Supporttekniker
Carlsberg Sverige AB On Trade / Receptionistjobb / Stockholm
2008-12-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Supporttekniker" (publicerad 2009-03-11) ⬅️
Visa alla receptionistjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Carlsberg Sverige AB On Trade i Stockholm,
Solna,
Sigtuna,
Göteborg,
Falkenberg eller i
hela Sverige Carlsberg Sverige – ett innovativt företag med lång tradition
Carlsberg Sverige är Sveriges ledande dryckesföretag som ingår i den internationella bryggerikoncernen Carlsberg Breweries. Vi tillverkar, marknadsför och säljer välkända varumärken som Carlsberg,
Falcon, Pripps Blå, Ramlösa, Pepsi och Festis.
Varje år dricker svenska folket ca 370 miljoner liter öl, vatten och läsk som har tillverkats och levererats av våra ca 1200 medarbetare.
Vår passion är att erbjuda konsumenterna ett brett utbud av drycker som ger njutning, släcker törst och kryddar tillvaron. För våra kunder inom handel och restaurang ska vi, baserat på vår
professionalism, vara den självklara partnern.
Carlsberg Sverige erbjuder en internationell miljö med kunniga och entusiastiska medarbetare, nya och klassiska varumärken och en mångfald av kunder. Vi driver utvecklingen av svensk dryckeskultur,
och värnar om tradition, hantverk och hög kvalitet. Ambition, innovation, ansvar och ärlighet är ledord i såväl det strategiska som det dagliga arbetet.
Huvudkontoret finns i Stockholm. På bryggeriet i Falkenberg produceras öl och läsk, och i Ramlösa tillverkas vatten.
Tjänsten som supporttekniker innebär att hjälpa Carlsberg Sveriges kunder att på bästa sätt få hjälp med sina felanmälningar med rätt prioritet. Det innebär att ta emot ärenden, öppna ticket i ett
ändamålsavsett ärendesystem och att övervaka att ärendet fortskrider enligt plan, och eskalera ärendet till supportchef om så behövs.
Publiceringsdatum2008-12-22Dina arbetsuppgifter• Leverera enligt Teknisk Supports uppsatta KPIer
• Svara i telefon och ta emot felanmälan från kund, säljare och tekniker.
• Skapa ärenden för felavhjälpning
• Koordinera akutarbeten mellan interna och externa tekniker
• Hjälpa tekniker att i efterhand registrera uppgifter i stödsystem, såsom RESLINK med mera.
• Ta emot och registrera säsongsöppningar och stängningar av kundanläggningar
• Hantera och besluta runt kylskåpsärenden på rekommendation av säljare avseende reparation, skrotning och utbyte
• Ta fram statistik till sälj på kundnära uppgifter om service och akutärenden
KvalifikationerLämplig bakgrund för tjänsten är treårigt tekniskt gymnasium eller liknande, 3-5 års erfarenhet av kundtjänst, helpdesk eller motsvarande teknisk supportverksamhet.
Som person ska du ha förmågan att uttrycka dig tydligt i telefon och prioritera och agera efter situationen. Du ska vara beslutsam, en god lyssnare och ha förmågan att arbeta under tidspress med olika
personlighetstyper. Vidare ska du behärska Officepaketet, vara glad och positiv och trivas med att hjälpa kunden!
Dina kontakter kommer att bestå av Carlsberg Sveriges kunder, Innesälj, Kund & Sälj, Teknik & Service, Fältsälj och KAM.
Du rapporterar till Supportchefen.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Niklas Amneryd på tel 08-757 7105.
Arbetstider och omfattningHeltid/Tillsvidare
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2009-01-02
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktFöretagCarlsberg Sverige AB On Trade
AdressCarlsberg Sverige AB On Trade
Bryggerivägen 10
16186 Stockholm
Jobbnummer 373623
Observera att sista ansökningsdag har passerat.