Studie och yrkesvägledare, Slättängsskolan 7-9
Kristianstads kommun / Yrkesvägledarjobb / Kristianstad
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla yrkesvägledarjobb i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad,
Hörby eller i
hela Sverige Vårt arbete gör skillnad i människors vardag! Vi är cirka 7 000 medarbetare och här finns gott om utrymme för dig som vill lyfta tillsammans med oss. Kristianstad är nordöstra Skånes handelscentrum med 85 000 invånare, bara en timmes tågresa från storstadsområdet vid Öresund.
Vi söker dig som vill vara med och forma framtiden!
Slättängsskolan är en trevlig skola belägen på Härlövsområdet. Skolan omfattar årskurserna 7-9, totalt på skolan finns drygt 350 elever. Skolan präglas av en mycket god kollegial stämning, där det finns en öppenhet till nytänkande och utrymme för kreativitet. På Slättängsskolan har vi som mål att höja kunskapsresultaten för eleverna. Detta gör vi genom att stärka det kollegiala samarbetet och utveckla den gemensamma undervisningsplaneringen.
Vi söker dig som har stort engagemang och god elevbild. I tjänsten ingår det en fördelning till Helgedals skolan F-6 på 10% och en fördelning till Köpinge skola på 5%. Uppdragen till dessa skolor är inte varje vecka utan förlagda till några heldagar. Gå gärna in på vår hemsida och läs mer.
Välkommen med din ansökan!
Publiceringsdatum2021-05-25ArbetsuppgifterSom studievägledare i grundskolan ansvarar du, tillsammans med lärarna, för studie- och yrkesvägledningen på Slättängsskolan, Helgedals skolan och Köpinge skola.
Huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att vara:
• Studie- och yrkesvägledande samtal
• Prao
• Motiverande samtal
• Information i klasser och grupper
• Föräldrakontakter
• Utvecklingsarbete i elevhälsoteamet på Slättängsskolan
KvalifikationerDu som söker har studie- och yrkesvägledarexamen och vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med ungdomar i högstadieåldern. Du har förmåga att vägleda individuellt och tala inför grupper. Goda IT-kunskaper är ett krav liksom kommunikativ förmåga både muntligt och skriftligt. Kunskap eller erfarenhet av arbete inom det kommunala aktivitetsansvaret är meriterande.
För oss är det viktigt att vi rekryterar rätt person, varpå dina personliga egenskaper väger tungt för tjänsten. Du har ett genuint intresse för ungdomar som är i stort behov av stöd. Du har mycket lätt för att skapa och upprätthålla kontakter och du arbetar gärna innovativt i ett lag, där olika kompetenser samsas för att lösa det gemensamma uppdraget så väl som möjligt. Som person bör du vara organiserad, strukturerad, driven, kreativ, självgående och lösningsfokuserad i ditt sätt att arbeta.
ÖVRIGT
Barn- och utbildningsförvaltningen bedriver pedagogisk verksamhet som sträcker sig från förskola till vuxenutbildning. I en trygg, kreativ och demokratisk miljö som värnar alla människors lika värde arbetar vi för lärande, kunskap och omsorg. Vi söker dig som vill vara med och forma framtiden!
I Kristianstads kommun tillämpar vi heltid för alla, vilket innebär att alla medarbetare med tillsvidareanställning har rätt till heltid och deltid är en möjlighet. Vi tillämpar också rökfri arbetstid.
Har du skyddade personuppgifter ska du inte ansöka via vår ansökningsknapp, utan kontakta HR-rekrytering via växeln 044-13 50 00 för en säker ansökningsprocess.
Har du frågor kring hur du gör din ansökan, kontakta systemets support på telefon 0771-69 36 93 eller via länken
https://zero.comaround.com/sv-se/.Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde för tjänsten är 2021-08-12.
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2021-06-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKristianstads kommun
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "BUF-2021-166".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Kristianstads kommun (org.nr 212000-0951)
Arbetsplats Kristianstad kommun, Skolområde Västra
Jobbnummer 5766390
Observera att sista ansökningsdag har passerat.