Supportkoordinator / Projektledare till Digital Dealer

Scania / Datajobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla datajobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Scania i Södertälje, Huddinge, Järfälla, Stockholm, Sollentuna eller i hela Sverige

Scania genomgår en omvandling från renodlad lastbilstillverkare till att erbjuda hållbara och kompletta transportlösningar. Transformationsprocesser, självkörande lastbilskonvojer och logistiklösningar är grundpelare i en framtid som bara börjat. En fascinerande utveckling som till stora delar är IT-driven. Där inget kommer att vara som det är. Där vi ska vara världsledande. Och det börjar med dig.

Vi på Digital Dealer effektiviserar och digitaliserar de IT-system som supporterar Scanias verkstäder. Vi utvecklar en streamlined dashboard där information från olika system visas och hanteras enhetligt. Det innebär att arbetet för verkstäderna blir mer proaktivt gentemot våra kunder.

Vårt team startades för ett år sen och består nu av fyra olika scrum teams med ca 34 IT-resurser, inklusive projektledare, gruppchefer, scrum-masters, lösningsarkitekter och utvecklare. Våra team är självorganiserade och arbetar agilt med fokus på kvalitetssäkring, AWS-molnet och open source-teknologier. Arbetsgruppen är involverad i hela systemutvecklingsprocessen, från konceptutveckling till implementation, global utrullning och underhåll.

I dagsläget saknar vi en effektiv felhantering och supportflöde, därför söker vi efter en supportkoordinator som kan etablera en support-ärendehanteringsprocess och delegera ärendena till beslutsforum eller scrum team för utveckling. Uppföljning samt återkoppling kommer också att vara en stor del av arbetet.

Publiceringsdatum
2018-10-15

Arbetsuppgifter
Som IT-supportkoordinator kommer du ansvara för att utveckla ärendehanteringsflödet från andra linjen som ska supportera våra användare globalt. Du är nyckelpersonen som tidigt fångar verksamhetens behov inom Digital Dealer. Du arbetar nära både verksamheten och IT för att förstå behoven som sedan ska omsättas till ny eller uppdaterad funktionalitet.

Vardagen som supportkoordinator styrs utefter verksamhetens behov med oftast snabba beslut som kräver samordning med flera team och prioriteringar för att säkerställa IT-leveranser med rätt funktion i rätt tid. Du både arbetar i och förvaltar ärendehanteringssystemet som en super user där du loggar alla felrapporter i Jira. De ärenden du inte kan lösa själv går, via ett produktägarforum vidare till respektive produktägare och utvecklarteam.

Du kommer ansvara för att strukturera, organisera och rapportera status på aktuella och slutförda ärenden för att presentera dem inom Digital Dealers organisation. Eftersom att tjänsten och teamet kommer att skalas upp, finns det stora utvecklingsmöjligheter för dig som process- och systemexpert. Även tjänsteresor kan förekomma.

Profil
Vi söker dig som har en bakgrund som projektledare, IT-koordinator eller supportadministratör/processutvecklare.

För att lyckas i rollen tror vi att du har erfarenhet från samordnande roller med stora kontaktytor, samt har en god kännedom om utveckling och förvaltning av IT-system. Det är meriterande om du har erfarenhet från arbete med produktionsnära IT i tillverkande industri liksom projektledning.

Du har en 3 årig utbildning inom systemvetenskap eller motsvarande.
Vi söker dig som har:

• En god förståelse för hur man skapar system- och processflöden.
• Erfarenhet av systemimplementering samt viljan att vara en expert på en produkt under utveckling.
• Ärendehanteringssystem som Jira eller motsvarande.
• Gärna erfarenhet av att utvecklat supportflöden tidigare.
• Erfarenhet av agil systemutveckling, mer specifikt med Java, Microservices, AWS och continous releases.

Du är en kommunikativ, drivande och strukturerad person som tycker om när det händer saker och flexibelt kan hantera oförutsedda händelser på ett bra sätt. Din drivande personlighet gör att du lätt skapar nya kontakter och du trivs i en samordnande roll. Du kan effektivt göra avancerad teknik lättförståelig för produktägare och användare. Du behöver behärska engelska i både tal och skrift.

Vi erbjuder

Vi arbetar i en öppen och agil arbetsmiljö där vi varmt välkomnar både teknisk innovation och open-source-tänk. Vi erbjuder ett händelserikt uppdrag med tätt samarbete med många människor. Vår filosofi är att ständigt förbättras därför gör vi ofta små förändringar i arbetssätt för att prova nya saker i syfte att bli ännu bättre.

Ytterligare information

Kontakta rekryterande chef Anna-Karin Näslund +46 855 38 1151, eller rekryteringsspecialist Enrico Richiello +46 70 0856 227.

Välkommen med din ansökan innehållandes personligt brev och CV senast 2018-10-29. Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-11-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Scania

Adress
Scania
Scania CV AB
15187 Södertälje

Kontorsadress
Scania CV AB

Jobbnummer
4402140

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Scania

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Scania: