Supportkonsult med teknisk inriktning

Visma Talent Solutions AB / Kundservicejobb / Kalmar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Kalmar, Mörbylånga, Borgholm, Nybro, Torsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Visma Talent Solutions AB i Kalmar, Stockholm, Uppsala eller i hela Sverige

Har du ett genuint intresse för problemlösning och service? Vi ser i så fall fram emot att få läsa din ansökan till rollen som Supportkonsult på vår kundsupport för våra två rekryteringsverktyg Visma Recruit och Visma EasyCruit.

Publiceringsdatum
2023-03-10

Om företaget
Visma Talent Solutions är en ledande leverantör av molnbaserade systemlösningar och konsulttjänster inom Talent Management (onboarding, lärande, prestation, rekrytering, engagemang och succession). Våra kunder finns i både den privata och offentliga sektorn. Vi är cirka 100 anställda och är framförallt fokuserade på vår nordiska marknad i Sverige och Norge. Besök gärna vår hemsida för att läsa mer om oss. https://www.visma.se/talent-management/

Arbetsuppgifter
Om rollen
I rollen som Supportkonsult arbetar du i vår kundsupport med att hjälpa våra kunder med produktrelaterade frågor och teknisk felsökning men även med att stötta deras arbetssökanden i systemrelaterade frågor om våra rekryteringsverktyg. Utöver det kommer du bland annat att få hjälpa till att utveckla innehållet i kunskapsdatabasen samt lägga upp annonser på lämpligt forum.

Du ingår i ett team om 6 härliga kollegor som är en del av den större avdelningen Customer Support. På Customer Support felsöker och löser vi komplexa frågor eller fel som uppstår i systemet. Det kan till exempel handla om att utreda applikationsfel, identifiera handhavandefel samt ge råd till våra kunder och kvalitetssäkra vårt system. Som team har vi också ett nära samarbete med kollegor inom teknik, produkt & utveckling och med våra applikationskonsulter.

Placeringsort är flexibelt, du utgår ifrån ditt hemmakontor eller från något av våra kontor runt om i Sverige, flest kollegor hittar du på våra kontor i Kalmar och Stockholm men vi finns även i Ängelholm och Malmö.

Dina främsta arbetsuppgifter kommer att vara:

• Hantera inkommande supportärenden via telefon och i vårt ärendesystem enligt uppsatta SLA:er

• Kontinuerligt hjälpa till att utveckla kunskapsdatabasen

• Lägga upp annonser

• Teknisk felsökning samt eskalering av ärenden enligt rådande processer

Kvalifikationer
Om dig
Vi söker dig som har ett intresse för molnbaserade systemlösningar och som har ett genuint intresse för problemlösning och service. Som person är du strukturerad och eftersträvar hög kvalitet i allt du gör. Du arbetar proaktivt med att identifiera och lösa frågor och problem som dyker upp. Du är skicklig på att kommunicera med kunder och kollegor på både svenska och engelska i både tal och skrift. En eller flera av följande kompetenser är meriterande men inte ett krav:

• Erfarenhet av att ha arbetat med support / kundtjänst

• Erfarenhet av att ha arbetat med SaaS-produkter

• Erfarenhet inom rekrytering / HR

Vad erbjuder vi?
Precis som vi känner stor passion för att effektivisera verksamheten för våra kunder, känner vi också starkt för att skapa en bra arbetsplats för oss själva. Vi ger dig som anställd utrymme för innovation, möjlighet att växa och utvecklas samt utrymme att ta stort personligt ansvar. Vi arbetar flexibelt, där du tillåts jobba både hemma och på något av våra fina kontor, och vi är måna om att erbjuda tillfällen till att ha roligt tillsammans, bland annat med gemensamma frukostar, kick-offer och hälsofrämjande aktiviteter.

Hos oss finns en vänlig och öppen företagskultur vilket vår höga medarbetarnöjdhet bekräftar. Vi är 100 kollegor som utgår ifrån flera kontor i Sverige och många av oss arbetar även i UK, Nederländerna, Norge, Litauen och Lettland. Visma Talent Solutions är ett av flera bolag i Visma Group och vi hämtar styrkan från det samtidigt som vi har ett stort utrymme att sätta en prägel på vår unika identitet.

Så ansöker du
Ansök direkt via annonsen genom att bifoga ditt CV alternativt en länk till din kompletta LinkedIn-profil. Att sända in ett personligt brev är frivilligt när man ansöker till lediga tjänster hos oss. Vi kommer att göra urval och kalla till intervjuer fortlöpande och kan komma att tillsätta tjänsten innan annonstidens slut så skicka in din ansökan så snart som möjligt.
Då vi har kunder som ställer krav på att säkerhetsprövning görs för denna tjänst så måste du som ansöker genomgå en sådan. Säkerhetsprövningen kommer att ske under rekryteringsprocessen och du kommer själv att få godkänna att vi får starta processen för säkerhetsprövningen.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Läs mer om vår Privacy Statement här: https://www.visma.com/privacy-statement/

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-04-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C129369".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Visma Talent Solutions AB (org.nr 556613-1636)

Arbetsplats
Visma Talent Solutions

Kontakt
Customer Support Manager
Elin Thiman
elin.thiman@visma.com

Jobbnummer
7534332

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Visma Talent Solutions AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Visma Talent Solutions AB: