vis.
Kompetens och arbetslivserfarenhet
Relevant erfarenhet, samt erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
God svenska i tal och skrift
Dokumenterad och mycket god kompetens och kunskaper krävs beträffande:
UNIX/LINUX
WAN, LAN och TCP IP
Redhat, Tomcat
Meriter
Kompetens inom följande områden:
VMware
SQL
Microsoft Active Directory
Java, Python
Vi ser dig som en drivande person med en bred teknisk kompetens inom support- och driftområdet. Vi fäster stor vikt vid att du som person är/har:
Serviceinriktad med mycket god samarbetsförmåga och ett positivt förhållningssätt
Engagerad och drivande
Strukturerad
Utåtriktad
Fallenhet för dokumentation
Stort teknikintresse
Varaktighet
Tillsvidareanställning, med inledande provanställning.KB erbjuder en attraktiv arbetsplats i en stimulerande och kreativ miljö. Vi vill ge lika möjligheter för alla och värdesätter jämlikhet och mångfald i vår verksamhet.
KontaktMonica Lundin Andersson, Enhetschef, 010-709 35 15
Mia Selin, HR-generalist, 010-709 31 35
Facklig kontaktKarolin Engdahl, 010-709 30 00, SACO-KB
Märta Forsberg, 010-709 30 00, ST-KB 428
Så ansöker duVälkommen med din ansökan senast 2012-04-01 märkt med diarienummer 141- KB 189-2012 till
rekrytering@kb.se eller till: Kungl. biblioteket, Box 5039, 102 41 Stockholm. Vi tar emot bilagor i pdf, och word. Ange diarienummer för tjänsten i ämnesraden.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-04-01
Ange följande referens när du ansöker: 141-KB 189-2012
Ansökan kan skickas till e-postadress:
registrator@kb.seFöretagKungl. biblioteket
AdressKungl. biblioteket
Box 5039
10241 STOCKHOLM
KontorsadressHumlegården
KontaktuppgifterTelefonnummer: 010-7093000
Jobbnummer 1181748
Observera att sista ansökningsdag har passerat.