Supporttekniker till IT-enheten
Stiftelsen Stockholms sjukhem / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Stiftelsen Stockholms sjukhem i Stockholm,
Täby eller i
hela Sverige Stockholms Sjukhem är en privat vårdgivare som ägs och drivs av en stiftelse grundad 1867. Vi bedriver vård och omsorg utan vinstsyfte. Stockholms Sjukhem erbjuder vård av högsta kvalitet inom en rad olika områden: ASIH, palliativ vård, rehabilitering, geriatrisk vård, husläkarmottagning samt äldreomsorg. Brommageriatriken ingår i stiftelsens verksamhet sedan 2007. Vi har även en egen FoUU-enhet. Stockholms Sjukhem har idag drygt 800 medarbetare. Verksamheten växer och vi söker nya medarbetare. Vill du arbeta i en verksamhet präglad av omtanke, respekt och kunskap? Välkommen att arbeta med oss!
IT-enheten är placerad på Kungsholmen och ansvarar för att leverera IT-tjänster till Stockholms Sjukhems användare. Vi arbetar inom följande fyra områden; Support, Teknik, Förvaltning samt Utveckling och projekt. Nu behöver vi utöka vårt team med en supporttekniker.
Publiceringsdatum2016-01-26Dina arbetsuppgifterArbetet innebär attt hjälpa våra användare med IT-relaterade problem via telefon och mail eller remote. Vi ansvarar för att våra användare har en välfungerande och tillgänglig IT-miljö, och arbetar kontinuerligt med att utveckla och förbättra våra arbetssätt.
Kvalifikationer• Goda kunskaper om operativsystemet Windows och hur det fungerar i nätverk
• God kännedom om de olika applikationer som förekommer i Windows-miljö såsom Officepaketet och e-postklienter
• Erfarenhet från liknande arbetsuppgifter
• Grundläggande kunskaper i nätverksuppbyggnad och konfiguration
Du uttrycker dig väl i tal och skrift och har erfarenhet av att arbeta med support eller motsvarande inom listade teknikområden.
Som person har du hög servicekänsla, är självgående och har stor drivkraft och initiativförmåga. Vi tror att du är en lättlärd lagspelare som är serviceinriktad och sprider positiv energi. Du initierar och genomför förändringar som leder till förbättrade processer, bättre tillgänglighet och kundnöjdhet.
Eftersom du dagligen pratar i telefon med användare bör du vara social och duktig på att förmedla teknisk kunskap på ett pedagogiskt sätt. Det är också viktigt att du är ordningsam och en problemlösare som älskar att hjälpa kunder.
Det är meriterande om du även har erfarenhet av:
• Processorienterade organisationer enligt ITIL
• IT-relaterat arbete från sjukhus eller ideella organisationer
• Windows Server 2008 & 2012
• Active Directory
• MS Exchange Server
• IP-nätverk, LAN, WAN, VLAN, VPN & WiFi
• Office 365
AnställningsvillkorTjänsten är heltid och tillsvidare. Vi arbetar kontorstid med flex och arbetet kan komma att innehålla beredskap. Lön och tillträde efter överenskommelse.
Vill du veta mer?
Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Lennart Skärblom, IT-chef på telefonnummer 08-617 93 12.
Vi ser fram emot din ansökan så snart som möjligt, dock senast 26 februari. Intervjuer sker löpande. Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-02-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagStiftelsen Stockholms sjukhem
AdressStiftelsen Stockholms sjukhem
Mariebergsgatan 22
10226 Stockholm
KontorsadressMariebergsgatan 22
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2636598
Observera att sista ansökningsdag har passerat.