Supporttekniker IT
Trafikverket / Supportteknikerjobb / Göteborg
2021-03-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supporttekniker IT" (publicerad 2023-11-17) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Trafikverket i Göteborg,
Mölndal,
Kungälv,
Öckerö,
Ale eller i
hela Sverige Som supporttekniker IT på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att vara med och bidra till framtidens infrastruktur.
Supporttekniker IT
Publiceringsdatum2021-03-15Dina arbetsuppgifterDu kommer att arbeta med första linjens support inom Användarstöd IT, i sektionen Användarsupport. Användarsupport är första mottagningspunkt för alla it-relaterade ärenden från Trafikverkets medarbetare, såväl frågor som fel. Som en del av Användarstöd IT ingår du i en viktig stödjande funktion för hela Trafikverket. Vi ger stöd och support till våra kollegor men även till externa aktörer, som använder Trafikverkets system.
Arbetet består till största del av att ta emot, registrera, prioritera och lösa alternativt eskalera ärenden som kommer in till oss via olika kanaler. Förutom detta kommer du att arbeta kontinuerligt med att utveckla både din egen prestation och sektionens leverans tillsammans med dina kolleger. Vi har tydliga mål och krav på leveransen och du förväntas ta ett stort personligt ansvar för din egen utveckling.
Vi som arbetar på Användarstöd IT är ett härligt gäng med god gemenskap. Hos oss går det inte en dag utan skratt. Arbetet är intressant, utmanande och lärorikt. Dessutom är vår insats meningsfull - vi gör skillnad!
Du kommer att få en gedigen introduktion av erfarna utbildare, vilket ger dig de bästa förutsättningarna för att du ska komma in i arbetet på ett bra sätt.
Användarstöd har öppet mellan kl. 07.00-17.00, måndag till fredag och du kommer att ha schemalagd arbetstid.
Övrig information
I denna rekrytering används webbaserade tester som en del i urvalet.
Intervjuer är planerade att genomföras via skype den 20/4, 22/4, 27/4 och 28/4.
KvalifikationerVi vill leverera bästa möjliga bemötande till våra kollegor och därför är det viktigt att du, förutom tekniskt kunnande, har god kommunikationsförmåga som innebär att du är tydlig, lyhörd och anpassningsbar i dialogen med våra it-användare. För att hålla en hög nivå på vår leverans är vi beroende av varandra och det är därför avgörande att du har en god samarbetsförmåga och vill bygga professionella relationer med dina kollegor. Som person drivs du av lösa problem vilket gör att du lätt identifierar samt utvecklar effektiva och genomförbara lösningar på uppkomna problem. Självklart har du förmågan att arbeta på ett strukturerat sätt och följa rådande föreskrifter.
Vi söker dig som
har gymnasieutbildning inom IT eller annan utbildning och erfarenhet som vi sammantaget bedömer som likvärdig
har flerårig i närtid dokumenterad yrkeserfarenhet av arbete med first-line IT support
har dokumenterad erfarenhet av arbete med telefonisystem (ex vis Solidus), ärendehanteringssystem (ex vis Remedy ISTM) och kunskapsdatabaser
har goda kunskaper i svenska i tal och skrift
Ansökan
De frågor som du får besvara när du skickar in din ansökan kommer att ligga till grund för det första urvalet vi gör.
Som sökande till Trafikverket kan du eventuellt behöva gå igenom en säkerhetsprövning. Den innehåller säkerhetsprövningssamtal och registerkontroll innan anställning, om tjänsten är placerad i säkerhetsklass. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap för säkerhetsklassade tjänster.
Som anställd i Trafikverket kan du komma att bli krigsplacerad utifrån totalförsvarets behov.
Inom vår IT-organisation är du med och utvecklar Sverige med hjälp av moderna och innovativa lösningar. Vi är mitt i en spännande förändring där vi försöker ta vara på digitaliseringens möjligheter till fullo. Digitaliseringen ställer allt större krav och vi vill därför anpassa oss vad gäller kompetens, arbetssätt och organisation i takt med utvecklingen. Vi har ett helhetsansvar för IT och telekom, en verksamhet som pågår dygnet runt, året om - precis som Sveriges transportsystem.
På Trafikverket jobbar vi med att göra Sverige närmare. Vi tror på att en förening av olika erfarenheter, bakgrunder och perspektiv är den bästa grunden för att bygga en arbetsplats fri från diskriminering och en miljö där alla trivs och gör sitt bästa. Vi tror på mångfald där den gemensamma nämnaren är pålitlighet, engagemang och mod. För det är så vi bäst representerar vårt samhälle.
Varaktighet, arbetstid
100 , inleds med provanställning
Ersättningmånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-04-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagTrafikverket
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "27:2021:037".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Trafikverket (org.nr 202100-6297)
Jobbnummer 5629429
Observera att sista ansökningsdag har passerat.