Supporttekniker

Carlsberg Sverige AB On Trade / Receptionistjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla receptionistjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Carlsberg Sverige AB On Trade i Stockholm, Solna, Sigtuna, Göteborg, Falkenberg eller i hela Sverige

Vi skapar mer än dryck. Vi skapar livskraft, gemenskap och njutning!
Carlsberg Sverige, som är en del av bryggerikoncernan Carlsberg Breweries, är Sveriges ledande dryckesföretag med välkända varumärken som Falcon, Carlsberg, Pripps Blå, Ramlösa och Pepsi.
Carlsberg Sverige erbjuder en internationell miljö med kunniga och entusiastiska medarbetare, nya och klassiska varumärken och en mångfald av kunder. Vi driver utvecklingen av svensk dryckeskultur,
och värnar om tradition, hantverk och hög kvalitet. Ambition, innovation, ansvar och ärlighet är ledord i såväl det strategiska som det dagliga arbetet.
Huvudkontoret finns i Stockholm. På bryggeriet i Falkenberg produceras öl och läsk, och i Ramlösa tillverkas vatten.
Tjänsten som supporttekniker innebär att hjälpa Carlsberg Sveriges kunder att på bästa sätt få hjälp med sina felanmälningar med rätt prioritet. Det innebär att ta emot ärenden, öppna ticket i ett
ändamålsavsett ärendesystem och att övervaka att ärendet fortskrider enligt plan, och eskalera ärendet till supportchef om så behövs.

Publiceringsdatum
2009-03-11

Dina arbetsuppgifter
• Leverera enligt Teknisk Supports uppsatta KPIer
• Svara i telefon och ta emot felanmälan från kund, säljare och tekniker.
• Skapa ärenden för felavhjälpning
•  Koordinera akutarbeten mellan interna och externa tekniker
• Hjälpa tekniker att i efterhand registrera uppgifter i stödsystem, såsom RESLINK med mera.
• Ta emot och registrera säsongsöppningar och stängningar av kundanläggningar
• Hantera och besluta runt kylskåpsärenden på rekommendation av säljare avseende reparation, skrotning och utbyte
• Ta fram statistik till sälj på kundnära uppgifter om service och akutärenden

Kvalifikationer
Lämplig bakgrund för tjänsten är treårigt tekniskt gymnasium eller liknande, 3-5 års erfarenhet av kundtjänst, helpdesk eller motsvarande teknisk supportverksamhet.
Som person ska du ha förmågan att uttrycka dig tydligt i telefon och prioritera och agera efter situationen. Du ska vara beslutsam, en god lyssnare och ha förmågan att arbeta under tidspress med olika
personlighetstyper. Vidare ska du behärska Officepaketet, vara glad och positiv och trivas med att hjälpa kunden!
Dina kontakter kommer att bestå av Carlsberg Sveriges kunder, Innesälj, Kund & Sälj, Teknik & Service, Fältsälj och KAM.
Du rapporterar till Supportchefen.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Niklas Amneryd på tel 08-757 7105.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare/Heltid

Ersättning
Individuell

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2009-03-25
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Niklas Amneryd, +46 08-757 7105

Företag
Carlsberg Sverige AB On Trade

Adress
Carlsberg Sverige AB On Trade
Bryggerivägen 10
16186 Stockholm

Jobbnummer
415776

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Carlsberg Sverige AB On Trade

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Carlsberg Sverige AB On Trade: