Studerandeansvarig, Liljeholmen
Plushögskolan / Speciallärarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla speciallärarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Plushögskolan i Stockholm,
Uppsala,
Västerås,
Gävle,
Örebro eller i
hela Sverige Vi har sedan 1996 bedrivit olika former av utbildning i samarbete med företag och organisationer. Vårt största fokus är yrkeshögskoleutbildning. Vi finns idag på elva orter i landet och erbjuder bland annat utbildning inom teknik, IT, konstruktion, vård, marknadsföring, försäljning och ekonomi. Våra utbildningar bedrivs under tre olika varumärken; Affärshögskolan, Teknikhögskolan och Vårdyrkeshögskolan. Bolaget Plushögskolan AB tillhör Nordens största utbildningsföretag AcadeMedia.
Studerandeansvarig, Stockholm/Liljeholmen
Vi har funnits i Stockholm sedan 2010 och bedriver idag YH-utbildningar inom flera områden såsom facility management, projektledning, IT, teknik, pedagogik och vård/hälsa. Detta gör vi med ett stort engagemang och med ambitionen att förse arbetsmarknaden med kompetent arbetskraft. För att nå vårt mål samarbetar vi nära med näringslivet både regionalt och nationellt vilket leder till jobb för våra studerande och ger näringslivet i Stockholms län likväl nationellt den arbetskraft de efterfrågar.
Tjänstens innehåll i huvudsak:
Vi söker nu en studerandeansvarig till våra eftergymnasiala yrkeshögskoleutbildningar i Liljeholmen. Huvudsakligen handlar rollen om att coacha och stötta de studerande genom deras utbildningar samt pedagogiskt leda och samordna våra utbildare. I arbetsuppgifterna ingår rekrytering och antagning av studerande, schemaläggning och planering samt säkerställande av att utbildningarna genomgående håller hög kvalitet samt bedrivs enligt uppsatta direktiv från Myndigheten för yrkeshögskolan. För att lyckas med detta arbetar du nära de studerande, utbildningsansvariga, utbildningskonsulter samt kontaktpersoner på Myndigheten för yrkeshögskolan.
Formell kompetens:
För denna tjänst krävs en högskole-/universitets-/yrkeshögskoleexamen eller motsvarande kompetens förvärvad på annat sätt. Du får gärna ha arbetat inom utbildningsområdet sedan tidigare, men det är inget krav.
Personlig kompetens:
För att klara av, och trivas i, rollen behöver du vara service- och kundorienterad och ha ett stort engagemang för utbildningsfrågor. Du måste också ha förmågan att arbeta kvalitetsmedvetet och strukturerat mot mål med tydlig deadline. Vidare är det viktigt att du har goda datakunskaper, god administrativ förmåga samt god förmåga att kommunicera i tal och skrift. Meriterande är om du arbetat inom yrkeshögskoleverksamhet tidigare.
Naturligtvis delar du våra kärnvärden: Professionalism, Kvalitet och Glädje.
Vi strävar efter mångfald vad gäller kön, funktionsnedsättning, ålder och kulturell bakgrund. Vi lägger också stor vikt vid personliga egenskaper.
Övrig information
• Tillträdesdag: April 2018 eller enligt överenskommelse
• Placeringsort: Liljeholmen, Stockholm
• Anställningsform: Anställningen är på heltid med provanställning i 6 månader som sedan övergår till en tillsvidareanställning.
• Sista dag att ansöka är 20 mars, men vi kallar löpande till intervju så skicka in din ansökan redan idag.
Kontaktperson
Har du frågor kring tjänsten är du välkommen att ta kontakt med Lotta Dahm, Regionchef Öst, på telefon 0702-659663 alternativt
lotta.dahm@plushogskolan.seÄr du den vi söker?
Välkommen att skicka in dina ansökningshandlingar innehållande CV och personligt brev där du motiverar varför du söker dig till just denna tjänst. Vi är tacksamma om vi får din ansökan så snart som möjligt och återkommer med besked till dig direkt efter att vi fattat ett beslut.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
• -
Publiceringsdatum2018-01-31ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-03-20
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPlushögskolan
AdressPlushögskolan
Box 2546
40317 Göteborg
KontorsadressBox 2546
Jobbnummer 3934855
Observera att sista ansökningsdag har passerat.