Supporttekniker till kund i fordonsindustrin

InfoCare / Supportteknikerjobb / Göteborg
2017-07-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supporttekniker till kund i fordonsindustrin" (publicerad 2017-08-22) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos InfoCare i Göteborg, Mölndal, Alingsås, Vårgårda, Trollhättan eller i hela Sverige

Vill du arbeta hos InfoCares globala kund inom fordonsindustrin som är en mycket stark merit för ditt CV

InfoCare söker nya drivna medarbetare som är serviceminded, framåt och konsultmässiga till kund.

Just nu söker vi båda dig som har arbetat en kortare period (minst 12 månader) samt dig som har flera års erfarenhet inom servicedesk/helpdesk/IT-support. Vi söker även en onsite fabriksnära supporttekniker som kommer utföra sina arbetsuppgifter i produktionsmiljö.

I servicedesk rollen förväntas du besvara och lösa inkommande samt utgående ärenden gällande varierande tekniska problem. Den tekniska miljön kan vara komplex vilket kräver god analytisk förmåga samt att kunna beskriva tekniska problem till slutanvändaren på ett vardagligt sätt.

I rollen som onsite supporttekniker kommer du att arbeta på ticket, vilket innebär att du får specifika uppdrag gällande diverse tekniska problem som behöver lösas i produktionsmiljön. Du bör ha minst 3-4 års erfarenhet från IT-support onsite.

Båda rollerna kräver du är serviceinriktad, tänker på hur bemötande och resultat påverkar slutanvändaren men även att du är flexibel i ditt förhållningssätt gällande arbetsuppgifter. Ärendena och arbetsuppgifterna är ofta krävande och kräver stort fokus även vid arbetstoppar. För att lyckas förutsätter vi att du är en lyhörd problemlösare, noggrann samt att du tar ansvar för dina åtaganden.

Teknisk utbildning på gymnasienivå är önskvärt. Erfarenhet för respektive roll väger tyngre än utbildning på högre nivå och certifieringar. Mycket stor vikt läggs på attityd, motivation och personlighet samt intresse för uppdraget och för InfoCare.

Mycket goda kunskaper i svenska är ett krav samt goda kunskaper i engelska.

Erfarenhet inom några av dessa kompetensområden är krävs:

* Windows OS (7/8/10)
* Mac OS X
* MS Office - Word/Excel/Powerpoint
* Felsökning av PC/Stationär/Desktop/Surfplattor/Mobiler/Mac
* Felsökning av nätverk (LAN, WLAN m.fl.)
* Något typ av ärendehanteringssystem
* B-körkort är ett krav

Utdrag ur belastningsregistret kan komma att ske.

Kunden har engelska som koncernspråk, kundintervjuer kan därmed komma att hålla på engelska.

Du kommer bli anställd av InfoCare och uthyrd till kund. Efter 6 månader har kunden möjlighet att anställa dig direkt.

InfoCare är störst i Norden på support inom IT-infrastruktur och därmed en stor leverantör av konsulter och service till våra kunder. Förutom gedigen erfarenhet och kompetens från branschen kan vi erbjuda certifieringar för den som har motivationen, viljan och engagemanget för att utvecklas inom företaget.

InfoCares mål är att matcha rätt kompetens med rätt uppdrag, där både vi, kund och kandidat är nöjda med affären.

Har du frågor gällande tjänsten är du varmt välkommen att skicka dessa till ansvarig rekryterare, Farid Dadsetan.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent

Publiceringsdatum
2017-07-05

Ersättning
Ej angivet

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-08-02
Ange följande referens när du ansöker: 705/526
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Infocare Proffsit@infocare.se

Företag
InfoCare

Adress
InfoCare
42122
42122 1480

Kontorsadress
F O Petersonsgata 30, 421 22, Västra Frölunda

Jobbnummer
3592142

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från InfoCare

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos InfoCare: