Supply Chain Planner sökes till Periné

Poolia / Lagerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla lagerjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Poolia i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Är du ambitiös och har drivkraft att växa som assistent?
Nu söker vi dig som vill anta ett konsultuppdrag som Supply Chain Planner hos Periné i centrala Stockholm. Tjänsten är en heltid som ska tillsättas omgående och pågå i några månader. För rätt person finns god chans till anställning hos Periné.
Periné är ett företag som specialiserat sig på att distribuera varumärken till den europeiska modemarknaden. I dagsläget är företaget distributör till Hanky Panky, Hollywood Fashion Tape, Nearly Nude och Christina Ribel. Periné är ett litet expansivt företag med stark framåtanda och klar vision om att bli en av de ledande inom sitt affärsområde.
Vi på Poolia erbjuder dig ett spännande och omväxlande arbete på några av Sveriges mest attraktiva arbetsplatser. Ditt arbete hos oss leder till ett omfattande och eftertraktat CV, som passar för både nationella och internationella karriärer. Din anställning på Poolia omfattas av gällande kollektivavtal med Unionen (före detta HTF) och förmåner som träningsbidrag och sjukvårdsförsäkring.

Publiceringsdatum
2008-05-02

Arbetsuppgifter
I dagsläget arbetar två personer på kontoret som är beläget på Östermalm. Du kommer att ansvara för och administrera hela flödet gällande in- och utleverans såsom:
• inventering
• daglig uppdatering/registrering i Garp
• kvartalsvis kvalitetsuppföljning
• utveckling av leverantörsmanualen
• uppdatering av logistiklistan
• kund- och leverantörsreskontra
• uppföljning av orders, leverans och fakturor
• föra in betalningar i affärssystemet
• daglig fakturering.
Du kommer också att sköta kommunikationen med lagret i Haninge. Mycket kontakt (mestadels via telefon och e-mejl) sker med USA, Australien och England. Ditt uppdrag blir även att förbättra leverantörsarbetet och utveckla nya rutiner genom att analysera och rapportera kostnader för att öka effektiviteten.

Erfarenhet
Vi söker dig med minst gymnasiekompetens med ekonomisk inriktning och som har ett par års erfarenhet av logistikarbete.
Du har grundläggande redovisningskunskaper och har med fördel tidigare arbetat som ekonomiassistent. Det är meriterande om du även har erfarenhet från modebranschen.
Utmärkta engelskkunskaper är ett krav samt goda kunskaper i Office-paketet. Erfarenhet av Garp är en fördel, men inte ett krav. Det viktigaste är att du har lätt för att lära.
Som person är du:
• proaktiv, kreativ, flexibel och innovativ
• högpresterande även under tidspress
• optimistisk och resultatorienterad
• lagspelare i liten grupp, initiativrik med stark drivkraft
• detaljfokuserad, strukturerad med god prioritetsförmåga
• relations- och kundfokuserad
• humoristisk och ung i sinnet
• resolut med förmåga att fatta snabba beslut.
Intervjuer sker löpande och kan även leda till andra liknande uppdrag, sänd därför in din ansökan redan idag.

Företaget
Poolias framgång bygger på att vi ständigt strävar efter högsta kvalitet och att vi har specialiserat oss på att hyra ut och rekrytera kvalificerad personal inom våra fokusområden ekonomi, administration och IT. Poolia har funnits sedan 1989, har verksamhet i sex länder och är noterat på Stockholmsbörsen. Vi arbetar effektivt och engagerat, med det stora företagets resurser och det lilla företagets närhet till både kunder och kandidater.

Arbetstider och omfattning
Heltid

Ersättning
Träningsbidrag, sjukvårdsförsäkring och sociala arrangemang såsom seminarier och konsultträffar.

Så ansöker du
Ange följande referens när du ansöker: STHLM10ZCW5GH
Ansökan sker via företagets webbplats.

Företag
Poolia

Adress
Poolia
Warfvinges väg 20
10425 Stockholm

Jobbnummer
209805

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Poolia

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Poolia: