Supporttekniker B2B till IT-säkerhetsmjukvara
Panda Security Sweden AB / Supportteknikerjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Panda Security Sweden AB i Solna Vi på Panda Security söker en engagerad och driven supporttekniker. Som tekniker hos oss kommer du att leverera support och konsultation till företag, för våra branschledande datasäkerhetslösningar. Vi har en stark kultur av kundservice och ser vår supportavdelning som en stor konkurrensfördel i hela Norden och en viktig pelare till varför det går så bra för oss på Panda. Från vårt kontor i Solna Strand hjälper vi kunder i Sverige, Finland och Danmark.
Vi söker i första hand dig med ett uttalat driv och intresse för kundrelationer och teknik. Vi tror att du är målinriktad, lyhörd för kundens behov och känner dig bekväm i att använda telefon, mejl och fjärrstyrningsmjukvara som dina främsta arbetsredskap.
För den här tjänsten behöver du ha kunskap inom följande områden:
• Microsoft Server/AD
• Mailserverhantering
• Supportarbete
• Meriterande om du har kunskap om felsökning av mjukvara, FW/VPN och Linux och givetvis är det en fördel om du intresserar dig för IT-säkerhet.
Om du är teknikern som vi söker så erbjuds du en arbetsplats med stor gemenskap, stark kundservicekultur och ett utvecklande arbete. Vi erbjuder även utbildning internt på hela vår produktportfölj och andra aktuella områden, både under introduktionsprocessen och sedan löpande med hjälp av interna utbildnings- och certifieringssystem. Du kommer att vara en del av ett ungt och dynamiskt team som alltid sätter kunden i fokus och ständigt utvecklas.
För att vara framgångsrik hos oss på Panda Security krävs att du är en energisk, förtroendeingivande person med stort kundfokus. Du bör också ha en stark vilja att lära dig nya saker och förmåga att ta till dig information på egen hand.
Vi är ett värderingsstyrt bolag med starkt affärsfokus som sätter stort värde i att våra medarbetare trivs och utvecklas. Vi ställer också höga krav på engagemang och prestation. Vi arbetar med fyra hörnstenar som präglar det vi gör: Superrelationer, Engagerad Personal, Enkelhet och Ständig Förbättring. Vi är väldigt stolta över att komma på plats 6 av alla Sveriges organisationer under 50 anställda som certifierade sig som "Great Place To Work".
I ansökningsprocessen kommer vi genomföra kunskapstester i samband med intervju.
Panda Security är en internationell leverantör som fokuserar på molnbaserade säkerhetslösningar, med produkter som har miljontals användare i 195 länder runt om i världen. Panda Security har 56 kontor runt om i världen med amerikanskt huvudkontor i Florida och europeiskt huvudkontor i Spanien.
Varaktighet, arbetstid
Vi har en förkortad arbetsvecka på 35 timmar och jobbar 8,30-16,30 om dagarna, förutom på sommaren då vi slutar 15 på fredagar.
Publiceringsdatum2018-09-14Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-11-01
Ange följande referens när du ansöker: Supporttekniker
KontaktKarin Angerind
karin.angerind@se.pandasecurity.com 0850553278
Fredrik Ladsjö
fredrik.ladsjo@se.pandasecurity.com 08 505 532 15
FöretagPanda Security Sweden AB
AdressPanda Security Sweden AB
Box 6060
17106 SOLNA
KontorsadressKorta gatan 7
Jobbnummer 4348836
Observera att sista ansökningsdag har passerat.