Support Engineer till framgångsrikt telekombolag
Help at work / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Help at work i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Sollentuna,
Täby eller i
hela Sverige Help at work
Publiceringsdatum2011-05-12Om företagetHelp at Work är bemannings och rekryteringsföretaget som skall få flest företag och människor att växa. Vi lägger stor vikt vid att sammanföra människors inneboende kraft och kompetens med företag och företagare som behöver - ja just det - hjälp på jobbet. Vi vill vara det självklara valet för dig som söker nytt jobb och därmed kan vi erbjuda marknadens bästa kandidater till våra kunder. Help at Work bemannar och rekryterar idag inom IT, sälj & marknad, ekonomi, administration och kundtjänst. Vi ses!
Vår kund
Till kund med huvudkontor i söderort söker vi en Support Engineer. Kunden är en världsledande leverantör av verktyg för övervakning av telekomnätverk och har de senaste 20 åren försett sina kunder inom telekombranschen med spetsteknologi, med stor framgång. Detta har resulterat i ständig expansion, utökade marknadsandelar samt vinst varje år. Företaget har kunder och partners över hela världen som använder deras lösningar för att få realtidsvyer av nätverkets kvalitet, prestanda och kundupplevelse.
ArbetsuppgifterSom supporttekniker kommer du att vara kontakten ut mot slutkund efter det att produkten har implementerats i kundens tekniska miljö. Du kommer att ha eget ansvar för ett antal kunder och tätt internt samarbete med övrig teknisk personal. Supporten är avancerad varför högskoleutbildning eller arbetslivserfarenhet från liknande arbeten är ett krav.
I dina arbetsuppgifter ingår:
• Avancerad felsökning
• Proaktiv systemunderhåll
• Etablera en fungerande relation med och rapportering till, kunderna
ProfilVi vill att du ska ha bra/avancerade kunskaper i ett eller flera av följande områden:
• Linux / Unix
• MySQL
• Java
• Mobiltelefoni
• VoIP
• Uppgiftsskydd och/eller telefoni protokoll
Det är en fördel om du har erfarenhet från en serviceorganisation, allra helst erfarenhet från teleoperatör. Det är en fördel om du har erfarenhet från en serviceorganisation, allra helst erfarenhet från teleoperatör. Du har också högskoleutbildning.
Du talar svenska och engelska, behärskar du ytterligare språk är detta meriterande. Det är viktigt att du är självgående och har ett starkt driv. Du tycker om att lösa problem och har ett strukturerat och professionellt arbetssätt. Att lära och utvecklas är en självklarhet och du delar med dig av din kunskap till dina kollegor.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-07-11
Ange följande referens när du ansöker: 40
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktFöretagHelp at work
AdressHelp at work
Kungsgatan 37, 4 tr
11156 Stockholm
Jobbnummer 931719
Observera att sista ansökningsdag har passerat.