Supportagent iInternsupport
Handelsbanken IT / Tele- och elektronikreperatörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla tele- och elektronikreperatörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Handelsbanken IT i Stockholm *Kort beskrivning av företaget:
Handelsbanken är en nordisk universalbank som täcker hela bankområdet. Handelsbanken är stark på den svenska marknaden med drygt 450 kontor. Under de senaste 15 åren har banken byggt ut en universalbanksverksamhet även i de övriga nordiska länderna och på senare år även i Storbritannien. Därutöver har banken kontor i sexton länder. Totalt är det ca 10 500 personer anställda på Handelsbanken.
Några av Handelsbankens styrkor:
• Handelsbanken har de senaste 35 åren haft högre lönsamhet än genomsnittet för konkurrenterna.
• Handelsbanken har de senaste 16 åren haft de mest nöjda kunderna Handelsbanken IT har 1 250 personer anställda som arbetar inom områdena systemutveckling och arkitektur, datasäkerhet, dataproduktion, support samt kommunikation.
Antal anställda: 10 500 personer på Handelsbanken
Publiceringsdatum2008-06-27Dina arbetsuppgifter• Beskrivning av arbetsuppgifter:
Att besvara samtal, och till viss del mail, från interna användare på företaget. (Det kan vara svenska användare såväl som utländska.) Att noggrant registrera vad användaren frågar om alternativt vad användaren har för problem som behöver lösas. Att med hjälp av en kunskapsdatabas och checklistor lösa så mycket som möjligt av ärendena. Vid de tillfällen där ärendet inte kan lösas transfereras de vidare till annan instans.
Ärendena som hanteras är av IT-karaktär med inslag av "hur-gör-man"-support i ett fåtal system samt en del behörighetsadministration. I arbetet ingår det att ha ett eget ansvarsområde samt att arbeta för/med kompetensöverföring och utbildning av senare anställda kollegor.
Det är viktigt att arbeta efter vår dokumenterade supportprocess och efter uppsatta arbetsflöden.
Utbildning och erfarenhet• Beskrivning av kvalifikationer:
Erfarenheter från tidigare telefoni- och helpdesktjänster är en merit. Vi ser gärna att du även har en akademisk bakgrund för en framtida karriär inom banken. Gymnasieutbildning är ett krav. Flytande svenska och engelska i tal och skrift.
Ett stort intresse för IT är ett krav däribland kunskaper i Windows XP, Office-paketet, Lotus Notes och allmän kunskap gällande datornätverk. Då vi tar del av en stor mängd information och ofta utvärderar nya projekt är det viktigt att du kan hantera stor mängd ny information. Vi vill även att du kan ta egna initiativ och att du tycker om att bedriva felsökning. Personliga egenskaper som, noggrannhet i kombination med genuin servicekänsla, positiv inställning samt förmåga att arbeta tillsammans och under tidspress, är viktigt.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
schemalagda arbetstider, mellan kl 7.00 och 18.00 på vardagar samt mellan 09.00 och 15.00 lördagar.
TillträdeOmgående
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2008-07-27
Endast skriftlig ansökan : Pierre Tollebrant
KontaktPierre Tollebrandt - personalman,
pito02@handelsbanken.seVeronica Thim - kontaktombud Finansförbundet,
veth01@handelsbanken.seAnders Ljungqvist - ansvarig internsupport,
anlj02@handelsbanken.seFöretagHandelsbanken IT
AdressHandelsbanken IT
11582 STOCKHOLM
KontorsadressVärtavägen 73
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-7011000
Jobbnummer 260547
Observera att sista ansökningsdag har passerat.