Supporttekniker sökes till arbete med 2&3-line support

VGR IT, Support Center, IT Arbetsplats Teknik, Problem & Remote / Supportteknikerjobb / Göteborg
2019-02-14
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supporttekniker sökes till arbete med 2&3-line support" (publicerad 2019-05-22) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos VGR IT, Support Center, IT Arbetsplats Teknik, Problem & Remote i Göteborg

Vill du bidra till att skapa Sveriges bästa hälso-och sjukvård och ett hållbart samhälle med tillväxt i hela Västra Götaland? Som Västra Götalandsregionens (VGR) IT-organisation är VGR IT:s uppgift att skapa de rätta tekniska förutsättningarna för VGR:s 53 000 medarbetare, både idag och i framtidens vårdinformationsmiljö.

Vi är 600 medarbetare som varje dag är med och gör skillnad för patienter, medarbetare, besökare och invånare genom att ansvara för drift, support, förvaltning och utveckling av IT-stöden som används i VGR:s verksamheter. Läs mer på www.vgregion.se/it

Ditt uppdrag

Vi erbjuder dig ett omväxlande arbete där du får möjlighet att jobba med problemlösning inom teknisk support. Du kommer ha flera kontaktytor med olika människor som kommer ske både över telefon/mail och face-to-face.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:

- Hantering av eskalerade ärenden från 1st-line.
- Utföra nyinstallationer och felsökningar.
- Analys av problemställningar, hitta lösningar och förbättringar på alla inkommande ärenden via företagets ärendehanteringssystem. Du kommer driva flera ärenden samtidigt.
- Hantering av skrivarärenden
- Du är även delaktig i olika typer av IT-projekt som t.ex. implementerings- och utvecklingsprojekt.
- Revidera och skapa tekniska kunskapsdokument.

Vad kan vi erbjuda dig?
Som en av Sveriges största arbetsgivare kan vi erbjuda rätt person goda karriär- och utvecklingsmöjligheter. Hos oss får du chansen att utföra ett meningsfullt arbete för samhället där du med dina insatser bidrar till Västra Götalandsregionens vision "det goda livet", samtidigt som du får ett intressant arbetsinnehåll. Vi eftersträvar en god balans mellan arbetsliv och privatliv och värnar om våra medarbetares hälsa. Läs mer om våra förmåner här: http://www.vgregion.se/jobba-i-vgr/sa-ar-det-att-jobba-hos-oss/dinaformaner/

Vilka kvalifikationer ska du ha?

- Högskoleutbildning inom IT-område.
- Flerårig yrkeserfarenhet från IT support.
- Goda kunskap om och flera års erfarenhet av arbete med Microsofts operativsystem Windows 7 och Windows 10 och god erfarenhet av MS SCCM.
- God kunskap om PC-hårdvara och skrivare och vana av att ge support till användare i Windowsmiljö och större nätverk.
- Körkort är ett krav då du kommer att arbeta ute hos kund som onsite-tekniker.

Vem är du?

Du som person är driven, nyfiken och trivs bäst med att jobba i team. Du delar med dig av dina kunskaper och dokumenterar lösningar. Självklart tar du även stort ansvar för dina egna uppgifter men viktigt att du i grunden är en teamspelare. Vi tror att du är en person som vågar att testa och chansa för att komma framåt. Du skall vara van vid att sätta dig in i nya system/program och att anta nya utmaningar och inte vara rädd för förändringar, då det är en stor del i vår vardag. Du triggas av att söka lösningar på tekniska problem och drivs av att ha kunden i fokus.

Du ska vara serviceinriktad, noggrann, strukturerad och tycka att det är roligt med kundkontakter. Du har hög serviceanda och drivs av att göra kunderna nöjda. Du trivs med att samarbeta med såväl kunder som interna kollegor och är duktig på att kommunicera. Du kan hantera flera samtidiga ärenden.

Det är viktigt för oss att du har en helhetssyn samt att du står bakom och kan arbeta utifrån vår värdegrund:

- Tillsammans gör vi varandra framgångsrika.
- Vi lyssnar in. Vi lyssnar av.
- Feedback bidrar till vår utveckling.

Publiceringsdatum
2019-02-14

Övrig information
Som organisation eftersträvar vi jämlikhet där alla medarbetare ska ha lika möjligheter och rättigheter till att utvecklas, göra ett bra arbete och trivas på arbetsplatsen.

Urval till intervju sker löpande under tiden annonsen är publicerad.

Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.

Så ansöker du
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.

Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.

Varaktighet, arbetstid
100 %. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-02-28
Ange följande referens när du ansöker: 2019/1145
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Helena Bäckbro, Sektionschef 0730-348928

Företag
VGR IT, Support Center, IT Arbetsplats Teknik, Problem & Remote

Adress
VGR IT, Support Center, IT Arbetsplats Teknik, Problem & Remote
Lillhagsparken 5
40544 Göteborg

Kontorsadress
Lillhagsparken 5

Jobbnummer
4614235

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från VGR IT, Support Center, IT Arbetsplats Teknik, Problem & Remote

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos VGR IT, Support Center, IT Arbetsplats Teknik, Problem & Remote: