Supporttekniker

Mittuniversitetet, Universitetsförvaltningen, IT-avdelningen / Supportteknikerjobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Sundsvall, Timrå, Mark, Härnösand, Nordanstig eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Mittuniversitetet, Universitetsförvaltningen, IT-avdelningen i Sundsvall, Östersund eller i hela Sverige

Mittuniversitetet är ett lärosäte där människor möts, inspireras och tänker nytt. Vi finns i Sundsvall och Östersund, och har ett brett utbud av utbildningar både på campus och på distans. Goda relationer med omvärlden ger vår forskning och utbildning en stadig förankring i samhället och, inte minst, i regionen.

Avdelningen ansvarar för användarstöd, systemdrift, förvaltning, utredning och utveckling. IT-avdelningen har också ett strategiskt ansvar beträffande standarder, policies och rekommendationer.



IT-avdelningen kommer från och med den 1 november 2018 att införas i den nya avdelningen för Infrastruktur.


Publiceringsdatum
2018-08-28

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att arbeta i avdelningens 2nd line gruppering och ta emot ärenden som är av mer kvalificerad karaktär och som har eskalerats via 1st line.

- Dina arbetsuppgifter kommer att innefatta:
- Installation/support och felsökning av kundspecifika applikationer samt standardapplikationer.
- Hantering av ärenden som kommer in i vårt ärendehanteringssystem Nilex.
- Installation och uppdatering av klienter/mjukvaror
- Hantering av olika typer av system- och klientfrågor

Kvalifikationer
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning med IT-inriktning och minst två års erfarenhet från liknande roll där du arbetat med Mac OSX, Linux och felsökning nätverk. För att trivas i rollen som supporttekniker bör du ha ett genuint intresse för teknik, service och support.

Det är meriterande om du har erfarenhet av:

- Puppet
- Casper/JAMF
- Virtualisering av klienter
- Shellscriptning/paketering
- Operativsystem - Windows

Som person har du lätt för att samarbeta, är självgående och lösningsorienterad.

För att vara framgångsrik i rollen som supporttekniker har du stort intresse för service och bemötande av andra människor. Du har ett affärsmässigt synsätt, är van vid att ha kundkontakt samt förstår värdet av att leverera förstklassig service.

Vidare är du en person som är självgående, prestigelös och lösningsorienterad med god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Anställning och tillträde: Anställningen är tillsvidare och inleds med en provanställning på 6 månader. Tillträde enligt överenskommelse.

Anställningsort: Sundsvall

Lön: Individuell lönesättning tillämpas.

Information: Närmare upplysningar lämnas av Stefan Eriksson, 070-578 13 42, stefan.eriksson@miun.se

Ansökan: Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem senast 2018-09-19.

Välkommen med din ansökan via miun.se/jobb!

Mittuniversitetet arbetar aktivt för lika villkor och strävar efter att ta tillvara de kvaliteter som mångfald och jämställdhet ger verksamheten.

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Individuell lönesättning tillämpas

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-09-19
Ange följande referens när du ansöker: 2018/1573
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Mittuniversitetet, Universitetsförvaltningen, IT-avdelningen

Adress
Mittuniversitetet, Universitetsförvaltningen, IT-avdelningen
Holmgatan 10
85170 Sundsvall

Kontorsadress
Holmgatan 10

Jobbnummer
4314695

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Mittuniversitetet, Universitetsförvaltningen, IT-avdelningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Mittuniversitetet, Universitetsförvaltningen, IT-avdelningen: