Supporttekniker
Kungliga Biblioteket / Supportteknikerjobb / Stockholm
2008-04-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supporttekniker" (publicerad 2009-07-01) ⬅️
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kungliga Biblioteket i Stockholm,
Håbo,
Strängnäs,
Ludvika eller i
hela Sverige Kungl. Biblioteket (KB) är Sveriges nationalbibliotek och en daglig arbetsplats för forskare, studenter samt för drygt 320 medarbetare. KB är öppet för alla och en viktig kategori besökare är den allmänhet som kommer till KB för att ta del av utställningar, program eller för att få information. KB:s uppdrag är att samla, beskriva, bevara och tillhandahålla det svenska trycket. KB förvärvar även utländsk litteratur inom humaniora.
Enheten för teknik och service ingår i Avdelningen för publik verksamhet. Enheten arbetar med teknikstöd och service till hela organisationen såsom IT-drift, IT-säkerhet, systemutveckling, telefoni, tekniksupport till användare, drift och utveckling av KB:s lokala biblioteksdatasystem, internservice med transporter, posthantering m.m. En viktig kanal mellan enheten och organisationen är supportcenter där felanmälan och önskade tjänster rapporteras in.
Till Enheten för teknik och service söker KB en SUPPORTTEKNIKER, ref.nr. 141-312-2008.
Publiceringsdatum2008-04-24ArbetsuppgifterSupportteknikern kommer att ingå i ett team som ansvarar för tekniksupport med arbetsuppgifter inom följande områden:
• Kundkontakter
• Installation, felsökning, underhåll av datorarbetsplatser, telefoni och annan teknisk utrustning.
• Arbete med standardlösningar och fortlöpande effektivisering av datormiljön och supportrutiner.
• Central administration av telefoni och datorarbetsplatser.
KvalifikationerRelevant högskoleutbildning och/eller gedigna kunskaper/erfarenheter krävs.
Analytisk förmåga och mycket goda tekniska kunskaper inom drift, fel- och problemlösning på aktuella Windows och Mac-klientplattformar tillsammans med följande teknologier:
• Windows, Mac, Unix/Linux servrar, nätverk, kommunikation, TCP-IP, switchteknik
• Microsoft AD
• Microsoft BDD/MDS, SMS, SharePoint, Exchange, Office, Outlook
• Digitalisering (Mac-miljö)
Kunskap och erfarenhet av Microsoft SharePoint , MSI-paketering och servervirtualisering är meriterande, likaså erfarenhet från central administration av mobil telefoni.
Vi fäster stor vikt vid personliga egenskaper, såsom:
• Teknikintresse och känsla för problemlösning
• Intresse för deltagande i intern yrkesutveckling
• Utåtriktad, serviceinriktad med god samarbetsförmåga och ett positivt synsätt
• Flexibilitet och handlingskraft som trivs med såväl teamarbete som självständigt arbete
• Analytiskt synsätt
Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 6 månader eller längre
Heltid
Tillsvidareanställning med sex månaders inledande provanställning.
ErsättningFast lön
KB tillämpar individuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2008-05-11
Välkommen med din ansökan till nedanstående adress.
Ange följande referens när du ansöker: 141-312-2008
Ansökan kan skickas till e-postadress:
registrator@kb.seKontaktRoland Karlsson, Chef Teknik & service, 08 463 40 23
Johan Gustavsson, Personalspecialist, 08 463 42 66
Facklig kontaktMärta Forsberg, ST-KB 428, 08 463 40 00
Jamshid Farahani, SACO-KB, 08 463 40 00
FöretagKungliga Biblioteket
AdressKungliga Biblioteket
Box 5039
10241 STOCKHOLM
KontorsadressHumlegården
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08 463 40 00
Jobbnummer 203085
Observera att sista ansökningsdag har passerat.