Supply Chain Manager/Lager, logistik, inköp, sökes till KW Parts

Dreamwork / Inköpar- och marknadsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Dreamwork i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Huddinge, Sollentuna eller i hela Sverige

Dreamwork

Kort om tjänsten
KW Parts befinner sig sedan en tid i en stabil expansiv fas i Europa och måste därför säkerställa sin position genom att anpassa sig till nya förutsättningar.
Vi förstärker vår organisation med en chef som kommer ha det samlade ansvaret för verksamhetsområdet för inköp, lager och logistik.

Publiceringsdatum
2012-08-10

Om företaget
KW Parts (Klintberg & Way AB) är Europas största grossist av reservdelar och tillbehör till amerikanska bilar. Vi verkar på den europeiska marknaden i 38 olika länder. Bolaget har funnits sedan 1975 och idag är vi 60 anställda och omsätter
ca 300 miljoner kronor. Vi är General Motors auktoriserade partner med ansvar för distribution av reservdelar och tillbehör samt servicemarknadstjänster i Europa. Vår produktportfölj innehåller utöver GM och ACDelco originaldelar även trimningsdelar från GM Performance Parts och stylingdelar från GM Accessories. Vi har delar till samtliga övriga amerikanska bilar som t.ex. Chrysler, Ford, Jeep, Dodge, Pontiac, GMC och Buick. Med vår bredd av högkvalitativa alternativdelar från sent 50-tal till nu är vi den kompletta bildelsgrossisten av amerikanska bildelar.
Vårt huvudkontor och lager ligger i Sätra/Stockholm.

Nu rekryterar KW Parts en Supply Chain Manager. Rekryteringen sker i samarbete med Dreamwork.

Mer om tjänsten
I rollen som Supply Chain Manager kommer du att leda och ansvara för verksamhetsområdet för lager, logistik och inköp. I det ansvaret ingår bland annat att utveckla frakt- och logistikfunktionen tillsammans med totalt 20 medarbetare. Tjänsten kan beskrivas som en nyckelroll i ett expanderande företag som står inför en spännande framtid där du, tillsammans med ledningsgruppen, driver ett offensivt och strategiskt arbete med ett internationellt perspektiv.
Du rapporterar direkt till VD.

Profil
Du har en lämplig högskoleutbildning och flera års erfarenhet av att arbeta med logistikfrågor i en internationell miljö. Du har också erfarenhet av personalledning och vet med dig att du är en engagerad, strukturerad och god ledare som trivs i en roll där du får kombinera strategiskt tänkande med operativt arbete.
Som person är du resultatinriktad, driven och har en förmåga att se förbättringsmöjligheter samt utveckla rutiner och processer. Du är analytisk, tar egna initiativ och har lätt för att samarbeta. Dina datakunskaper är goda och din engelska är god i tal och skrift. Talar du ytterligare ett språk ses det som meriterande.

Så ansöker du
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan på vår hemsida www.dreamwork.se snarast möjligt, då urvalsprocessen sker löpande. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Dreamworks rekryteringskonsult Karin Österman de Wall, 08-446 47 03. Det går också bra att maila dina frågor till karin.ostermandewall@dreamwork.se .

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-09-15
Ange följande referens när du ansöker: 1821
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Företag
Dreamwork

Adress
Dreamwork

Jobbnummer
1311166

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Dreamwork

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Dreamwork: