Supporttekniker/Helpdeskmedarbetare till Xpeedio
Help at work / Supportteknikerjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Sundbyberg,
Solna,
Danderyd,
Stockholm,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Help at work i Sundbyberg,
Solna,
Stockholm,
Sollentuna,
Täby eller i
hela Sverige Help at work
Publiceringsdatum2011-10-05Om företagetHelp at Work är bemannings och rekryteringsföretaget som skall få flest företag och människor att växa. Vi lägger stor vikt vid att sammanföra människors inneboende kraft och kompetens med företag och företagare som behöver - ja just det - hjälp på jobbet. Vi vill vara det självklara valet för dig som söker nytt jobb och därmed kan vi erbjuda marknadens bästa kandidater till våra kunder. Help at Work bemannar och rekryterar idag inom IT, sälj & marknad, ekonomi, administration och kundtjänst. Vi ses!
Vår kund
Xpeedio Support Solutions är ett tjänsteföretag inom IT/Telecomsektorn med inriktning på teknisk support och närliggande tjänster och produkter som installation, drift, konsultverksamhet, kvalitetssäkring och helpdesksystem. Företaget är centralt beläget i Sundbyberg, har drygt 80 anställda och ger support mot mer än 1500 installationer över hela världen. Xpeedio ingår i MHI Investments Ab som är en del av "Our Group". Där ingår även börsnoterade företag som Tele2, MTG, Metro, Kinnevik, Transcom mfl. Läs mer om företaget på
www.xpeedio.se.ArbetsuppgifterDu kommer att ingå i en arbetsgrupp där arbetet består av servicedeskuppdrag och olika grad av teknisk support. Xpeedios kunder är verksamma inom varierande branscher så som läkemedelsindustri, IP-telefoni, restaurang, CRMsystem, produktutveckling, telekom, m m, vilket medför att supportåtagandena varierar i lika stor utsträckning. Till största del kommer du att arbeta med supportärenden via telefon och e-mail från Xpeedios kontor i Sundbyberg. Rollen innebär dock också att du kommer att installationer och utbildningar ute hos kund.
ProfilFör att passa i denna roll tror vi att:
• - Du har gedigen erfarenhet av Nätverk inom områdena Brandvägg gärna Clavister, Bryggor/HUB:ar/Switchar/Gateway/Router/Servrar.
• Goda kunskaper av SQL (MS, My eller Oracle)
• Är väl bevandrad och bekväm i Linux/Unix-miljö
• Har erfarenhet av Active Directory
• Har erfarenhet av VMWare
• Har utmärkta kunskaper i svenska och engelska, både i tal och skrift
Det är också meriterande, men inte ett krav om:
• Du har tidigare erfarenhet av monitoreringsmjukvara, exempelvis Nagios, OP5 eller SMNPc
• Har arbetat efter ITIL
• Har kunskaper inom IP-telefoni
• Har kunskaper inom danska
• Har goda kunskaper gällande MAC
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-11-08
Ange följande referens när du ansöker: 122
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktPeder Kargl, 0736330173
FöretagHelp at work
AdressHelp at work
Kungsgatan 37, 4 tr
11156 Stockholm
Jobbnummer 1047001
Observera att sista ansökningsdag har passerat.