Student till deltidsjobb som servicedesk-medarbetare
Bravura / Supportteknikerjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla supportteknikerjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura är rekryterings- och bemanningsföretaget som arbetar med tjänster över hela tjänstemannaområdet. Vi har jobb för dig som är i början i karriären och för dig med erfarenhet. Gemensamt är att vi erbjuder schyssta anställningsvillkor för alla våra anställda och att vi är personliga och satsar på service lite utöver det som förväntas.
Publiceringsdatum2015-03-19FöretagetVi söker en servicedesk-medarbetare på deltid till Stockholmskontoret på ett företag som tillhandahåller biljettsystem för kollektivtrafik. Deras mål är att underlätta användandet och biljetthanteringen i kollektivtrafiken i både Stockholm och andra delar av Sverige. De har kontor i Sverige men tillhör en större global organisation med huvudkontor i Australien.
Som servicedesk-medarbetare ger du teknisk support till företagets kunder och fälttekniker kring företagets biljettsystem. Frågorna inkommer på mail eller telefon och din uppgift är att bistå med hjälp och felsökning. Du kommer att arbeta med dagliga sysslor som att bland annat monitorera systemet och kolla att utrustningar har kontakt med centralsystemet. Vidare kan det även förekomma att du åker ut på fält för att till exempel starta om biljettautomater. Tjänsten omfattar ca 1-2 helger per månad mellan kl 12-16 samt vardagar 8-17 vid behov.
Dina arbetsuppgifterSom servicedesk-medarbetare ger du teknisk support till företagets kunder och fälttekniker kring företagets biljettsystem. Frågorna inkommer på mail eller telefon och din uppgift är att bistå med hjälp och felsökning. Du kommer att arbeta med dagliga sysslor som att bland annat monitorera systemet och kolla att utrustningar har kontakt med centralsystemet. Vidare kan det även förekomma att du åker ut på fält för att till exempel starta om biljettautomater. Tjänsten omfattar ca 1-2 helger per månad mellan kl 12-16 samt vardagar 8-17 vid behov.
KvalifikationerUtbildning: Pågående eftergymnasial utbildning, gärna inom IT
Erfarenhet: Tidigare erfarenhet av att arbeta med support är starkt meriterande, men inget krav
Det är även meriterande om du har kunskaper i Windows- och Linux-server
Övriga krav: Du uttrycker dig väl i tal och skrift, även på engelska
Tekniskt intresse och god grundkompetens inom IT
Dina personliga egenskaperSom person är du social, driven och duktig på att ta egna initiativ. Du är tekniskt intresserad och gillar att ge god service. Koncernspråket är engelska varpå du som söker talar och skriver engelska obehindrat.
Övrig information:
Start: Omgående
Plats: Stockholm, Johanneshov
Lön: Enligt överenskommelse
Kontakt: Bravura, tel. 08-40024050
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval av ansökningar.
Sökord: IT-support, servicedesk, extrajobb, student, mjukvara, hårdvara, drift, felsökning, övervakning
Arbetstider och omfattningDeltid Tillsvidare
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-04-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLinda Sundlöf 08-40024050
linda.sundlof@bravura.seFöretagBravura
AdressBravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180
KontorsadressHornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2212628
Observera att sista ansökningsdag har passerat.