Supporttekniker CMC
TeliaSonera Enterprise, SE / Supportteknikerjobb / Jönköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Jönköping,
Aneby,
Habo,
Mullsjö,
Vaggeryd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos TeliaSonera Enterprise, SE i Jönköping,
Göteborg,
Kalmar,
Stockholm,
Sundsvall eller i
hela Sverige Telias tjänster hjälper människor och företag att kommunicera på ett enkelt, effektivt och miljövänligt sätt. Vi investerar mer än någon annan i ny infrastruktur och nya tjänster. Nu bygger vi det nya digitala Sverige och storsatsar 15 miljarder kronor i utbyggnad av den mobila och fasta infrastrukturen i hela landet. Telia var t.ex. först i världen med att lansera mobilnätet 4G - som närmast kan likna en motorväg för mobilsurf. Samtidigt bygger vi ut det supersnabba fibernätet i kommuner runt om i landet för att möta behovet av alltmer dataintensiva tjänster i hemmet, på jobbet och i övriga samhället. Läs mer på
www.telia.seTelia ingår i TeliaSonera-koncernen med verksamhet i Norden, Baltikum, Eurasien, inklusive Ryssland och Turkiet, samt i Spanien. Läs mer på
www.teliasonera.comMångfald berikar vår affärsverksamhet och vår kultur. Det skapar dynamik i våra kundmöten, vårt arbetssätt och innovativa team. Vi tycker det blir roligare att arbeta om vi alla är olika!
Välkommen till oss!
Customer Management Center (CMC) inom Enterprise Services har det övergripande ansvaret för att övervaka Telias företagskunder dygnet runt (24/7) årets alla dagar inom datakomområdet.
Enheten är under positiv utveckling med syftet är att bli ett nav inom Enterprise för vad som kallas Event Management - fånga signaler från maskinell utrustning och analysera deras påverkan hos Kund. Målet är att kunna agera förebyggande baserat på signalanalyserna och därmed vara en direkt faktor i Kundupplevelsen.
Utanför kontorstid agerar Customer Management Center även första linjens support för övriga produkter och tjänster inom Enterprise-segmentet (Voice, ServiceDesk, Security, Mobile, M2M, m.fl.).Detta innebär att du får en inblick i hela Telias portfölj. Utöver detta så medverkar Customer Management Center i utveckling av verktyg och arbetssätt för en ökad effektivitet och kundupplevelse.
Inom Customer Management Center är Kundens upplevelse i fokus och proaktivitet ska vara ett ledord!
Publiceringsdatum2016-02-16Arbetsuppgifterövervaka kundplacerad utrustning ta emot felanmälan felsöka, avgränsa och utföra kvalificerad djupanalys felrätta och dokumentera kontinuerligt informera Kund om arbetets fortskridande agera första linjen utanför kontorstid för övriga produkter och tjänster inom Enterprise Services.
Arbetstiden är schemalagd och innebär tjänstgöring såväl dagtid som dygnet runt (24/7/365).
Vem är du?
Vi söker dig som är serviceinriktad och analytisk, har förmåga att se helheten, är initiativrik, drivande och klarar av att arbeta såväl självständigt som i team. Du är en person som trivs när det händer mycket omkring dig och med bibehållet lugn förstår du vikten av kontinuerlig information till din omgivning.
Du ska ha lätt för att kommunicera i både tal och skrift, goda kunskaper i engelska är ett krav mot bakgrund av att många av våra kunder är internationella. För att uppfylla våra kundkrav kräver tjänsten registerkontroll mot belastningsregistret och UC samt svenskt medborgarskap.
UtbildningsbakgrundUtbildning på Högskolenivå (Datanätteknik) eller för tjänsten motsvarande kompetens.
Din kompetens och erfarenhet
Utöver goda och dokumenterade kunskaper inom IP och Datacom ser vi gärna att du har erfarenhet inom följande områden: Routing, Switching, LAN, VoIP, Security, M2M och mobila lösningar. Meriterande är även Cisco-certifiering och goda dokumenterade kunskaper inom server, system och applikationsutveckling.
Placeringsort
Jönköping
Så ansöker duSkicka in din ansökan så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Om du vill veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Anders Fondelius, 070-579 48 01
Varaktighet, arbetstid
Visstidsanställning Minst t.o.m januari 2017
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-03-17
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnders Fondelius +46 70-579 48 01
FöretagTeliaSonera Enterprise, SE
AdressTeliaSonera Enterprise, SE
Mårbackagatan
12386 Farsta
KontorsadressMårbackagatan
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2673284
Observera att sista ansökningsdag har passerat.