Supply Planner till Löfbergs

Adecco Sweden AB / Logistikjobb / Karlstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Karlstad, Hammarö, Forshaga, Grums, Kil eller i hela Sverige

Vi söker en Supply Planner till Löfbergs. Har du tidigare erfarenhet från inköp? Är du en kommunikativ person som obehindrat kommunicerar på engelska? Då kan du vara den vi letar efter. Ansök redan idag!

Publiceringsdatum
2018-07-02

Om tjänsten
I rollen som Supply Planner kommer du att avlasta inköpskoordinatorn med i första hand dennes mer operativa inköpsdelar samt bistå andra Supply Planners. Dina arbetsuppgifter kommer att fokusera på att planera och avropa insatsmaterial i form av förpackningsmaterial och olika typer av handelsvaror, assistera avrop och leveransplanering för våra dotterbolag, förse leverantörer med prognosunderlag, handlägga avvikelseärenden och koordinera in-/och utfasningar av nya och utgående artiklar. Därutöver kommer även deltagande vid provkörning av förpackningsmaterial att bli aktuellt samt att delta på leverantörsmöten. Önskvärt är om erfarenhet finns av att tidigare ha jobbat med taktiska inköp.

Om dig
Som Supply Planner har du en viktig roll i att, utifrån de behov och styrparametrar som finns, alltid se till att vi har rätt mängd artiklar i rätt tid på våra lager så att vår verksamhet flyter på utan störningar. För att lyckas i den här rollen tror vi att du har tidigare arbetslivserfarenhet från inköpsområdet samt en för tjänsten relevant utbildning. Din tidigare erfarenhet av arbete med logistik samt din förmåga att snabbt sätta dig in i hur våra processer påverkar varandra kommer du ha stor nytta av här. Vidare tror vi att du har en god kommunikativ förmåga och vet på vilket sätt du kan stödja och informera dina medarbetare samt kommunicera med våra leverantörer. Du är driven, noggrann och nyfiken och du uttrycker dig väl i engelska både i tal och skrift. Det är meriterande om du tidigare arbetat i Movex.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet

Om Adecco
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.

Om anställningen
Tjänsten som Supply Planner är ett konsultuppdrag med tillsättning 1 september. Till att börja med är uppdraget på 6 månader. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.
För rätt person finns stora möjligheter att tjänsten övergår till en anställning direkt hos Löfbergs.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten har start 1 september. Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer använder vi även videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare: Michaela Bissman via michaela.bissman@adecco.se.

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Supply Planner, Adecco, Löfbergs, inköp, logistik

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-07-22
Ange följande referens när du ansöker: ref-26904
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Michaela Bissman

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Torgatan 2
65224 KARLSTAD

Kontorsadress
Östra Torgatan 2

Jobbnummer
4234206

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: