Supporttekniker, Service och Support
Region Östergötland / Supportteknikerjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Region Östergötland i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Centrum för medicinsk teknik och IT, CMIT, är Region Östergötlands samlade partner för medicinsk teknik och IT som levererar värdehöjande, effektiva och helhetsåtagande tjänster anpassade för regionens kärn- och stödverksamheter.
CMIT tillhandahåller, förvaltar och utvecklar IT-stöd, medicinteknisk utrustning och medicintekniska system för att säkerställa hög säkerhet för patienter och medarbetare samt god tillgänglighet med hög kostnadseffektivitet.
CMIT har sin verksamhet i Linköping, Norrköping och Motala och sysselsätter runt 350 personer fördelade på verksamhetsområdena Stöd & Kvalitet, Service & Support, Projekt- och förvaltningskontor, IT Kompetens samt Strategi och utveckling. Vi arbetar process- och tjänsteorienterat samt i enlighet med definierad förvaltningsmodell och projektmodell. Vi utvecklar vår verksamhet i nära samarbete med våra kunder och användare för att säkerställa att vi bidrar till såväl effektivitet i vården som till Region Östergötlands långsiktiga målbild och vision.
Vi söker dig som vill vara med att utveckla framtidens support och servicedesk inom Region Östergötland!
Publiceringsdatum2016-11-30Dina arbetsuppgifterVi söker engagerade, serviceinriktade och kundfokuserade supporttekniker till servicedesk. Som supporttekniker i servicedesk arbetar du med att, främst via telefon och fjärrstyrningsprogram, ge stöd och support till användare av de tjänster som utgör CMIT:s tjänsteleverans.
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat att ta emot frågor och ärenden som inkommer till servicedesk samt lösa större delen av dem, registrering och dokumentation av information i ärendehanteringssystem, utföra initial felsökning och grundlig problemanalys, utföra relevant felavhjälpning och användarstöd samt vid behov, bereda och eskalera ärende vidare för åtgärd, handlägga beställningar och administrera behörigheter.
Erfarenhet och utbildningVi söker dig som har minst gymnasieutbildning, gärna med inriktning inom Data/IT eller erfarenhet förvärvad på motsvarande sätt. Erfarenhet av arbete inom support är meriterande. Du kan uttrycka dig väl på svenska och engelska, i både tal och skrift. Körkort klass B fordras.
Dina personliga egenskaperSom person är du pålitlig, lugn, öppen och tillsmötesgående i din inställning. Du är pedagogiskt lagd och intresserad av att lösa problem och hjälpa andra. Du har god social kompetens och kan snabbt ställa om vid ändrade omständigheter. Du gillar att kommunicera och samarbeta med andra och har även förmågan att arbeta självständigt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Anställning och information
Det här är en tillsvidareanställning med start enligt överenskommelse.
Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Biträdande Verksamhetschef Nils Ahlberg, 010-103 19 06,
nils.ahlberg@regionostergotland.se Facklig företrädare för SACO är Albert de Haan, 010-103 70 48.
Facklig företrädare för Vision är Helge Skogsrud, 010-103 02 30.
Ansökan
Sista ansökningsdag är den 14 december 2016. Skicka gärna in din ansökan omgående då vi går igenom urvalet löpande.
Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta IT-akuten på 010-103 30 00 under kontorstid.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, samt försäljare av ytterligare platsannonser.
Region Östergötland
Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat
ErsättningEnligt avtal
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-12-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagRegion Östergötland
AdressRegion Östergötland
Universitetssjukhuset
58185 Linköping
KontorsadressUniversitetssjukhuset
Jobbnummer 3183404
Observera att sista ansökningsdag har passerat.