Supporttekniker som tycker om att hjälpa andra med IT
Dfind IT AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Dfind IT AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Järfälla eller i
hela Sverige Supporttekniker
Ansök här! [ #apply ]
Som konsult hos Dfind IT har du fantastiska karriärmöjligheter. Vi erbjuder dig en stabil tillsvidareanställning med goda utvecklingsmöjligheter för dig som visar driv och intresse. Att jobba som konsult hos Dfind IT är ett utmärkt sätt att bygga på sitt CV med olika kompetenser inom IT. Vi jobbar med både stora som små kunder inom många olika branscher vilket gör att vi kan erbjuda våra konsulter spännande och varierade uppdrag på olika platser i Stockholm.
Vi ser långsiktigt på tjänsten som IT-support och rollen kommer att innebära att du får bemöta kunder, hjälpa och vägleda dem i olika ärenden samt arbeta med problemlösning i system, verktyg och utrustning.
Om uppdraget
Du kommer att arbeta i en first line med både enklare och mer avancerade uppgifter. Du kommer ingå i ett litet team med sociala och trevliga personer. Ni är ett team som stöttar och hjälper varandra i olika IT-relaterade frågor.
Kunden är ett välkänt bolag stationerat i Hägersten. De har kontor i flera nordiska länder och har även IT-support på olika språk, men endast svenska och engelska krävs för rollen.
Det är av stor betydelse för användarnas uppfattning av IT-teknikern att du som axlar rollen kan förstå användarens problem och framstå som kompetent inom IT-området. Dessutom krävs en betydande insikt i de processer, system, program och teknik som används i Bravidas IT-miljö för att kunna utföra effektiv problemvärdering samt svara på IT-relaterade frågor.
Du ska inte bara kunna lösa den tekniska delen av problemet utan också i dialog kunna vägleda och i viss mån utbilda användaren. Du ska följa de riktlinjer, ansvar och ägarskap som definierar Bravidas IT-plattform. Ha vana och insikt i att jobba mot externa driftspartners.
Publiceringsdatum2018-10-01Dina arbetsuppgifter• Bemanna Front Desk vid behov.
• Fungera som Second Line i Service Desk (primärt för tilldelat område) innehållande nedanstående delar; PC-support och användarstöd
• Ansvar för kontorens lokala nätverk inkl. PC, Mobiltelefoner, Surfplattor, Servers, Utskriftsenheter, Switchar och trådlösa accesspunkter
• Delta i gemensamma IT-projekt.
Vid bemanning av Service Desk ska IT-teknikern:
• Hantera ärenden i Infrastructure Support-kön
• Informera, vägleda och assistera användarna i det dagliga användandet av Bravidas system, verktyg och utrustning.
• Motta, registrera, koordinera och rapportera information, önskningar, behov, frågor och problem som står i relation till ett effektiv användande av IT i Bravida.
• Vara sambandet mellan användarna, Bravida IT och externa leverantörer.
• Motta, registrera, följa upp och rapportera ärenden tills de avslutas och stängs.
• Ha överblick över och kontrollera att överenskomna SLA hålls och rapportera till berörda parter om så inte är fallet.
Arbetstider: varierar mellan 6.00-15.00, 7.00-16.00 och 8.00-17.00 samtliga vardagar med 1 timmes lunch.
Kvalifikationer• Kunskap och insikt i den centrala Citrix-miljön och hur den samspelar med de övriga centrala och lokala systemen.
• Supportverktyg som används för systemadministration, felsökning och problemlösning, såsom:
• Citrix-installation
• Microsoft Office med tillhörande
• Active Directory-installation
• Microsoft Exchange-installation
• Hemmakontorslösning
• Syscom Pureservice (Ärendehanteringssystem)
• BraNet Quicksupport (Fjärrstyrning av PC)
• Citrix Shadow (Fjärrstyrning av Citrix-sessioner)
• Symantec Management Console (PC-Image och mjukvarudistribution)
• Remote Desktop (Övervakning och administration av servrar)
• Microsoft Management Console - (Administration av AD och Exchange)
• Windows Server 2008/2012
• Windows 7 och 10
Medarbetaren ska ha grundläggande kunskap om och erfarenhet av nedanstående centrala och lokala system:
• Agda Lön (Lönesystem)
• PowerProject (Tidplaneringsprogram)
• Lube (Kalkylprogram Ventilation)
• TenWin (Kalkylprogram VS)
• MaxiKod (Kalkylprogram El)
• Agresso
Du behöver vara lyhörd, flexibel och hjälpsam. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Om du tror att du skulle passa som konsult och vara en god representant för Dfind IT så tveka inte att söka tjänsten på länken nedan.
Har du frågor gällande tjänsten så kontakta gärna
joanna.hansson@dfind.se [ mailto:
joanna.hansson@dfind.se ]
Startdatum: Omgående
Uppdragsgivare: Dfind IT
Ort: Stockholm
Organisations-/företagsbeskrivning
Dfind IT är ett rekryterings- och konsultföretaget som erbjuder en omväxlande karriär som konsult inom IT. Vår ambition är att vara den bästa arbetsgivaren på marknaden.
Hos oss har du möjlighet att utveckla din kompetens och bygga CV genom olika uppdrag hos våra kunder samtidigt som du får stöd och vägledning från din konsultchef. Dessutom erbjuder vi bland annat webbaserade IT-utbildningar och kompetensutvecklande seminarier.
Självklart har vi också kollektivavtal och förmåner som försäkringar, friskvårdsbidrag, företagshälsovård och rabatt på träningskort.
Välkommen till oss för en omväxlande och trygg karriär som IT-konsult!
Keep improving!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-12-30
Ange följande referens när du ansöker: 201176466
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJoanna Hansson
FöretagDfind IT AB
AdressDfind IT AB
Regeringsgatan 65
10724 STOCKHOLM
KontorsadressRegeringsgatan 65, 10724 STOCKHOLM
Jobbnummer 4376373
Observera att sista ansökningsdag har passerat.