Supporttekniker sökes

Studentkraft AB / Supportteknikerjobb / Bromölla
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Bromölla, Sölvesborg, Kristianstad, Olofström, Karlshamn eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Studentkraft AB i Bromölla, Kristianstad, Hässleholm, Eslöv, Lund eller i hela Sverige

För kunds räkning söker Studentkraft dig som har intresset och ambitionen att arbeta som supporttekniker på ett större framgångsrikt företag i Bromölla.
Uppdraget ingår i vår bemanningsverksamhet vilket innebär att du kommer att vara anställd av Studentkraft AB men arbeta ute hos en av våra kunder. För rätt person finns det möjlighet till förlängning eller rekrytering längre fram direkt hos vår uppdragsgivare

Publiceringsdatum
2010-05-18

Dina arbetsuppgifter
Som supporttekniker hjälper du kunderna tillrätta när problem uppstår oavsett vilken IT-plattform som kunden har. Du kommer främst att arbeta via telefon och mail.
Tjänsten bygger oftast på möjlighet att med fjärrsessionsverktyg koppla upp sig mot användarens PC för att felsöka och lösa ärendet. Service Desk utför även behörighetsadministration, beställningshantering, kontroller och åtgärder enligt definierade rutiner mm. I rollen som supporttekniker ansvarar du exempelvis för att;
• Dokumentera handledningar/kundinformation och rutiner
• Arbeta för att upprätthålla respektive teams uppsatta servicenivåer
• Registrera kundärenden och addera ett mervärde till detta
• Arbeta metodiskt och effektivt för att driva ärendet mot sin lösning
• Lämna support
• Återrapportera ärende till kund/användare
• Genomföra och följa upp proaktivt arbete i olika forum
• Aktivt deltaga i verksamhetens utveckling
Vem är du?
Vi tror att du är i början på din karriär och har ett intresse utöver det vanliga beträffande support och servicedesk. Till denna tjänst söker vi dig som exempelvis har avslutat en teknisk KY- utbildning eller har en akademisk examen inom datavetenskap eller liknande. För detta uppdrag är det meriterande om du har tidigare erfarenhet av supportarbete eller erfarenhet från kassarbete och olika kassasystem. Det är mycket viktigt att du är kommunikativ som person och har en fallenhet för att hantera kundrelationer per telefon och e-post. Som person är du stresstålig, positiv, driftig och har en stor service- och ansvarskänsla.
Utöver goda kunskaper i svenska språket är det också viktigt att du behärskar engelska flytande i tal och skrift. Kan du danska är detta mycket meriterande.
Vi erbjuder
För rätt person finns det mycket goda möjligheter att utvecklas inom företaget. Detta uppdrag passar dig som är i början av din karriär och som vill fortsätta att utvecklas inom ett större företag där individen står i centrum.
Omfattning: Heltid, kontorstid (visst skiftarbete kommer att bli aktuellt)
Placering: Bromölla
Intresserad?
Vi arbetar med löpande urval så skicka din ansökan med CV och ett kort personligt brev redan idag till: martin.samuelsson@ansokan.studentkraft.se
Skriv ?supporttekniker? i ämnesraden när du skickar in din ansökan.
Varmt välkommen med din ansökan!
För frågor kring tjänsten, kontakta Martin Samuelsson, 0708-183179.

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Ansökan kan skickas till e-postadress: martin.samuelsson@ansokan.studentkraft.se

Företag
Studentkraft AB

Adress
Studentkraft AB
Stora Nygatan 63
21137 Malmö

Kontorsadress
Stora Nygatan 63
Malmö

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 040-661 39 90

Jobbnummer
654512

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Studentkraft AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Studentkraft AB: