Supporttekniker/Helpdeskmedarbetare till Xpeedio

Help at work / Supportteknikerjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Help at work i Sundbyberg, Solna, Stockholm, Sollentuna, Täby eller i hela Sverige

Help at work

Publiceringsdatum
2011-10-05

Om företaget
Help at Work är bemannings och rekryteringsföretaget som skall få flest företag och människor att växa. Vi lägger stor vikt vid att sammanföra människors inneboende kraft och kompetens med företag och företagare som behöver - ja just det - hjälp på jobbet. Vi vill vara det självklara valet för dig som söker nytt jobb och därmed kan vi erbjuda marknadens bästa kandidater till våra kunder. Help at Work bemannar och rekryterar idag inom IT, sälj & marknad, ekonomi, administration och kundtjänst. Vi ses!
Vår kund
Xpeedio Support Solutions är ett tjänsteföretag inom IT/Telecomsektorn med inriktning på teknisk support och närliggande tjänster och produkter som installation, drift, konsultverksamhet, kvalitetssäkring och helpdesksystem. Företaget är centralt beläget i Sundbyberg, har drygt 80 anställda och ger support mot mer än 1500 installationer över hela världen. Xpeedio ingår i MHI Investments Ab som är en del av "Our Group". Där ingår även börsnoterade företag som Tele2, MTG, Metro, Kinnevik, Transcom mfl. Läs mer om företaget på www.xpeedio.se.

Arbetsuppgifter
Du kommer att ingå i en arbetsgrupp där arbetet består av servicedeskuppdrag och olika grad av teknisk support. Xpeedios kunder är verksamma inom varierande branscher så som läkemedelsindustri, IP-telefoni, restaurang, CRMsystem, produktutveckling, telekom, m m, vilket medför att supportåtagandena varierar i lika stor utsträckning. Till största del kommer du att arbeta med supportärenden via telefon och e-mail från Xpeedios kontor i Sundbyberg. Rollen innebär dock också att du kommer att installationer och utbildningar ute hos kund.

Profil
För att passa i denna roll tror vi att:
• - Du har gedigen erfarenhet av Nätverk inom områdena Brandvägg gärna Clavister, Bryggor/HUB:ar/Switchar/Gateway/Router/Servrar.
• Goda kunskaper av SQL (MS, My eller Oracle)
• Är väl bevandrad och bekväm i Linux/Unix-miljö
• Har erfarenhet av Active Directory
• Har erfarenhet av VMWare
• Har utmärkta kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
Det är också meriterande, men inte ett krav om:
• Du har tidigare erfarenhet av monitoreringsmjukvara, exempelvis Nagios, OP5 eller SMNPc
• Har arbetat efter ITIL
• Har kunskaper inom IP-telefoni
• Har kunskaper inom danska
• Har goda kunskaper gällande MAC

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-11-08
Ange följande referens när du ansöker: 122
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Peder Kargl, 0736330173

Företag
Help at work

Adress
Help at work
Kungsgatan 37, 4 tr
11156 Stockholm

Jobbnummer
1047001

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Help at work

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Help at work: