Strategisk projektinköpare av lastbils- och bussartiklar inom pl

Scania CV AB / Inköpar- och marknadsjobb / Södertälje
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Scania CV AB i Södertälje, Nykvarn, Huddinge, Järfälla, Sundbyberg eller i hela Sverige

Scania är en av världens ledande tillverkare av lastbilar och bussar för tunga transporter samt industri- och marinmotorer. En växande del av verksamheten är service- och tjänsteutbudet, som garanterar Scanias kunder kostnadseffektiva transportlösningar och hög tillgänglighet. Scania erbjuder också finansiella tjänster. Scania är verksamt i ett hundratal länder och har 41 000 anställda. Forskning och utveckling är koncentrerad till Sverige. Tillverkning sker i Europa och Sydamerika med möjlighet till globalt utbyte av såväl komponenter som kompletta fordon. Under 2013 uppgick faktureringen till 86,8 miljarder kronor och resultatet efter skatt till 6,2 miljarder kronor

Strategisk projektinköpare av lastbils- och bussartiklar inom plåt

Scania Purchasing ansvarar för inköp av produkter och tjänster till samtliga Scanias enheter i världen. Det globala inköpsansvaret är centraliserat till Södertälje. Gruppen Project Chassis & Bus Sheet Metal är inne i en intensiv period med många projekt och söker ytterligare en engagerad medarbetare som är intresserad av affärer, ny teknik och vill vara med i utvecklingen av framtidens Scania.

Publiceringsdatum
2014-12-12

Dina arbetsuppgifter
I rollen som projektinköpare arbetar du i Scanias tvärfunktionella produktutvecklingsprocess tillsammans med konstruktion, produktion, kvalitetsingenjörer och leverantörer. Du har en nyckelroll i projekten med ansvar för kommersiella frågor avseende leverantörer och inköp av material.

Här är chansen för dig som är intresserad av en karriär inom inköp på Scania! Dina huvuduppgifter består av att hantera inköpsaktiviteter och kontakter med våra leverantörer i allt från förfrågan till förhandling, tekniska diskussioner, offertsammanställning, kostnadsanalys, orderläggning och introduktion av teknisk lösning.

Profil
Vi söker en självständig, prestigelös, driven och serviceinriktad kollega som klarar att ha många ärenden igång parallellt. Du är bra på att administrera och strukturera arbetet. Din kommunikation är tydlig och du har förmågan att arbeta både strategiskt och operativt.

Då arbetet innebär många internationella kontakter & tätt samarbete med våra leverantörer förutsätter vi att du kan resa en del i tjänsten och har mycket goda kunskaper i såväl engelska som svenska.

Du har examen från universitet/högskola och har troligtvis teknisk bakgrund alternativt annan erfarenhetsgrund som du kan övertyga oss passar lika bra. Tidigare erfarenhet från inköpsarbete eller av fordonsindustrin är meriterande.

Passar du in på ovanstående och känner dig lockad av att komma in i en kommersiell och internationell värld med stora utvecklingsmöjligheter är du välkommen att höra av dig till oss.

Vi ser fram emot din ansökan!

För ytterligare information kontakta
Lars Gustafsson, Purchasing Manager, tfn 0700 86 37 18.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-01-11
Sök via vår hemsida Klicka på denna länk för att göra din ansökan
Ansökan ska innehålla personligt brev, CV och betygskopior.
Urval kommer att ske löpande
Ange följande referens när du ansöker: Jobb Id:20142702

Företag
Scania CV AB

Adress
Scania CV AB
15187 SÖDERTÄLJE

Kontorsadress
Nyköpingsvägen 33-41

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-55381000

Jobbnummer
2100493

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Scania CV AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Scania CV AB: