Supporttekniker till Kundservice
Leanlink, Lkdata / Supportteknikerjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Leanlink, Lkdata i Linköping Linköpings kommun
Leanlink är kommunens utförare av stöd, omsorg, IT och kommunikation, kost och restaurang samt kommunintern service. Verksamheten som bedrivs är eller kan vara konkurrensutsatt. Leanlink har ca 2200 tillsvidareanställda. Våra kärnvärden bygger på lojalitet, empati, ansvar och närhet vilka tillsammans utgör grunden för vår verksamhet.
Publiceringsdatum2013-05-31Dina arbetsuppgifterVi söker Dig som vill ge service och support i en modern och offensiv IT-miljö.
Arbetet innebär IT- support i vår Kundservice (Servicedesk). I Kundservice arbetar Du även med uppföljning och analys av ärenden, dokumentation och framtagning av rutiner, samt förvaltning och utveckling av kundnära och interna stödtjänster
KvalifikationerVi söker Dig som är serviceinriktad med förmåga och vilja att snabbt sätta Dig in i kundens situation/verksamhet. Du har erfarenhet av support av IT-miljöer i en Servicedesk och tar ansvar för din uppgift, ser sammanhang och prioriterar rätt frågor. Du har mycket god erfarenhet av first eller second line arbete i en Servicedesk.
Du har stor erfarenhet av kundsupport via telefon. Vidare har Du ett stort intresse av kundkontakter samt är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande.
Vi vill att Du som söker har förmåga att hitta lösningar som hjälper LKDATAs kunder att kunna utföra sina IT-relaterade arbetsuppgifter. Du har därför en väl utvecklad kommunikativ och analytisk förmåga, för att förstå kundens problem och för att göra Dig förstådd i så väl tal som skrift. Du behåller ett realistiskt perspektiv på situationer och fokuserar på rätt saker när det händer mycket runt omkring.
Tjänsten ställer höga krav på ett strukturerat arbetssätt, flexibilitet och god samarbetsförmåga i en stark och positiv teamanda.
• Din formella utbildning är på högskolenivå eller motsvarande.
• Du bör ha ett antal utbildningar/certifieringar på Windows XP, Windows 7, Office 2007 och Citrix.
• Du har minst ett par års erfarenhet av kundsupport i en Servicedesk och användning av PC (bärbar, stationär, tunn klient), Windows XP, Windows 7 och Microsoft Office Professional.
• Du har erfarenhet av Service Management enligt ITIL.
• Du har erfarenhet av och kunskap om ärendehanteringssystem och kunskapsdatabas.
• Du har kunskap och erfarenhet av arbete i Active Directory.
• Du har erfarenhet av att hantera IT-arbetsplatsutrustning via fjärrstyrningsverktyg.
• Meriterande om du har erfarenhet av att supporta i Treserva
• Meriterande om du har erfarenhet av att supporta mobiltelefoner och pekplattor
Vår vision är att varje medarbetare ska känna arbetsglädje, ha inflytande och möjlighet att utvecklas, både i arbetet och som individ.
För att kunna ge bästa möjliga service till våra kommuninvånare eftersträvar vi en personalsammansättning som speglar mångfalden i Linköpings kommun. Vi ser gärna sökande som bidrar till detta.
Linköping är en av Sveriges snabbast växande kommuner och kännetecknas av högteknologi i världsklass, ett nytänkande universitet, goda kommunikationer och en livlig handel. Linköpings kommun är en av Östergötlands största arbetsgivare, med ca 8000 medarbetare i en mängd olika verksamheter. Vi är en arbetsplats där alla har inflytande och kan påverka. På så sätt skapar vi arbetsglädje och engagemang!
För mer information:
http://www.linkoping.seVi är en kommun där idéer blir verklighet - därför behöver vi dig!
AnställningsvillkorFör att underlätta vår bedömning av inkomna ansökningar använder vi en elektronisk ansökningsblankett i samarbete med NetRecruiter. Din ansökan med tillhörande meritförteckning hanteras enbart av Linköpings kommuns rekryteringsansvariga. Allt i enlighet med de bestämmelser som hanteras av PUL (personuppgiftslagen).
Urvalet av ansökningar görs mot registrerade meriter och utbildningar. Fyll därför i formuläret noggrant.
Linköpings kommun gör aktiva val avseende annonseringsplatser, eventuellt stöd och urvalsmetoder inför varje rekrytering. När vi publicerat en annons kommer vi således inte att köpa tjänster eller annonser för en pågående rekrytering varför vi undanber sådana kontakter.
Arbetstider och omfattning100. Tillträde: Snarast tillsvidareanställning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-06-21
Ange följande referens när du ansöker: 2013/673
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnders Carlenius kundservicechef 013 26 39 99
Facklig kontaktBritt-Marie Sandström - Vision 013 20 78 51
FöretagLeanlink, LKDATA
AdressLeanlink, LKDATA
Stadshuset
58181 Linköping
Jobbnummer 1570949
Observera att sista ansökningsdag har passerat.