Supporttekniker

Kungliga Biblioteket / Supportteknikerjobb / Stockholm
2008-04-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supporttekniker" (publicerad 2009-07-01) ⬅️


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Kungliga Biblioteket i Stockholm, Håbo, Strängnäs, Ludvika eller i hela Sverige

Kungl. Biblioteket (KB) är Sveriges nationalbibliotek och en daglig arbetsplats för forskare, studenter samt för drygt 320 medarbetare. KB är öppet för alla och en viktig kategori besökare är den allmänhet som kommer till KB för att ta del av utställningar, program eller för att få information. KB:s uppdrag är att samla, beskriva, bevara och tillhandahålla det svenska trycket. KB förvärvar även utländsk litteratur inom humaniora.
Enheten för teknik och service ingår i Avdelningen för publik verksamhet. Enheten arbetar med teknikstöd och service till hela organisationen såsom IT-drift, IT-säkerhet, systemutveckling, telefoni, tekniksupport till användare, drift och utveckling av KB:s lokala biblioteksdatasystem, internservice med transporter, posthantering m.m. En viktig kanal mellan enheten och organisationen är supportcenter där felanmälan och önskade tjänster rapporteras in.
Till Enheten för teknik och service söker KB en SUPPORTTEKNIKER, ref.nr. 141-312-2008.

Publiceringsdatum
2008-04-24

Arbetsuppgifter
Supportteknikern kommer att ingå i ett team som ansvarar för tekniksupport med arbetsuppgifter inom följande områden:
• Kundkontakter
• Installation, felsökning, underhåll av datorarbetsplatser, telefoni och annan teknisk utrustning.
• Arbete med standardlösningar och fortlöpande effektivisering av datormiljön och supportrutiner.
• Central administration av telefoni och datorarbetsplatser.

Kvalifikationer
Relevant högskoleutbildning och/eller gedigna kunskaper/erfarenheter krävs.
Analytisk förmåga och mycket goda tekniska kunskaper inom drift, fel- och problemlösning på aktuella Windows och Mac-klientplattformar tillsammans med följande teknologier:
• Windows, Mac, Unix/Linux servrar, nätverk, kommunikation, TCP-IP, switchteknik
• Microsoft AD
• Microsoft BDD/MDS, SMS, SharePoint, Exchange, Office, Outlook
• Digitalisering (Mac-miljö)
Kunskap och erfarenhet av Microsoft SharePoint , MSI-paketering och servervirtualisering är meriterande, likaså erfarenhet från central administration av mobil telefoni.
Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper, såsom:
• Teknikintresse och känsla för problemlösning
• Intresse för deltagande i intern yrkesutveckling
• Utåtriktad, serviceinriktad med god samarbetsförmåga och ett positivt synsätt
• Flexibilitet och handlingskraft som trivs med såväl teamarbete som självständigt arbete
• Analytiskt synsätt

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Tillsvidareanställning med sex månaders inledande provanställning.

Ersättning
Fast lön
KB tillämpar individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2008-05-11
Välkommen med din ansökan till nedanstående adress.
Ange följande referens när du ansöker: 141-312-2008
Ansökan kan skickas till e-postadress: registrator@kb.se

Kontakt
Roland Karlsson, Chef Teknik & service, 08 463 40 23
Johan Gustavsson, Personalspecialist, 08 463 42 66

Facklig kontakt
Märta Forsberg, ST-KB 428, 08 463 40 00
Jamshid Farahani, SACO-KB, 08 463 40 00

Företag
Kungliga Biblioteket

Adress
Kungliga Biblioteket
Box 5039
10241 STOCKHOLM

Kontorsadress
Humlegården

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08 463 40 00

Jobbnummer
203085

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Kungliga Biblioteket

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Kungliga Biblioteket: