Supporttekniker
Skövde kommun, Avdelningen för IT och verksamhetsutveckling / Supportteknikerjobb / Skövde
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Skövde,
Tibro,
Tidaholm,
Götene,
Skara eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Skövde kommun, Avdelningen för IT och verksamhetsutveckling i Skövde Du är inbjuden!
Med det här jobbet spelar du en viktig roll tillsammans med oss inom Sektor styrning och verksamhetsstöd. Vårt fokus är att göra det möjligt för våra andra verksamheter att fokusera på sina huvuduppdrag och vi skapar förutsättningar för att alla verksamheter ska utvecklas och uppnå sina mål.
Som medarbetare i Skövde kommun är du en viktig spelare i ett lag som varje dag, året om levererar tjänster och service till våra kunder. Det är i mötet med våra kunder som värdet av vårt arbete uppstår. Vi tror på innovation, delaktighet och ett engagerat ledarskap. Vi tror också på att varje medarbetare har drivkraften och förmågan att förbättra verksamheten och en vilja att utvecklas i sitt yrke. Vi satsar på dig som medarbetare och erbjuder därför förmånliga pensionsvillkor, friskvårdsbidrag samt flera friskvårdsaktiviteter och erbjudanden. Och det bästa av allt. Vi har plats för fler.
Skövde kommuns organisation är stor och innehåller allt från omsorg, stöd och utbildning för våra medborgare till infrastruktur, underhåll, kulturliv och tillväxt. Arbetet kan se lite olika ut beroende på vilken verksamhet vi arbetar i men alla representerar samma arbetsgivare, Skövde kommun.
Vi är öppna och lyhörda Vi tar ansvar för helheten Vi gör varandra bättre Vi vågar
Välkommen - tillsammans bygger vi Skövde!
Publiceringsdatum2022-04-12ArbetsuppgifterFör oss är den första kundkontakten så mycket mer än att ta emot kundernas ärenden. Vi arbetar sedan flera år med att ständigt maximera lösningsgraden vid första kontakt. Vi lyckas genom att våra supporttekniker i allt högre utsträckning hanterar flera olika supportkanaler som telefon, på-platsen-support, IT-akut och dedikerad tid för ärenden samt kompetensutveckling och egna uppdrag.
Vår kundstrategi är att göra kunden självständig och framgångsrik. Vi ska erbjuda kunden rätt supportkanal vid rätt tillfälle och när kunden inte kommer längre på egen hand löser vi 85 % av alla ärenden vid första kontakt.
Vi söker dig som tillsammans med oss kan fortsätta utveckla vår verksamhet och lösa allt svårare ärenden vid första kontakt samtidigt som vi ger kunden allt bättre och enklare verktyg för att klara sin IT-vardag. Utifrån din förmåga att värdera varje kundkontakt skapar du och bidrar till mesta möjliga kundnytta. Det innebär att du både bekräftar kundens situation och behov men också lyssnar och agerar bortom det kunden uttrycker. Du rör dig samtidigt inom de ramar som finns definierade i avdelningens tjänstekatalog, arbetssätt samt våra processer enligt ITIL.
På samma sätt och i samma syfte förmedlar du idéer internt och arbetar aktivt i vårt ständigt pågående förbättringsarbete. Vår ambition är att alltid göra rejäl skillnad för våra kunder samtidigt som vi påverkar vår egen vardag så att den blir omväxlande, utmanade och gemensam.
För oss är det avgörande att du har förmågan och viljan att tillsammans med kollegor och chefer på avdelningen ta vår verksamhet till allt högre nivåer och behålla den positionen.
KvalifikationerFör att vara kvalificerad för tjänsten krävs att du har examen från högskola/universitet eller annan utbildning eller erfarenhet inom IT som vi bedömer som relevant.
Vidare ser vi att du:
• Brinner för att hjälpa andra och att ge god service och ett gott bemötande.
• Gillar att arbeta i team
• Har mycket goda allmänna IT-kunskaper
• Har erfarenhet från arbete med IT-support eller annat IT-relaterat arbete.
• Flytande svenska och god engelska i tal och skrift
• Du har pedagogisk förmåga och kan lämna tydlig information och klara besked
• Tycker om att ha mycket kundkontakt och har djup service- och ansvarskänsla
• Behåller lugnet i stressade situationer och är bra på att prioritera
• Är strukturerad, självständig och har samtidigt hög samarbetsförmåga
Meriterande är kunskaper inom t.ex. något av följande områden:
• Användaradministration i AD-miljö, Microsoft365, ITIL, Microsofts klient- och serversvit DNS, Remote Desktop, skrivare, Powershell, Azure, Intune eller Air-watch.
All personal hos oss genomgår en säkerhetsklassning.
ÖVRIGT
Jämställda och jämlika verksamheter är väldigt viktigt för oss. Olika bakgrunder och tillhörigheter ser vi som en tillgång. Våra arbetsplatser ska också vara fria från diskriminerande strukturer.
Skövde är en öppen och växande stad, med många mötesplatser. Var du än är har du nära till natur och friluftsliv, kultur och aktiviteter för alla åldrar. I Skövde är vi vana vid en hög nivå på alla plan. Här finns bland annat Högskolan i Skövde, Försvarsmakten och Skaraborgs sjukhus. Vi har många framgångsrika företag och startups samt internationella innovationsarenor för industri och dataspelsutveckling.Skövde är staden som inte nöjer sig med något annat än att ligga i framkant.
Välkommen att vara med och spela med oss du också!
Har du skyddade personuppgifter ska du kontakta den kontaktperson som finns angiven i annonsen.
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet, men vi tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-04-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSkövde kommun, Avdelningen för IT och verksamhetsutveckling
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1112394".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Skövde kommun (org.nr 212000-1710)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Arbetsplats Skövde kommun, Avdelningen för IT och verksamhetsutveckling
Kontakt Chef Kundstöd IT
Cindy Petersson
cindy.petersson@skovde.se 0500-493690 Jobbnummer 6532558
Observera att sista ansökningsdag har passerat.