Supporttekniker/handläggare till Teknikenheten
Sveriges Domstolar, Domstolsverket / Supportteknikerjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sveriges Domstolar, Domstolsverket i Jönköping,
Linköping,
Göteborg,
Malmö,
Stockholm eller i
hela Sverige Domstolsverket arbetar med administration, utveckling, tekniskt stöd och hanterar lokaler för Sveriges Domstolar. I Domstolsverket arbetar cirka 390 personer och myndigheten är placerad i centrala Jönköping. Vi erbjuder intressanta arbetsuppgifter i en trivsam och utvecklande miljö. Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende ålder, kön och kulturell bakgrund.
Att arbeta statligt innebär att skapa samhällsnytta för alla som bor i Sverige och bygga Sveriges relationer med omvärlden. Uppdraget är att på ett tillgängligt, rättssäkert och effektivt sätt utföra den verksamhet och tillämpa de lagar som riksdag och regering beslutat om.
Teknikenheten ansvarar för utveckling, installation, förvaltning och support av tekniska stödsystem inom Sveriges Domstolar. Tekniken utgörs av ljud- och bildsystem för in- och uppspelning, videokonferens-, presentationssystem, fast- och mobiltelefoni, passagesystem, inbrottslarmsystem samt kameraövervakning.
En kunnig och effektivt kund- och användarsupport är nödvändig för att hjälpa och stödja ansvarig personal ute på domstolarna.
Avdelningen, i vilken teknikenheten ingår, omfattar även lokalenheten, säkerhetsenheten samt enheten för Intern fastighetsservice. Inom kort flyttar vi in i renoverade och moderna lokaler i Jönköping.
Publiceringsdatum2017-04-25ArbetsuppgifterArbetet kommer att ge dig stora möjligheten att utvecklas både som person och i din yrkesroll tillsammans med engagerade medarbetare och intressanta arbetsuppgifter.
Som supporttekniker/handläggare kommer du att arbeta med att hjälpa personal vid Sveriges Domstolar med användarhandledning, felhantering, åtgärder och uppföljning. Du kommer att arbeta med att vidarutveckla samt konfigurera domstolarnas videkonferenssystem tillsammans med ansvarig för videokonferensinfrastrukturen. Arbetet sker till största delen via telefonisupport, epost, videokonferens, fjärrövervakning samt Domstolsverkets ärendehanteringssystem. I arbetet ingår kontakter med entreprenörer, förebyggande åtgärder, uppföljning samt fakturahantering. Du kommer även att medverka vid utbildning, service, supportmöten, besiktningar samt stötta enheten i dess kontinuerliga utvecklingsarbete.
KvalifikationerVi uppskattar om du är en öppen och positiv person som passar in i gruppen och har en bred teknisk kompetens med intresse för service. Du kommer att vara Domstolsverkets ansikte utåt och vi ser att du kommer att verka för enhetens engagemang, delaktighet och återkoppling.
Du bör ha en utbildning motsvarande gymnasium, gärna med teknisk inriktning, samt goda kunskaper i teknik och AV-system. Anställningen förutsätter att du är serviceinriktad, strukturerad, noggrann samt kvalitets- och utvecklingsinriktad. Vi uppskattar att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska.
ÖVRIGT
Placeringsort Jönköping.
Till bemannings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-05-05
Ange följande referens när du ansöker: 922-2017
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJohan Allthin
johan.allthin@dom.seFöretagSveriges Domstolar, Domstolsverket
AdressSveriges Domstolar, Domstolsverket
Kyrkogatan 34
55181 Jönköping
KontorsadressKyrkogatan 34 55181 Jönköping
Jobbnummer 3456959
Observera att sista ansökningsdag har passerat.