Supportansvarig IT och telefoni
Botkyrka kommun, Serviceförvaltningen, Affärsområde ITstöd / Supportteknikerjobb / Botkyrka
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Botkyrka,
Salem,
Ekerö,
Huddinge,
Södertälje eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Botkyrka kommun, Serviceförvaltningen, Affärsområde ITstöd i Botkyrka Botkyrka kommun är stockholmsområdets femte största kommun med drygt 84 000 invånare. Omtalade kultur-, demokrati- och upplevelsesatsningar, expansivt näringsliv samt Sveriges yngsta och mest internationella befolkning, gör Botkyrka till en händelse- och variationsrik kommun med plats för nytänkare.
Affärsområdet IT-stöd är en del av kommunens serviceförvaltning och vi har som uppdrag att vara en professionell leverantör som levererar säkra, effektiva och flexibla IT-funktioner till den kommunala organisationen. Vår egen organisation består idag av drygt 30 medarbetare som arbetar med systemförvaltning, IT-drift, projektuppdrag och support. Vi förstärker nu vår organisation med en ny roll, supportansvarig för IT och telefoni.
Tjänsten som supportansvarig kommer organisatoriskt att vara placerad direkt under affärsområdeschefen och i uppdraget ingår att vara en del av affärsområdets ledningsgrupp.
Publiceringsdatum2011-10-25ArbetsuppgifterI rollen som supportansvarig på IT-stöd ansvarar du för supporttjänster för våra kunder. För att lyckas med uppgiften så finns IT-stöds kompetenta medarbetare till ditt förfogande, där servicedesk med tre medarbetare, är navet i supporten. Rollen innebär inget personalansvar.
Som supportansvarig är ditt huvudansvar är att samordna och utveckla supporten samt även arbeta operativt i servicedesk. Via affärsområdets ledningsgrupp bidrar du till affärsområdets utveckling.
Leveranser av produkter och tjänster sker utifrån våra kunders behov och beställningar. Detta förutsätter en hög servicegrad, en bra dialog och ett kontinuerligt samarbete med våra beställare och kunder.
Kommunen har idag cirka 220 driftställen och cirka 2500 administrativa, cirka 100 publika och cirka 5100 pedagogiska datorer. Kommunen har även telefonihantering för 5000 användare.
KvalifikationerDu som söker tjänsten som supportansvarig har högskoleutbildning, eftergymnasial utbildning eller likvärdig erfarenhet och utbildning. För att kunna hantera budget krävs att du har god förståelse för ekonomi. Vidare behöver du kännedom om de regelverk som styr IT-verksamhet i den offentliga sektorn. Du ska ha erfarenhet av utveckling, planering och uppföljning av IT-support och gärna ledarerfarenhet i någon form.
Vi förväntar oss att du har förmågan att driva en verksamhet mot uppsatta mål, vilket innebär att du följer överenskommelser och genomför de effektiviseringar av verksamheten som krävs. Effektiva processer och rutiner och kontinuerliga uppföljningar och analyser är självklara moment i ditt arbete.
Du ska vara strukturerad, handlingskraftig och uthållig för att hålla stabiliteten i verksamheten. Dessutom ska du också vara serviceinriktad, kommunikativ, lyhörd och tydlig för att kunna möta våra kunder på ett bra sätt.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Urval och intervjuer kommer att ske löpande och tjänsten tillsätts så snart vi hittat rätt kandidat och uppdraget startar då omgående.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-11-14
Vi välkomnar alla sökande oavsett kön, ålder, sexuell läggning, funktionsnedsättning samt etnisk och religiös tillhörighet.
Ange följande referens när du ansöker: A237168
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEva-Britt Berghäll, 08- 530 617 13
Inger Laninge, 08- 530 615 96
Facklig kontaktFacklig representation, 08- 530 610 00
FöretagBotkyrka kommun, Serviceförvaltningen, Affärsområde ITstöd
AdressBotkyrka kommun, Serviceförvaltningen, Affärsområde ITstöd
Munkhättevägen 45
14785 Tumba
Jobbnummer 1062507
Observera att sista ansökningsdag har passerat.