Support och utbildare för PA-system
Landstingsstyrelsens Förvaltning / Administratörsjobb / Stockholm
2011-10-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Support och utbildare för PA-system" (publicerad 2012-05-25) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Landstingsstyrelsens Förvaltning i Stockholm,
Huddinge,
Haninge eller i
hela Sverige SLL Personal/Central systemförvaltning
Stockholms läns landsting är en av de största ekonomiska aktörerna i Sverige med 44 000 egna anställda och tusentals fler hos olika leverantörer.
Den främsta uppgiften är att se till att länets invånare har tillgång till en bra och väl fungerande hälso- och sjukvård och kollektivtrafik. Landstinget ansvarar även för den regionala utvecklingen och bidrar till kulturen i länet.
I landstinget ingår drygt tjugo förvaltningar och bolag. Under 2011 beräknas landstinget omsätta drygt 70 miljarder kronor.
Landstingsstyrelsens förvaltning (LSF) stödjer landstingsstyrelsen i uppgiften att leda, styra och samordna verksamheten i landstinget så att de mål fullmäktige beslutar om uppnås. I uppdraget ingår också att ta fram beslutsunderlag till den politiska organisationen samt ge service till den politiska ledningen. Vid landstingsstyrelsens förvaltning arbetar cirka 800 personer.
Enheten central systemförvaltning tillhör SLL personal inom Landstingsstyrelsens förvaltning och arbetar på direkt uppdrag av personaldirektören för Stockholm läns landsting.
Du kommer att arbeta i en grupp på 13 personer, som bl.a. förvaltar de personaladministrativa systemen Heroma inkl. ProCompetence, Rekrytera, Di-Diver och KLiPP.
Vårt uppdrag är att utifrån vårt ansvars- och tjänsteområde strategiskt och operativt tillhandahålla och förvalta PA-system och relaterad verksamhetskunskap inom koncernen SLL.
Tjänsten innebär att Du i första hand ska vara en i gruppen som driver vår support-tjänst och centrala utbildning i framför allt Heroma:
• Ingå i teamet som arbetar med support- helpdesktjänster för PA-systemen utifrån ett centralt kundperspektiv
• Använda ett ärendehanteringssystem för att administrera inkommande ärenden
• Bedriva grund- och viss vidareutbildning
• Delta i utbildningsplanering och framtagande av utbildningsmaterial
• Vara kundansvarig gentemot förvaltningar och bolag som idag saknar egen systemförvaltning
• Aktivt delta och bidra till enhetens utvecklingsarbete
Samt att utifrån våra behov vara öppen för att även arbeta med andra uppgifter som matchar Din kompetens
Du skall ha;
• kompetens i och praktisk erfarenhet av framför allt PA-systemet Heroma
• pedagogiskt förhållningssätt
• ett professionellt kundbemötande
Du bör ha;
• arbetat i en helpdesk/support-funktion
• utbildningsvana
• kunskap om ITIL-processer eller motsvarande
Det allra viktigaste är att du är villig att tillägna dig nya kunskaper och att omsätta dessa i praktiken tillsammans med oss.
Du behöver vara noggrann, ha en god analytisk förmåga i kombination med en personlig mognad och en uttalad vilja att arbeta i team. Att kunna hantera många "ärenden" kräver tålamod och förmåga att strukturera ditt arbete.
Arbetet ställer höga krav på social kompetens och pedagogisk förmåga.
Publiceringsdatum2011-10-24Arbetstider och omfattningTillsvidare/heltid
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-11-04
Ange följande referens när du ansöker: LSF-11-40018
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktEnhetschef Anki Knutas, 08 123 145 48
Facklig kontaktVision Gunnar Sandell, 08 123 141 41
SACO Anders Holm, 08 123 131 14
Vårdförbundet Wesi Tomiczek, 08 123 179 05
FöretagLandstingsstyrelsens förvaltning
AdressLandstingsstyrelsens förvaltning
Jobbnummer 1061293
Observera att sista ansökningsdag har passerat.