Supporttekniker 1st line till ett spännande bolag

Centric Professionals AB / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Centric Professionals AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Vill du jobba för ett av Sveriges största IT-konsultbolag? Då har du kommit rätt. Centric söker nu för vår kunds räkning en supporttekniker som har ett genuint intresse för service och trivs med att hjälpa användare med deras IT-problem över telefon och fjärrstyrning.


Publiceringsdatum
2019-04-10

Dina arbetsuppgifter
Som tekniker på 1st line support kommer du att över telefon och remote hjälpa användare med deras IT-bekymmer. Det kan röra sig om att en användare har glömt sitt lösenord, att behörigheter måste läggas till, att något program inte startar, eller någon kundspecifik applikation som krånglar.

Din profil och kvalifikationen
Vi tror att du som sökande är i början av din IT-karriär och nyligen har avslutat din utbildning alternativt har några månaders erfarenhet av telefonsupport. Vi ser att du trivs med att arbeta i en helpdesk och har från en utbildning och/eller praktikperiod fått erfarenhet av Active Directory, Exchange och gärna något ärendehanteringssystem. Du känner dig bekväm med att ta emot samtal och ser nya uppgifter som en möjlighet att utvecklas. Du brinner för att göra kunden nöjd, det är därför viktigt att du har en utvecklad känsla för kundbemötande och att det i ditt arbete alltid läggs ett fokus på kunden.

Du har ett genuint intresse för service, har en engagerad och positiv inställning och kvalitetskänsla. Du är noggrann och har en administrativ förmåga. Du ser möjligheter och drivs av att skapa förbättringar och har stor analytisk förmåga.

Du kan uttrycka dig väl på svenska och engelska - i både tal och skrift.

Kvalifikationer
• Gymnasial IT-utbildning eller motsvarande
• Kunskaper inom Windows 7/10 och Officepaketet
• Active Directory
• Exchange
• Office 365
• Remote Desktop
• Ärendehantering
Meriterande
• B-körkort
Vad vi erbjuder
Förutom vårt härliga gäng av konsulter och kollegor får du som anställd hos Centric alla verktyg du behöver för utvecklas i din yrkesroll. Vi sätter stort värde i att våra medarbetare utvecklas och höjer sin kompetens. Vi erbjuder därför alla våra konsulter möjligheten att lägga upp en individuell utbildningsplan där vi bekostar såväl studiematerial samt certifieringar. I takt med att du tar certifikaten så höjs även din lön.

Vi med många tycker att vi är Sveriges bästa IT-företag och vi arbetar aktivt med att utveckla såväl vår interna gemenskap som våra externa nätverk. Därför genomför vi regelbundet spännande och roliga aktiviteter där du som konsult får möjlighet att träffa och umgås med dina kollegor under trevliga och avslappnande former.

OBS! På Centric är din utveckling i centrum och nu påbörjar vi den resan redan på första intervjun. Alla som jobbar med IT vet att det är superviktigt att hålla sig uppdaterad. Att dessutom vara certifierad är ett värdefullt kvitto på din kompetens som du har nytta av oavsett arbetsgivare och uppdrag. För att visa att vi på Centric förstått hur viktigt detta är, får du nu redan på första intervjun skriva ett valfritt MOS (Microsoft Office Specialist) eller MTA (Microsoft Technology Associate) certifikat till ett värde av 1200 kr. Blir det aktuellt med flera intervjuer får du självklart skriva fler cert. Fattar vi sedan tycke för varandra och du blir anställd - ja, då får du möjlighet att skriva ännu fler cert. På Centric tror vi på kompetensutveckling och bjuder gärna på certifieringar.
Har du några frågor kring tjänsten? Kontakta Frida Pettersson på tfn: 0734-159389 eller frida.pettersson@centric.eu.

Centric är ett IT-företag med över 370 konsulter i Stockholm, Göteborg, Malmö och Linköping. Vi specialiserar oss på uthyrning av generalister och förmedling av specialister samt erbjuder outsourcing. Som ett av Europas största privatägda tjänsteföretag med över 5 000 anställda i Europa är en sak tydlig; vi tror på människor oavsett om vår kund vill hyra in vår personal eller låta oss göra hela jobbet. Vi är medlem i Almega Kompetensföretagen och följer deras tecknade kollektivavtal med Unionen.

Centric är certifierat av "Great Place To Work" som utför världens största arbetsplatsstudie.

OBS! Du vet väl att du kostnadsfritt kan ladda ner tusentals e-böcker när du registrerat dig som sökande på vår hemsida. Där finns böcker inom allt från t ex IT, ekonomi, personlig utveckling, karriärstips till hur man skriver ett bra CV.

Gilla oss på facebook så att du inte går miste om nåt. Där listar vi våra lediga tjänster och kommer med tips och trix när det gäller jobbsökande; https://www.facebook.com/CentricSweden.

Sökord IT, tekniker, IT-tekniker, it - tekniker, support, supporttekniker, helpdesk, help desk, 1st line, first line, service desk, service desk, konsult, Consultant, data, IT technician, Stockholm.

Registrera din ansökan redan idag, då tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Varaktighet, arbetstid
Arbetstiden är 40 timmar per vecka -

Ersättning
Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-07-10
Ange följande referens när du ansöker: 1554906817347
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Frida Pettersson frida.pettersson@centric.eu 0734-159389

Företag
Centric Professionals AB

Adress
Centric Professionals AB
Landsvägen 57
10005 STOCKHOLM

Kontorsadress
Landsvägen 57 17266 Sundbyberg

Jobbnummer
4724290

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Centric Professionals AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Centric Professionals AB: