Supporttekniker med tyska kunskaper
Experis IT / Supportteknikerjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis IT i Göteborg,
Mölndal,
Alingsås,
Borås,
Varberg eller i
hela Sverige Experis IT växer och vi söker nu dig som vill bredda din erfarenhet inom IT genom att arbeta som IT Koordinator i en fartfylld och spännande miljö. Vi söker dig som trivs med att ha telefonen och datorn som dina viktigaste arbetsredskap samtidigt som du ger förstklassig service. Välkommen med din ansökan redan idag!
Experis söker nu en servicetekniker som skall ta hand om den tyska supporten till ett spännande uppdrag för ett av Sveriges större bolag.
Rollen
Supporttekniker på IT-avdelningens Service Desk arbetar huvudsakligen med First line support inom Incident management samt Service Requests. Service Desken är SPOC (Single Point of Contact) och supportteknikern har ansvar för att eskalera och prioritera inkomna incidenter till rätt supportgrupp. Supportteknikern är anställd på IT-avdelningens Service Desk och rapporterar till bolagets Service desk manager.
Ansvar och befogenheter
Supportteknikerns huvudansvar är att säkerställa hanteringen av inkommande Incidenter och Service Requests. Ansvar att agera enligt IT-avdelningens rutiner och processer. Rollen har befogenheter att agera, eskalera och prioritera samt rådgiva inom ramarna för koncernens IT-Polices och -processer. Supportteknikern ansvarar för att skapa Knowledge Base lösningsbeskrivningar för Service Desken.
Målen är ökad kundnöjdhet, ökad lösningsfrekvens (till 90 %) och alltid ge kunden en hållbar och dokumenterad lösning på inkomna incidenter.
Arbetsuppgifter och arbetsförhållanden
Supporttekniker arbetar i team på Service Desken och antar följande olika roller inom Service Desken:
First line - inkopplad i telefonsvarsslinga där registrering och problembeskrivning förs in i ärendehanteringssystem, samt lösning av Incidenter och Service Requests i samverkan med KB databas. Back Office, lösning av inkomna incidenter med våra KB lösningar och samverkan med andra supportfunktioner för hög och snabb lösningsgrad.
Orders - Service Request, konto- och behörighetsbeställningar samt hårdvarubeställningar enligt standardutbud.
OnSite - VIP support för användare på HQ Göteborg samt lagerhantering på IT avdelningen.
Incident Cordinator - eskalerar och prioriterar Incidenter samt Service Requests i vårt ärendehanteringssystem enligt rutiner och processer.
Supporttekniker arbetar enl schema vardagar mellan 07:00-16:00 alt 08:00-17:00. Viss helgsupport förekommer på engelska samt vid årsbokslut.
Kunskaper
Lägst IT gymnasium. Tyska i tal och skrift med mycket goda kunskaper/modersmål. Behärskar Svenska och Engelska i tal och skrift, med mycket goda kunskaper.
Meriterande: Annan utbildning alt yrkesinriktad IT utbildning. Körkort.
Erfarenheter
Arbete inom IT support. Felsökning av hårdvara samt applikationer. Ordershantrering/behörighetshanetering Kundsupport.
Meriterande: Branscherfarenhet. Internationell support.
Färdigheter
Förmågan att förstå kundens problem och översätta det till teknisk lösning. God teknisk förmåga och hårdvarukännedom inom datorer och skrivare.
Meriterande: Projektsamordning och annan IT samordning.
Personliga egenskaper
Teamarbete med sammarbetsförmåga, självgående, serviceinriktad, strukturerad och kreativ och med positiv attityd. Uthållig samt flexibel, vilja att arbeta i team, ha hög vilja till teknisk problemlösning och logiskt tänkande inom problemlösning, eget ansvar.
Meriterande: Analytisk förmåga, Målinriktad.
Utvecklingspotential
Utvecklas inom Service Deskens roller till att hantera dessa med hög kvallitet samt kunna se en helhetsbild över Service deskens ansvarsområden.
Meriterande: Annan vilja till utveckling inom yrkets roller på Service Desken.
Vad kan vi erbjuda dig?
Förutom en god erfarenhet och ett roligt och intressant uppdrag, ger konsultanställningen dig en rad förmåner.
Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. På Experis är vi stolta över våra konsulter, och tillsammans hittar vi rätt utmaningar för dig. Vi har höga förväntningar på dig, men i gengäld erbjuder vi dig goda utvecklings- och karriärmöjligheter. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.
Våra konsulter erbjuds en trygg anställning inom kollektivavtal, med bl.a. övertidsersättning, semester, tjänstepension och försäkringar.
Experis eftersträvar mångfald och vi värdesätter de kvaliteter som en jämn ålders- och könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Frågor?
Varmt välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV via länken till höger, urval sker löpande.
Det går bra att ange sitt löneanspråk i ansökan.
Vi tar inte emot ansökningar via mail men har du frågor om uppdraget eller om rollen som konsult, är du välkommen att maila Kandidatansvarig Miguel.björkqvist på
Varaktighet, arbetstid
Heltid Permanent
Publiceringsdatum2017-09-05ErsättningEj angivet
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-09-19
Ange följande referens när du ansöker: 29648
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktMiguel Björkqvist
Miguel.Bjorkqvist@se.experis.comFöretagExperis IT
AdressExperis IT
41104
41104 1480
KontorsadressLilla Bommen 5a
Jobbnummer 3679435
Observera att sista ansökningsdag har passerat.