Supporttekniker / helpdesk , Västerås
Experis / Supportteknikerjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Västerås,
Hallstahammar,
Surahammar,
Eskilstuna,
Enköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Experis i Västerås,
Eskilstuna,
Enköping,
Köping,
Sala eller i
hela Sverige Som IT-supporttekniker hos vår kund får du möjlighet att utveckla din IT kompetens och bygga ditt CV med viktig kompetens och roliga arbetsuppgifter. Du kommer att arbeta i en spännande miljö med ny teknik och många kontaktytor. Till vårt team av IT konsulter söker vi dig som har god kundförståelse och är serviceminded.
Hur ser en arbetsdag ut i en service desk?
I ditt arbete kommer du besvara förfrågningar och beställningar från intern personal. Dina främsta arbetsuppgifter kommer att vara att via telefon supporta interna kollegor i deras data- och telefoniproblem, samt kringliggande orderadministration. Arbetet är förlagt till vardagar, dagtid.
En del förfrågningar/beställningar kan behöva lösas on-site.
Vem är du?
Till detta uppdrag söker vi dig som vill ta anställning som konsult hos oss på Experis.
Vi söker dig som har ett stort intresse för IT och teknik och som vill jobba med service inom området. Du har tidigare erfarenhet av teknisk support och har en gymnasieexamen inom IT. Jobbet kräver flexibilitet och lösningsfokus. Du skall trivas med kontinuerlig kundkontakt, vara kommunikativ och ha lätta för att samarbeta med andra. I ditt arbete skall du vara driven och engagerad samtidigt som du är noggrann.
För att passa och trivas i rollen som supporttekniker behöver du:
* erfarenhet från liknande arbete
* Tala och skriva svenska och engelska obehindrat
* Kunna diagnostisera och kategorisera problem snabbt men med kvalité vid första samtalet med kund
Mer information om företaget och rollen ges vid en personlig intervju.
Arbetstider: Vardagar, kontorstid
Uppdragslängd: Långsiktigt - minst 6 mån med god chans till förlängning
Omfattning: 100 %
Ort: Västerås
Vad kan Experis IT erbjuda dig?
På Experis IT är vi stolta över våra konsulter, och tillsammans hittar vi rätt utmaningar och uppdrag för dig. Experis är ett värderingsstyrt företag med våra konsulters karriär-mål i fokus, och med ett långsiktigt engagemang för att skapa en balans mellan arbetsliv och privatliv.
Som konsult på Experis erbjuds du möjligheten att utveckla dina kunskaper i uppdrag hos några av Sveriges största företag inom flera olika branscher. Vi arbetar tillsammans med din karriärplan, så att både du och din konsultchef har förståelse för just dina mål och vilka kompetenser som du vill utveckla.
Experis värdesätter Learnability!
Learnability, ett begrepp som beskriver en människas lust och förmåga att snabbt växa och utveckla sina kunskaper och färdigheter. Med koll på just din Learnability kan du påverka din anställningsbarhet under hela ditt arbetsliv.
Klicka på länken för att testa din Learnability
https://www.learnabilityquotient.com/en/assessment Välkommen med din Ansökan
Ansök genom att registrera ditt CV via länken till höger, urval sker löpande. För mer information om Experis IT och vad vi kan erbjuda dig är du välkommen att kontakta kandidatspecialist Lisa Andelius på
Support, helpdesk, första linjens support, first line support, 1st line support, IT, Information technology, IT-support, IT support, Request, IT-administration, IT-admin, AD, Active directory
Varaktighet, arbetstid
Heltid Contract
Publiceringsdatum2017-11-22ErsättningEj angivet
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-12-13
Ange följande referens när du ansöker: 34063
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLisa Andelius
mlande@se.experis.comFöretagExperis
AdressExperis
72212
72212 1980
KontorsadressHantverkargatan 1
Jobbnummer 3815889
Observera att sista ansökningsdag har passerat.