Supporttekniker | Sandviken | Experis
Experis AB / Supportteknikerjobb / Sandviken
2022-12-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supporttekniker | Sandviken | Experis" (publicerad 2023-04-13) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Sandviken,
Ovanåker,
Gävle,
Hofors,
Ockelbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis AB i Sandviken,
Ovanåker,
Gävle,
Hofors,
Ockelbo eller i
hela Sverige Är du utbildad inom dataområdet eller har arbetslivserfarenhet av IT-support? Vill du arbeta med att ge förstklassig service till vår kunds användare och hjälpa och vägleda dem för att underlätta deras vardag? På Experis söker vi just nu två Supporttekniker för ett konsultuppdrag hos vår kund i Sandviken. Varmt välkommen med din ansökan!
Ort: Sandviken
Start: 2023-02-01 - 2023-06-19
Omfattning: 100 %
Publiceringsdatum2022-12-13Dina arbetsuppgifterFokus i detta uppdrag omfattar arbete främst i första linjen som hanterar support via telefon, mejl och ibland direkt kontakt med användaren på plats på kontoret.
Du kommer att arbeta tillsammans med övriga supporttekniker som ingår i funktionen Servicedesk. Servicedesk är en del i enheten användarstöd på IT-kontoret hos kunden. Där jobbar halva styrkan i första linjen med telefonsupport på kontoret och övriga delar som tillhör andra linjen befinner sig oftast ute i verksamheten hos användarna eller hanterar planerade besök för support.
ProfilVi söker dig som har:
* Gymnasieutbildning eller likvärdig utbildning och minst 2 års erfarenhet av liknande arbete
* Grundläggande kunskaper om Windowsplattformen och M365
* Goda felsökningskunskaper i Windowsmiljö och på PC med kringutrustning och skrivare
* Erfarenhet av support kring mobila enheter
* Erfarenhet av kontohantering och behörighetsadministration i Active Directory
* Grundläggande kunskaper i nätverk och hårdvara
* God dokumentationsförmåga
* Kan uttrycka dig mycket väl i både tal och skrift på svenska
Som person är du självgående och tycker om att lära dig nya saker, du har även en god prioriteringsförmåga. Du arbetar strukturerat och kommer gärna med förslag och idéer för att öka kvaliteten. Dessutom har du goda sociala färdigheter och förmåga att lära sig ser vi som en förutsättning för att klara detta uppdrag.
Om Experis
Experis är ett ledande konsultbolag inom IT/Tech i Sverige och del av den globala koncernen ManpowerGroup. Som konsult hos Experis får du chansen att avancera snabbt. Vi hjälper dig att ta nästa karriärsteg inom IT utifrån dina unika talanger. Tillsammans lägger du och din konsultchef upp en plan som möter dina karriärmål. Hos oss har du en trygg anställning och kan se fram emot både spännande arbetsuppgifter och ett nätverk av trevliga och kompetenta kollegor.
Som anställd på Experis har du tillgång till kompetensutveckling till exempel via plattformen Experis Career Accelerator där du har möjlighet att utbilda och certifiera dig inom många områden, exempelvis Cloud och Cyber security.
Experis har ett långsiktigt hållbarhetsarbete (Working to change the world - ESG strategy) med målsättningen att bidra till att lösa kompetensbristen av bland annat IT-resurser.
Så ansöker duVarmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV. Urval sker löpande så ansök redan idag! Vi tar inte emot ansökningar via mejl, men om du har frågor om våra uppdrag eller om rollen som konsult är du välkommen att kontakta konsultchef Antra Volujevica på
antra.volujevica@se.experis.com Ersättning Not Specified
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2022-12-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "59914392-ea8a-".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Experis AB (org.nr 556855-1104)
Arbetsplats Experis
Jobbnummer 7254299
Observera att sista ansökningsdag har passerat.